Oldsmobile Golden Rocket se inspiroval stíhačkou. Vypadal podle toho

Řekli byste, že tento koncept pochází z roku 1956? Designově rozhodně předběhl svou dobu. Předvedl se ale také použitím sklolaminátu.

Oldsmobile Golden Rocket je dvoumístné koncepční kupé, které si možná pamatujete i díky karoserii vyrobené ze sklolaminátu. I dnes můžeme obdivovat jeho nadčasový design. Inspirací byl stíhací letoun z padesátých let, a dokonce i kosmická loď!

Inspirace je celkem zjevná hlavně v zadní části. Zde jsou blatníky tvarované tak, aby napodobovaly rakety. Pohled přitáhne také zadní sklo, které je rozdělené na dvě části jako u Chevroletu Corvette Stingray (C2) ze šedesátých let.

Como F1 Super bylo vstupenkou Isuzu do Formule 1. Osud ale nepřál

Como F1 Super bylo vstupenkou Isuzu do Formule 1. Osud ale nepřál

Ani střecha není úplně běžná. Je vyrobena ze dvou částí, které se dají otevírat nahoru. Inženýři mysleli také na pohodlné nastupování a vystupování, a sice řešením, které snad nemá v sériové produkci obdoby. Když pasažéři otevřeli dveře, sedadla se automaticky otáčela směrem ven a zvedala o téměř osm centimetrů.

Oldsmobile Golden Rocket

Debut: General Motors Motorama 1956

Specifikace: Osmiválec o objemu 5,3 litru s výkonem 275 koní, karoserie ze sklolaminátu, hmotnost 1134 kilogramů

Golden Rocket má také teleskopický volant, který byl v 50. letech novinkou. Osa řízení není přímo ve středu dvouramenného volant a rychloměr je umístěn přesně uprostřed. Sedadla jsou čalouněná modrou a zlatou kůží, ovládací prvky mají připomínat páky kokpitu letadel.

O pohon konceptu se staral osmiválec Rocket OHV o objemu 5,3 litru kombinovaný s automatem Hydra-Matic. Ten dokázal vyvinout velkorysý výkon 275 koní (205 kW). A to hlavně s ohledem na velice lehkou konstrukci automobilu. Díky využití sklolaminátu totiž netradiční kupé vážilo pouze 1134 kilogramů. Tolik dnes dovedou vážit i malé městské hatchbacky...

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků