Oldsmobile Delta 88 Royale Diesel (veterán)

86 komentářů

Martin
14. ledna • 12:22

Blahopřeji majiteli, já si tento vůz pořídil před 3 dny Oldmobile Delta Royale 5.7 V8 Diesel. Mám i Škocnu 105 užovku po 1 Majitelce v top stavu. Srovnáváte, nesrovnatelné a akorát ze sebe děláte hlupáky a né znalce vozidel. S vozidlama obchoduju již 15 let a nejhorší auta na silnicích jsou právě zmiňované VW, Renault, Peugeot. Zmiňovaný Oldmobile stál 4 roky v garáží s vlhkostí jeskyně - zajímavostí je, že vozidlo má minimální korozi a montáži 2x akumulátorů chytlo na 1 otočení - ukažte mi jediné auto VW které to dokáže. Neříkám je to kraksna jak prase, ale já se zamiloval na 1 pohled. Prosím nemá někdo kontakt na pana majitele z tohoto článku - Děkuji

Jiří Sigmund
21. října • 22:17

Dobrý den,
jsem rád,že máme stejnou srdcovou zálibu...Kontakt na mne je JirkaSigmund@seznam.cz
Přeji Vám mnoho krásných zážitků s Vaší Deltou...Sigmund Jiří

Crashmann
24. října • 13:43

Zdravím pánové , nějak jsem z tohoto téma moc nepochopil , ale píšu na adresu majitele dieselovýho oldse , jsem majitelem taky delty royal 88 , . 1980 , 5.7L diesel a mám bohaté skušenosti s tímto vozem , hlavně s motorem i převodovkou , vše jsem si generálkoval sám od "á do "z , takže pokud mohu být nápomocen s čímkoliv , klidně mě kontaktujte 607959887 , nebo mail: antonkiller@seznam.cz , jsem z Veselí nad Moravou , okres Hodonín . Píšu to jen proto , protože kdo tento motor nezná a neví na co si má dát pozor a jaké prevence musí udělat , tak dlouho jezdit nebude , to neni žádné zastrašování , ale holý fakt ! . Jinak přeji mnoho šťastných kilometrů .

Tonda
26. března • 22:41

Vidím že na americké auta máte zajímavé názory , aspon někteří , já mám tuto deltu v naftě po renovaci a od te doby nechcu nic jiného , ani na normální ježdění , žere to kolem těch 12,5L což skoro bere 30TDI , V6 TOUAREG a srovnávat jízdní vlastnosti radši ani nebudu , nemělo by to cenu , kde my se hrabem tady v evropě s automobilkama . radši bez komentáře . Toto je prostě srdcová záležitost , jinak normální člověk by v takém autě jezdit ani nemohl , který nemá smysl pro humor a vstah ke starému Detroidskému železu .

meco
28. července • 23:22

japončici na ameriku nikdy nedosahnou,nesnašim ty jejich parodie na auta! dodge challenger,lincoln town car,chevy camaro to jsou stroje!

JirkaSigmund
21. dubna • 15:55

Vážení přátelé,
děkuji Vám za Vaše názory a příspěvky do diskuse na výše uvedený článek,jsou pro mne důvodem k přemýšlení a ujištuji všechny příznivce "amerik",že se o svůj vůz starám,jak mi to čas a finance dovolují.Byl bych Vám všem velmi vděčný za jakoukoliv radu i informaci o přístupu k dílům a příslušenství k vozu.Rovněž si Vás dovoluji pozvat na setkání příznivců a majitelů U.S.cars 3-4.6 06 ve Velké Bíteši a 14 - 15.7 06 v Brně .Přeji Vám všem hodně zdraví a štěstí,nejen v životě,ale i za volantem krásné "ameriky".Váš Jirka Sigmund.

karel
1. května • 0:04

Zdravím velice Vás. pane Sigmunde, potažmo další fandy klasických i jiných amerik. Jsem šťastným majitelem výše zmíněného 79 Oldse Cutlass Calais a již několikátým rokem člověkem, který naprosto propadl fenoménu us vozů. Na loňském brněnském sraze jsme spolu o Vašem Oldovi krátce mluvili a já si udělal spoustu fotek tohoto úžasného a originálního kousku. Z krátkého rozhovoru s Vámi vyplynulo, že jste naladěn přesně na tu notu fandovství, jako já a kamarád Honza s Buickem - tedy zápalu vyznačujícího se nejen obdivem k technické a historické hodnotě na tomto kontinentě rozhodně ojedinělých vozů, ale také tolerance k ostatním majitelům jakkoli zajímavým vozům, kteří se o své miláčky starají a obětují jim čas a peníze (tuto toleranci bohužel v diskuzích občas postrádám). O to větší radostí je pak podělit se o pocity v podstatě nesdělitelné s opravdovým fandou, jakým jste Vy. Těším se, že se opět potkáme v Brně nebo i Velké Bítěši, kde jsem zatím na sraze nebyl a letos bych to chtěl napravit.
Zdraví Karel Spáčil

Honza-Buick
30. dubna • 23:13

Vážený pane Sigmunde,
jsem velkým fandou "amerik" snad od dětství a pravidelným návštěvníkem srazů uscars od roku 2002. Jezdím nejen na ty tuzemské, ale občas i do blízkých sousedních zemí a vždycky to stojí za to. Strhnul jsem k amerikám i mého nejlepšího kamaráda, který pak pořídil Oldsmobila Cutlass Calais 1979 a já ho letos následoval pořízením Buicku Park Avenue 1987.
Vaše auto (potažmo Vás) pozoruji na srazech už delší čas a přesto, že jsme spolu ještě neměli příležitost pohovořit, dovoluji si tipovat, že patříte k těm fanouškům těchto úžasných strojů podobné krevní skupiny, stejně jako já nebo můj kamarád - tzn. k lidem, kteří tyhle auťáky mají v srdci a pod kůží a nepotřebují je nutně k doplňování sebevědomí nebo bůhví čeho. Prostě víme, proč nám tyhle auta něco říkají a proč je máme rádi. Ono to ani vysvětlit pořádně nejde a nemá to smysl plýtvat energií na vysvětlování "srdeční záležitosti". Pocity a city nejsou přenositelné, lze je pouze sdílet pokud jsou podobné či stejné. Když jsem poprvé řídil svého Buicka na cestě domů, bylo mi jasné, že můj vztah k tomuto vozu nelze definovat v nějaké reálné hodnotě a že můj vztah k němu není ani zdaleka jen vlastnický - tady jde o mnohem více, je to silně srdeční záležitost, penězi nebo něčím podobným neměřitelná. Váš vůz ososbně považuji za vzácný kousek a rád se s Vámi na srazu dám do řeči.
A co se informací o dílech atp. týká, velmi rád přispěji svými čerstvými zkušenostmi ... Honza L.

hanuslenka
20. března • 15:47

Kam na tyhle lahudky jen autor chodi?

Jiří Duchoň
20. března • 18:10

Drahá lejdy, to mají tak: člověk se leta kolem aut motá a obcas se mu pod ruku dostane něco neobvyklého. A to tenhle Olds´ teda je. Ale v zásobě mám i další autíčka, příště se podíváme třeba na to, co znamená "typický britský sporťák šedesátých let". Děkuji slečno za příspěvek, jsem rád, že můj článek zaujal také příslušnici něžného pohlaví! To jen dokazuje, že v článku představený automobil osloví nejen fandy do aut, ale i každého, kdo je schopný ocenit kouzlo staré techniky. Tohle je otázka vkusu. A podle mě - dobrého!

party boy
19. března • 21:45

Bylo by možný napsat někdy něco o Chevroletu Impala? Nejlépe ze 64?

kahuna
20. března • 8:49

nebo vo volze

mr
20. března • 13:24

Co ma spolecneho Impala z 64 s Volhou? Ty auta jsou uplne jiny.

Caddy
19. března • 19:29

Nadhera, skoda, ze je clanek tak strucny. Tohle auto znam osobne, s jeho majitelem jsme si povidal o kare asi hodinu, je to moc mily pan a hodne o tom vi. Normalne diesely nemusim, navic tyhle amricke byly hodne nespolehlive, ale tohle je fakt parada, navic pry je bezproblemovy, takze je to asi jako vsechno o pristupu majitele.


A k tem ubohym debilum tady v diskusi se radsi ani nebudu vyjadrovat, skoda plytvani silami a opotrebovavani klavesnice

Marek
27. března • 10:21

nechapu proc zrovna ty nadavas lidem do debilu, kdyz se podepisujes CADILAC ... a SI'EMENS A29 ... Dohoda s Oskarem. To me teda prijde debilnejsi tvuj podpis, nez kdyz nekdo napise svuj nazor ...

Kail
19. března • 20:19

Hezký,tak teď jsi předvedl dokonale svoji inteligenci ,já s tvím názorem na auta také nesouhlasím,ale to snad ještě neznamená že se tu budeme urážet jak zaostalé opice...

-LK-
19. března • 20:36

Od človka, který ze sebe o něco výše chrlí urážky typu blbci, sráči apod., jako když bleje vožrala po dvacátým pivu, to fakt sedne. Kromě toho, že se neumíš vyjadřovat kultivovaně ani správně, máš naprostou absenci faktů v příspěvcích. Samé dohady a nesmysly. Se divím, když z americkýho auta máš vyrážku, proč o nich články čteš a pliveš tu pak jedovatý sliny. Že se u lidí, kteří nějaké auto viděli nejen na fotce v časopise nebo na Internetu, ale dokonce ho třeba i mají, akorát ztrapňuješ, to už tu padlo několikrát, já se pod to jen podepíšu.

Kail
19. března • 20:49

A nemyslíš náhodou že mezi urážkou stroje a člověka je trochu rozdíl?Ale to je jedno,ja jsem si už dávno zvykl že za svůj názor bude člověk vždycky urážen a všichni s jiným názorem mu budou nadávat,takže si z toho nic nedělám,konec konců,stejně z toho života nevyvázneme živí

-LK-
19. března • 21:16

Koukám, že ty máš nejen problém poskládat větu, ale dokonce i chápat kontext. Pokud "Vždyť jsou to blbci" myslíš, "ti motoři jsou blbci", tak pak sorry
A podívej se o něco výše - nejsi kritizován za svůj názor, ale za to, jakým vulgárním a urážlivým způsobem ho prezentuješ i jak slaboduché rádobyargumenty používáš (např. ten s japonskejma 2.0i).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kail
19. března • 22:15

A jen tak mimochodem,pokud se ti nezdá můj styl psaní,proč mně nenazveš "debilem"???Mnozí by to tak jistě udělali...

D.a.l.i
20. března • 10:55

Mozna proto, ze inteligentni clovek nema potrebu jine lidi urazet, kdyz maji jiny styl psani...

Kail
20. března • 14:29

Asi jsi nepochopil,měla to být narážka na Caddyho...

Kail
19. března • 22:13

Mnojo,ale těma blbcema jsem nemyslel tebe nebo Caddyho...Ale to je jedno,tohle je začarovaný kruh,pořád dokolečka...Nicméně ten argument s japonskýma 2.0i byl v tu dobu myšlen s určitou rezervou,prostě to bylo přehnané...Ale na stranu druhou,koukni třeba na Imprezu STI nebo na Lancera EVO,a není pochyb o tom co jsem napsal...

PájaTHC
19. března • 22:24

Kaile, ti jsi asi vážně žádnou Amerikou nejel. Impreza STI je úplně něco jiného, prostě srovnáváš hrušky s jabkama 

Kail
20. března • 14:28

Máš pravdu,amerikou jsem nejel...Ale s tou imprezou jsem myslel konkrétně srovnání motorů,a myslím že se srovnávat dá.Jenže to je zase o tom,že impreza je sportovní,zatímco většina amerik je spíše na klidnou jízdu...Nicméně to nemění můj názor na americká auta,především ne na sportovní americká auta...

PájaTHC
20. března • 16:34

Jel jsi kupříkladu novou Corvettou?
A myslíš si, že motor z Impry se vůbec dá srovnávat třeba se small-blockem nebo 5,7 HEMI? Vůbec netušíš, o čem mluvíš. Rozumím tomu, že máš rád kostitřasy s uřvaným výfukem a velkým křídlem, ale zase nemusíš kritizovat něco, o čem nic nevíš.

Kail
20. března • 20:24

Heh,kdyby jsi pozorně četl tak jsi si všiml že jsem psal že jsem s žádnou amerikou nejel ...Ale myslím že s ní nemusím jet na to abych věděl že to jede pěkný ho*no a že by tě ta impreza udělala,i ten tvůj slavný 5.7 HEMI,který mimochodem nejspíš pamatuje víc než mi tady všichni dohromady...

PájaTHC
20. března • 21:57

Právě jsi mě přesvědčil, že diskuze s tebou nemá cenu. Místo abys přiznal chybu, tak se chvástáš. Zjisti si třeba ty časy na Nordschleife, možná tě Vetta (ne)příjemně překvapí. Impru rozdrtí pouhým pohledem. Narážka na stáří HEMI je evidentní hloupost, protože ten motor jako vůbec první ve velkosériové výrobě používá technologii proměnného objemu válců (jinak s tím už dříve dělal pokusy Cadillac), ale to tě asi stejně nezajímá.
Výběr časů:
6:59 --- Ferrari 312T, Niki Lauda, German GP, training (1975)
7:40 --- Mercedes Benz McLaren SLR, Klaus Ludwig, Autobild July 2004
7:56 --- Chevrolet Corvette C6 (tested by Dave Hill)
8:04 --- Lamborghini Diablo GT (07/2000)
8:10 --- Chrysler Viper GTS, 411PS, UK-Spec, no ABS (10/1997)
8:24 --- Subaru Impreza WRX STi
8:35 --- BMW 130i
 
 
 

Dusan
22. března • 19:33

Tahle tabulka by vyznela jeste drsneji, kdyby se za jednotliva auta doplneila jejich cena. Nejvetsi sila Amiku je totiz neni v tom jak vykonna auta umeji delat, ale za kolik jsou schopni tahle auta prodavat.

PájaTHC
19. března • 20:53

Člověk bude urážen za svůj názor, pokud je jeho názorem urážet jiné.

Matar
19. března • 20:05

Proc rikas nekomu, ze je debil, protoze ma jiny nazor? Me se stary ameriky az na par vyjimek nelibi a proto jsem debil?

Duffík
31. května • 11:23

Ty, Matare a taky Kaile už držte zobáky. O tyhle pitomce tady někdo nestojí. Už jsi svůj zaujatý odpor vyjádřil dostkrát. Navíc Caddy tě jménem nezmínil, ALE JAK SE ŘÍKÁ:
POTREFENÁ HUSA SE VŽDY OZVE!!! ;-)

-LK-
19. března • 20:38

Proto debil nejsi. Mně se taky nelíbí škodovka a nemusím být pro to debil. Pokud bych ale naběhl do článku o Š120 a začal bych tam psát moudra jako "hlavně že tam musej dávat bezínový sra*ky, když tomu dá na pr*el i moje zelená babeta", tak se do kategorie debilů okamžitě řadím. Ne pro svůj názor, ale pro způsob, jakým ho prezentuju a jakou volím argumentaci.

Matar
19. března • 20:44

Pravdepodobne myslis kaila, ale caddy nemluvi v jednotnem cisle. Mluvi v mnoznem a protoze jsem mel jiny nazor, tak si to vztahuju i na sebe.

Mam jiny nazor, auto me pripada jako stara, nefektivni plechovka, ktera neni v nicem vyjimecna. Proto jsem debil

-LK-
19. března • 21:28

Jiný názor nerovná se nutně debilní, ale debilní argument může - a to s přehledem - celý názor zařadit mezi ty debilní.

Třeba jako tvůj, že tento Olds není rarita jen proto, že za oceánem jich jsou tisíce, to se na mě nezlob. Představ si, že jsi v poušti bez vody, usycháš a já na tebe z letadla zavolám "voda tu není vzácná, my jí máme doma dost".
Vzácnost jakéhokoliv statku totiž vzniká nedostupností v místě a čase. Můžeš si to představit na pitomým školním obědě. V poledne v jídelně oběd vzácnej nebude, ale tamtéž o půlnoci už ano. Jste tak bude vzácnej oběd v poledne v tělocvičně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Matar
20. března • 8:35

Nesrovnavej vodu a auto. Tyhle dva statky nemaji nic podobneho. Podivej auto si pri trose snahy muzes privest z mista a do mista b celkem snadno a levne. Strary auto mas v americe za par babek dejme tomu 500$(za tolik jsem si tam nejakou podobnou popelnici kupoval) prevoz je 1000$ letenka 10tis kc. Nevim jak se prihlasuji veterani ale myslim ze maji nejakou vyjimku tak dejme tomu za 10tis. Dohromady to mas za cca 57tis. Za tyhle prasule me to nepripada jako nedostupny statek. Ano je to drazsi nez zminena skoda 100 ale nedosahuje to ani ceny stare felcky.

petrklm
20. března • 14:07

Pokud bys dokázal za tuhle kalkulaci auta z US vozit, byl bys brzo "za vodou". Myslím, že se o tvém tvrzení dá s úspěchem pochybovat.

matar
20. března • 17:08

Nevim co resis. Samozrejme tam chybi nektere podrobnosti, ale porad je tam nejdrazsi ten kontejner na lodi. Priznavam ze jsem jeho cenu bral pred 4 lety.
Jinak za vodou bych byl tezko, protoze bych to jen tezko prodal.

Bob Ash
20. března • 18:38

Jo a ještě jedna věc - to, že jsi ty koupil Deltu, Caprice nebo podobnou plečku v mizerným, ale pojízdným stavu za $500 neznamená, že za ty peníze seženeš i auto v dobrým stavu. V americe se ceny aut mnohem víc než u nás lišej podle stavu a leccos je tam dražší než u nás. Viz.:
http://adcache.collectorcartraderonline.com/10/1/8/82526418.htm - $6000 překvapilo i mě.
Koupíš je i levně, ale budou hnusný:
http://adcache.collectorcartraderonline.com/10/1/4/83121414.htm
A nebo úplně krásný, ale drahý jak svině ...
http://adcache.collectorcartraderonline.com/10/7/7/83077677.htm

Bob Ash
20. března • 18:32

Dovýzt sem auto pod sto tisíc v podstatě nejde. Věř mi. Dáš litr za auto, dvojku za loď, manipulace, CLO A DAŇ a jsi na sto tisících za ne moc zajímavou věc, kterou se jako veterána fakt nevyplatí tahat a na každodenní ježdění (na který je super) je nepoužitelná, protože nepřihlásitelná. Ta Delta má u nás reálnou hodnotu tak 150k.

-LK-
20. března • 13:46

Vidíš, přesto, že je to tak snadné a levné, auto takovéhoto typu v takovém stavu je tu opravdu raritní. Vypsal jsi důvod, proč by nemělo, ale přesto je. Já beru, že pro tebe je to tuctovka větší než Š120 (protože Š120 se rozhodně nevyrobilo tolik, co Oldsů 88), ale hlavně jsem se snažil vysvětlil, v čem spočívá vzácnost statků. Nedostatkem v místě a čase. Žádný "kdyby každý druhý chtěl, tak by si dovezl" neplatí, protože až to bude platit, zcela logicky statek přestane být vzácným.

matar
20. března • 17:05

Hmm raritni je to z toho duvodu, ze vuz jako tenhle si koupi clovek, ktery je opravdu zazrany fand do amerik, nema moc penez a nevadi mu , ze ho dost lidi ma za blazna. 
Jinak jsem se ti snazil vysvetlit, ze ani do Cech neni problem privest podobny automobil, cimz to opravdu neni vzacny statek(jediny duvod proc tu nejsou rozisireny je ze je po nich nulova poptavka). Schodnem se, ze na pousti je voda vzacny statek. Ale na tomhle ne. Neva, treba nekdy jindy:)

Bob Ash
20. března • 18:29

Věc první - je spousta lidí, který takovouhle věcí jezděj a budou jezdit, i když budou mít peněz hodně. Ameriky z konce 70s a 80s už sice zdaleka nemaj ten styl starších klasik, ale jsou už použitelný pro normální život (já nemám ameriku jako hobby auto, já tím krámem jezdím pořád a jinej krám nechci) a přitom ještě vypadaj jako ameriky, ne jako ty hnusný plastový věci z 90s.
Věc druhá - tak si zkus přivýzt něco takovýho a přihlásit to na normální značky. Amerika s českejma notama je velmi cennej statek.
A věc poslední - ono opravdu JDE i o to, KDE je to rozšířený. Naopak právě tím, že je těch potvor spousta, je to zajímavější. O takovým VW Brouk se taky píšou články, i když jich bylo úplně nejvíc. A já bych si klidně přečet i článek o Hindustanu Ambassador, což je sice hrozná plečka, je toho spousta, ale tady žádnej nejezdí.

Jiří Duchoň
20. března • 18:18

Milý pane, zdá se, že nechápete řadu věcí. Říká Vám něco "nadhled", "vkus", "respekt" nebo "vkus"? Kromě toho Vám zřejmě uniklo, v jakém stavu auto na fotkách je. To auto nebylo restaurované, jen o něj majitelé dobře pečovali. V tomto ohledu vedle něj můžete postavit jen málokteré evropské auto z tohoto roku... Vím, jste holt dobrej, věřím, že kdybyste chtěl, dokážete do Evropy dovézt ojeté auto ze zámoří, bravo! Z Vašich hanlivých příspěvků jsem pochopil jen to, že nemáte rád "ameriky" a lidi kolem nich, včetně novinářů, kteří o nich píší. Nikdo neprosazuje Olds´ 88 za příštího kandidáta na Vůz roku, ale minimálně podle počtu diskusních příspěvků článek zaujal řadu čtenářů. Věřím, že pro ně byl tento článkem oživením v zástupech automobilových novinek. A to byl můj cíl. Jinak, jsem moc rád, že se do diskuse zapojil záhadný pan -LK., o němž je známo, že "amerikám" rozumí. Děkuji za podobně efektivní a věcné příspěvky! Nezapomínejte prosím, že nás všechny na tomto fóru spojuje láska k autům! A jeto jak s ženskejma, každýmu se líbí jiná. Mějte se a pište!

matar
21. března • 11:08

Je videt, ze jste nepochopil vubec nic vy. Kdybyste si precet moje komentare poradne, zjistil byste, ze jsem ani v jednom komentari neodsoudil ameriky jako celek. Co jsem psal je to, ze uvedeny model je tuctova vec o ktere nema cenu se zminovat. Pripada mi to stejne jako psat o stare udrzovane 105.
Jinak auto kdybych mel zajem, tak si auto privezu, ale zminoval jsem to ve smyslu, ze tento vuz je zde v CR vzacny, ne kvuli nedostupnosti v čase místě, ale kvuli nulove poptavce coz je velky rozdil. Nikdo kdo racionalne uvazuje tzn nemysli srdcem si podobny auto neporidi. Pro moje srdce je moc obycejne, rad bych si precetl o necem vic fajnovem, ale je to pouze muj nazor. Preju spoustu stastnych km s timhle nebo s dalsim autem.

Bob Ash
20. března • 11:16

Auto nemusí bejt drahý, aby bylo zajímavý. Pokud je pro tebe auto jen dopravní prostředek, ke kterýmu nemáš vztah, nemá smysl ti to vysvětlovat. Ale na tomhle serveru se počítá s tím, že ho budou číst i nadšenci do aut. A pokud má někdo auta rád, může pro něj bejt zajímavý leccos - já jsem například včera byl naprosto nadšenej z bratrancovýho Renaultu R8, což je sice 40 let stará plečka, představující přímou konkurenci Škodě 1000MB a i v současnosti ne moc cená, ale prostě zajímavá. Má to třeba 4x kotouče, úžasnej zvuk i když je to jedenáctistovka ... To auto by si taky zasloužilo článek. A stejně je to s tím Oldsem - většina lidí tady takový auto viděla párkrát a nikdy s ním nejela, proto je zajímavý o tom psát. To auto leccos vypovídá o historii aut a o automobilismu někde, kde mají k autům jinej přístup než my.
A někdy je zajímavý se z takovejch věcí poučit. Když se takovým autem projedeš, třeba zjistíš že ne všechny věci musej bejt tak, jak je dělaj evropani a některý fungujou líp nějak úplně jinak...

matar
20. března • 12:00

Hmm kdybych mel necemu venovat cas a poradne si s tim vyhrat, tak by to muselo byt neco opravdu unikatniho. Treba takovy ford gt. To je pro me efektivni snaha a byl by to pro me zazitek. Proste je pro me neefektivni venovat cas necemu naprosto beznemu, co vetsina lidi oznaci jako popelnici.
Jinak rozhodne uscars neodsuzuji. Ba naopak nektere se mi moc libi. Nekolika amerika jsem jezdil, takze mam s cim porovnavat. Ale tohle pro me opravdu neni neco o cem by se vyplatilo psat.

bob ash
19. března • 19:25

Krásný auto, jen škoda toho dieselu. Ale fakt by mě zajímalo se tím projet a poslechnout si to, nedokážu si představit jak může znít 5.7 v diselu.

Jinak všem rejpalům (mám téměř to samý auto, jen sociálnější značku a benzín) - není to o spotřebě, o výkonech a podobnejch nesmyslech. Kdybych chtěl co nejpraktičtější auto s co největším výkonem a co nejmenší spotřebou, koupím si něco jinýho. Ale ve fullsize americe si prostě jen tak poklidně pluju krajinou, rozvalenej na pohodlným gauči a nezajímá mě, jestli ujedu nějakýmu Golfu a nebo že mi to žere 13. Každýmu se to nemusí líbit a i mě bavěj i auta, co jsou malý a uměj jezdit do zatáček. Ale ameriky maj prostě svoje kouzlo, jsou úplně jiný než cokoliv co se tady a teď vyrábí a stojí za to o nich psát.
www.usmotors.cz

steve
19. března • 21:39

...plnej souhlas, kdo nejel, neví, je to jinej svět, absolutně pohodovej, relaxační, krásnej..

DVD
20. března • 11:24

taky souhlasim jen dodávám, že amíci si ty plavný podvozky na svoje silnice,kde je zatáčka tak po 50km, můžou dovolit, ale u nás si pak člověk připadá jak s parníkem v bazénku, takže bohužel do evropy bych si takový auto asi nikdy nepořídil, spíš něco menšího co ochotně mění směr....

petrklm
20. března • 13:57

Tu představu jsem měl taky, ale skutečnost je jiná. Podvozek lehce polyká díry a vlny na silnici a zatáčky při normální rychlosti taky nejsou za trest, jak si moc lidí myslí. Samozřejmě, že když nějakou zákrutu podcením a vřítím se tam naplno, tak mám co dělat, abych tu krávu motorovou ukočíroval, ale to se mi stávalo i s menšíma autama.

Ráďa
19. března • 15:53

JJ zajímavé a pěkné auto (že je to ropák mě fakt překvapilo), jen škoda že nebylo představeno trochu podrobněji. PS: ten majitel to má v pěkném stavu, žejo kucí 

Jiří Duchoň
19. března • 19:36

Milí pánové, moc zajímavá diskuse! Je tu kupodivu dost podnětů k přemýšlení o rozdílech mezi US a evropskými auty. Rád bych upozornil, že to auto je přes 30 let staré! A mám pocit, že jde skutečně o jediný kus u nás, v tomto stavu rozhodně. Škoda, že jsem se nemohl s tím autem víc seznámit a poreferovat o něm podrobněji. Ale nebojte, před časem to byl Jaguar C-type, teď Olds´ a příště... nechte se překvapit. Mějte se a dík za příspěvky!

Bob Ash
19. března • 19:56

Jedinej kus to není určitě, zrovna ve čtvrtek jsem v jedný Deltě Royale '78 Diesel seděl, jen neměla tak hezkej lak a měla manuální okna.

yoggi
19. března • 10:37

ked tak pozeram na to auto tak americke megalomanstvo ma neprekvapuje. vyrobili oni vobec auto s objemom motora mensim ako 2000cm. lebo u nich uz nejaka 3000- 3600cm je asi zaklad. bezne je tam 6000cm 8 valec. normalne pouzivaju tie pick up na nakup. vyrazi si do mesta a privezie si pivo. asi zacnem chodit do mesta liazkou.

Kail
19. března • 11:14

Vždyť jsou to blbci,jejich motory stojej pěkně za ho*no,jen do těch vysokoobsahovejch sráčů pořád lejou benzín a při tom by je udělal kdejaký 2.0i z japonska nebo z evropy...A když chtěj v americe udělat sportovní auto,to je tragédie,to je potom silniční zbraň,daj tam motor z buldozeru,brzdy z nějakýho rodinnýho vanu a absolutně neaerodinamickou kastli,a new americký sen je na světě ...Však ono jim to tam taky zkončí,koukali jste na krásný výdělek GM???Už dlouho jsem neměl z bleskovky takovou radost ...

furgon
20. března • 8:08

velmi zajimavy nazor

Dusan
19. března • 16:17

Skoda jenom, ze Evropani neumi delat podobne "velkoobsahove srace". Napriklad vezmeme-li si predniho evropskeho vyrobce luxusnich vozu Mercedes, tak jedina jeho motorace ve vyssi tride (E-classe), ktera dokaze konkurovat pomerne socialnimu 5.7V8 Hemi montovanemu do aut za nejakych 25.000USD, ma neprijemnou tripismenou zkratku AMG znacici neprilis friendly cenovku 85.000USD, tedy vice nez trikrat tolik.

Kail
19. března • 16:25

Mno jo,když se budeš koukat na čísla,tak tomuhle bude konkurovat opravdu jen málokterý evropský vůz,ale když se budeš koukat na jízdní vlastnosti,tak je snad každý evropský motor lepší,a tomuhle natrhne pr*el...To co jsi napsal snad ani nemůžeš myslet vážně,to AMGčko má možná podobný obsah,ale výkon je někde uplně jinde,a to ani nemluvím o celkovém chování vozu,na to AMGčko má nejspíš jen málokterý americký sporťák,natož rodinný vůz

Dusan
19. března • 17:05

Mluvilo se ciste o motorech. A tam je 55 AMG prvni lepsi motor nez zminovany 5.7V8 Hemi. I E500vka ma slabsi kroutak nez Hemi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ace2
19. března • 17:40

ano i výkon a ještě bych si zde dovolil ukázat mnou pořízenou fotku z palubního počítače E500 aby bylo jasno, že evropské motory jsou úsporné, kdežto americké žerou trávu i kolem silnice
www.sweb.cz/ace3/pp.jpg
pokud srovnáváte 5.7 HEMI tak 5.7 HEMI je až na JEEP v autech postavených na prodlouženém podvozku Mercedesu třídy E, takže bych o jizdní vlastnosti neměl žádný strach.

DVD
19. března • 13:18

ty si opravdu kus vola, amíci dělaj divný osobní auta, ale opravdový sporťáky jim taky dou. jinak ta narážka s motorem z náklaďáku a brzdama z rodinýho vanu bude asi na Viper, ten má mimochodem ty největší brzdy co kdy byli homologovaný pro běznej provoz na osobnim autě a třebas Corvette C5 měla ve sví době jeden z nejlepší Odporů vzduchu Cx=0,29... (C6 je an tom ještě líp) tak by mě docela zajímalo z čeho si čerpal:)

Kail
19. března • 15:01

Hmmm,koukám že ty máš stejný myšlení jako vývojáři automobilů v americe,konkrétně mám na mysli ty brzdy ve Viperovi - asi si říkáš "čím větší,tím lepší",ale to je samozřejmně blbost,nemusí (a ani není) to být nutně pravda ,ostatně Viper je toho důkazem ...Nicméně jsem hodnotil celkovou situaci,s tou Corvettou máš možná pravdu,ale ono v každé automobilce se občas něco náhodou podáří,ale neznamená to že je automobilka nebo automobil celkově dobrý...Třeba Lancia taky asi nedělá zrovna výborná auta (mnoho lidí jistě bude souhlasit),ale přesto byla Delta Integrale celkem povedenou zbraní na Rally... .
 
PS : Nadávat umí každý,ale do diskuzí to nepatří...

Red_Dwarf
19. března • 11:18

Ty jsi ale debil,třeba o Corvettě už jsi slyšel?Jinak Ace2 tu psal dobrý příspěvek pod článkem k tomu GM.Takže myslím,že to jen tak hned neskončí

Kail
19. března • 15:02

Bohužel slyšel,ale to snad neznamená že je dobrá ne?

PájaTHC
19. března • 20:46

Před vykřikováním do tmy ti doporučuji nastudovat si třeba časy na Nürburgring-Nordschleife. Corvette C6 Z06 tam zajela jeden z nejlepších časů.

Ondra
19. března • 10:11

Tak tomu rikam auto! Takovyho veterana na nedelni projizdky bych bral hned!

....jinak k tomu srovnavani - hledal bych treba Ekvivalent v Tatre

Matar
19. března • 8:54

Nerozumím, co se může na takové staré křusce líbit. Tohle je jen starý šunt jako 105. Fakt by mě bavilo a mít výkon jak stará 1.6 a spotřebu jak benzin 4litr.

noname
22. března • 16:32

Ty si ale blb, naco ludia ako ty vobec citaju taketo clanky a vyjadruju sa k nim!!! Porovnat to so 105-kou? Tak to si fakt mimo. Ja sa tiez nevyjadrujem ku Golfom a podobnym pre mna nezaujimavym autam. Tak bud taky dobry a neobtazuj so svojimi blbymi nazormi!!

Murphy
19. března • 10:02

No, už jen dodej že tvoje chipnutá škodovka jede mnohem líp a míň žere a tvůj příspěvek bude kompletní.... Jinak mě se to auto líbí a přijde mi zajímavé (ikdyž neříkám, že bych ho chtěl). Podobný článek si vždycky rád přečtu. Tak zkus být trošku tolerantní

Matar
19. března • 10:27

Kamo, nemam skodovku. Nevim jak si na to prisel, ale muzes mi to vysvetlit?

Proste me to neprijde nejak zvlastni auto o kterem by se muselo psat. Muj deda ma taky udrzovanou 100 a nepise se o nem.

mr
19. března • 13:18

No a kolik je v republice udrzovanych 100? Ja vim minimalne o 3 vystavnich kusech. ALe todle auto je troufam si tvridt mozna jediny v republice, chapes?

Tady jde o raritu.

Matar
19. března • 14:55

Ne nechapu. O zadnou unikatnost se nejedna. Na druhe strane polokoule jich je jak hub. To je jak kdybys do Usa dovezl 100. Taky tam bude rarita ale nic jineho nez stary vracek to nebude. Kdyz chces neco unikatniho tak napis ze mas udrzovany ford GT nebo starou Corvetku, ale tohle fakt ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mr
19. března • 18:50

Tady to unikatni je a hotovo. 95% lidi v ČR nebylo nikdy v USA, tak jsou pro ne tyto auta exoticke. Nejedna se o unikat, ale jedna se o neco co je unikatni v nasich zemepisnych sirkach. Lidi v Londyne se taky neotaci za kazdym Rollsem nebo Aston Martinem co kolem nich projede, protoze jich tam jezdi mraky a neneni to pro ne nic vyjimecneho.

Pokud se ti clanek nelibi, tak si ho nemel cist, nebo jinak a lepe: Mel jsi napsat svuj clanek, aby ti ho vydali (jde to).
Ale jak vidim vysvetlovat ti rozdily treba mezi "hodinky-holinky" dle tebe asi nejsou, protoze se obe natahuji.

Matar
19. března • 20:30

Schodnem se na tom, ze v nasi zemi je to neobvykle auto. Ale to nic nemeni na tom, ze to auto je necim zajimave(napr oproti 105).

Snad jedine by me zajimal zvuk 5.7d. Jako liazka?

Svuj clanek psat nebudu, protoze nemam nic dostatecne unikatniho. Zeptam se dedy, jestli nenapise dlouhodobe zkusenosti se Skodou 100. Mozna by te to mohlo zajimat, kdyz si fanda starych tuctovych popelnic.

steve
19. března • 21:31

myslím, že tvoje myšlení a reakce jsou velmi jednoduché. Kdo nejel v "americe" nikdy neví, co to je. Když k němu příjdeš, ta mohutnost,krása, každá drobnost je dotáhnutá do maxima. Interiér, nesedáš do nečeho, čemu někdo říkal ve škodovce sedačka, sedáš do křesla.Zvuk motoru, jak reaguje na přidání....nevíš co plácáš, absolutně nevíš. Seber si tu škodovku svýho strejčka a odvez ji na šroťák, to je jediný místo, kam patří...

Matar
20. března • 8:27

Nerikej mi, ze nevim co placam. Byl jsem v Americe dost dlouho a vim ze tyhle auto nejsou nic jen stara popelnice, byt o kterou se nekdo stara a v nasich koncinach neni moc rozsirena. Za par dolacu si ji tam muze koupit kazdy social.

Jinak tvoje reakce je podrazdena a agresivni. Spis nez ja budes ty jeden z tech znamych ceskych jezdcu TDi.



steve
21. března • 21:52

debile vykvašenej, řek bych, že bydlíš doma u rodičů, máš simsona, comp, kterej si dostalod rodičů k vánocům a teď na něm pláčáš tvoje dementní příspěvky.....jo a v tej americe jsi možná tak byl prstem na fotce!

Matar
22. března • 17:02

Podle tvych prispevku soudim, ze nejsi uplne dusevne v poradku a timpadem se s tebou nebudu prit. Ano mas ve vsem pravdu.

Žižla
28. března • 15:47

... vždycky když tady čtu ty negativní a chytrácký reakce, tak se mi strašně moc chce odevzdat pas občana ČR. Tohle je typická vlastnost čechů - remcat remcat remcat.  Čech- to není národ- to je diagnóza  
 

mr
19. března • 21:28


Me osobne zajima predevsim kvalitni prace,mene uz to ceho se to tyka. Z tvych slov vyplyva, ze jezdis s NEtuctovou, novou, NEpopelnici.
Napis svuj clanek o svem voze. Urcite nas to bude vsechny zajimat, pokud si schopen prave one kvalitni prace, pokud ne, tak to co tu predvadis jsou jen "vykriky z kanalu".

Red_Dwarf
19. března • 10:16

no jo,dneska už vede TDI a lepší nic není a ani nikdy nebylo.

Vladik
19. března • 10:02

Mě se americký auta nikdy nelíbili připadali mi zbytěčně velký a hlavně placatý. Tady jde jen o informace o modelu ale pokud to srovnávaj se škodovkou a ladou je to trochu mimo. Spíš by to měli srovnat s Volhou ta náhodou na ty roky vypadala suprově.

kahuna
19. března • 13:13

az na to ze volha je okopirovaná impala ze zacatku 60's

Borůvka
19. března • 0:44

Kua, ta palubovka je fakt kus poctivého nábytku...! - To musí být poježděníčko!

aus
19. března • 0:28

naaaaaaadhera. interier se mi vic libi u caddy... tenhle pusobi neohrabane. jinak bomba

Doporučujeme

Články odjinud