Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Pokud potřebujete nějaké skutečně rychlé okruhové náčiní, zavolejte do Lotusu.
Seznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogalerie: Lotus 3-Eleven

Lotus v Goodwoodu představil novou okruhovou hračku, která se jmenuje 3-Eleven. Určitě si vzpomínáte na minulou verzi 2-Eleven, ale tentokrát se dynamický potenciál auta, které si rozhodně nekoupíte na nákupy, posunul někam úplně jinam.

Lotus 3-Eleven totiž dostal šestiválec 3,5 litru z Lotusu Evora 400. Má tedy přeplňování kompresorem a dosahuje výkonu 336 kW (457 koní) v 7000 ot./min. a točivého momentu 450 Nm v rozmezí 3500 až 6500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus 3-Eleven sází na nízkou hmotnost a zásobu mechanické přilnavosti, ale jen tak mimochodem přidává ještě pořádně výkonný motor. Interiér je vskutku minimalistický

Suchá hmotnost Lotusu 3-Eleven je ale pouze 900 kg, takže poměr výkonu k hmotnosti dosahuje podobných hodnot jako u Bugatti Veyron. karoserie je vyrobena z kompozitu a luxusní výbavu v tomhle autě nenajdete.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Lotus vyrobí jen 311 kusů tohoto jistě velmi zajmavého auta. Vybrat si můžete dokonce ze silniční a okruhové verze. Silniční má klasický nakrátko poskládaný manuál a samosvor Torsen, závodní verze s agresivním bodykitem má pak sekvenční převodovku.

Silniční model je schopný dosáhnout na 290 km/h, závodní pak „jen“ na 280 km/h. Oba vozy zrychlí na stovku za méně tři sekundy. Silniční model dostane pneumatiky Michelin Pilot Supersport, okruhový Michelin Pilot Sport Cup 2.

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Převlečená RAV4 to ale nebude

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Převlečená RAV4 to ale nebude

Přední pneumatiky mají rozměr 225/40 ZR18, zadní pak 275/35 ZR19. Za lehkými ráfky se ukrývají klasické ocelové brzdy se čtyřpístkovými třmeny a ventilovanými kotouči o průměru 332 mm vpředu i vzadu.

Silniční verze Lotusu 3-Eleven stojí 82 000 liber s daní (při aktuálním kurzu 38 korun za libru to dělá 3 116 000 korun), okruhová verze přijde i s daní na 115 200 liber (4 377 600 korun).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogalerie: Lotus 3-Eleven
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 771 km
Cena: 314 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 25 128 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2011
Stav: 64 304 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků