Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Pokud potřebujete nějaké skutečně rychlé okruhové náčiní, zavolejte do Lotusu.
Seznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogalerie: Lotus 3-Eleven

Lotus v Goodwoodu představil novou okruhovou hračku, která se jmenuje 3-Eleven. Určitě si vzpomínáte na minulou verzi 2-Eleven, ale tentokrát se dynamický potenciál auta, které si rozhodně nekoupíte na nákupy, posunul někam úplně jinam.

Lotus 3-Eleven totiž dostal šestiválec 3,5 litru z Lotusu Evora 400. Má tedy přeplňování kompresorem a dosahuje výkonu 336 kW (457 koní) v 7000 ot./min. a točivého momentu 450 Nm v rozmezí 3500 až 6500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus 3-Eleven sází na nízkou hmotnost a zásobu mechanické přilnavosti, ale jen tak mimochodem přidává ještě pořádně výkonný motor. Interiér je vskutku minimalistický

Suchá hmotnost Lotusu 3-Eleven je ale pouze 900 kg, takže poměr výkonu k hmotnosti dosahuje podobných hodnot jako u Bugatti Veyron. karoserie je vyrobena z kompozitu a luxusní výbavu v tomhle autě nenajdete.

Retro | Život řidiče | Sportovní auta | Fascinace | Statistiky

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Lotus vyrobí jen 311 kusů tohoto jistě velmi zajmavého auta. Vybrat si můžete dokonce ze silniční a okruhové verze. Silniční má klasický nakrátko poskládaný manuál a samosvor Torsen, závodní verze s agresivním bodykitem má pak sekvenční převodovku.

Silniční model je schopný dosáhnout na 290 km/h, závodní pak „jen“ na 280 km/h. Oba vozy zrychlí na stovku za méně tři sekundy. Silniční model dostane pneumatiky Michelin Pilot Supersport, okruhový Michelin Pilot Sport Cup 2.

SUV | Tajné | Sportovní auta | Toyota | Lotus

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Převlečená RAV4 to ale nebude

Přední pneumatiky mají rozměr 225/40 ZR18, zadní pak 275/35 ZR19. Za lehkými ráfky se ukrývají klasické ocelové brzdy se čtyřpístkovými třmeny a ventilovanými kotouči o průměru 332 mm vpředu i vzadu.

Silniční verze Lotusu 3-Eleven stojí 82 000 liber s daní (při aktuálním kurzu 38 korun za libru to dělá 3 116 000 korun), okruhová verze přijde i s daní na 115 200 liber (4 377 600 korun).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogalerie: Lotus 3-Eleven
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků