Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Pokud potřebujete nějaké skutečně rychlé okruhové náčiní, zavolejte do Lotusu.
Seznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogalerie: Lotus 3-Eleven

Lotus v Goodwoodu představil novou okruhovou hračku, která se jmenuje 3-Eleven. Určitě si vzpomínáte na minulou verzi 2-Eleven, ale tentokrát se dynamický potenciál auta, které si rozhodně nekoupíte na nákupy, posunul někam úplně jinam.

Lotus 3-Eleven totiž dostal šestiválec 3,5 litru z Lotusu Evora 400. Má tedy přeplňování kompresorem a dosahuje výkonu 336 kW (457 koní) v 7000 ot./min. a točivého momentu 450 Nm v rozmezí 3500 až 6500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus 3-Eleven sází na nízkou hmotnost a zásobu mechanické přilnavosti, ale jen tak mimochodem přidává ještě pořádně výkonný motor. Interiér je vskutku minimalistický

Suchá hmotnost Lotusu 3-Eleven je ale pouze 900 kg, takže poměr výkonu k hmotnosti dosahuje podobných hodnot jako u Bugatti Veyron. karoserie je vyrobena z kompozitu a luxusní výbavu v tomhle autě nenajdete.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Lotus vyrobí jen 311 kusů tohoto jistě velmi zajmavého auta. Vybrat si můžete dokonce ze silniční a okruhové verze. Silniční má klasický nakrátko poskládaný manuál a samosvor Torsen, závodní verze s agresivním bodykitem má pak sekvenční převodovku.

Silniční model je schopný dosáhnout na 290 km/h, závodní pak „jen“ na 280 km/h. Oba vozy zrychlí na stovku za méně tři sekundy. Silniční model dostane pneumatiky Michelin Pilot Supersport, okruhový Michelin Pilot Sport Cup 2.

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Převlečená RAV4 to ale nebude

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Převlečená RAV4 to ale nebude

Přední pneumatiky mají rozměr 225/40 ZR18, zadní pak 275/35 ZR19. Za lehkými ráfky se ukrývají klasické ocelové brzdy se čtyřpístkovými třmeny a ventilovanými kotouči o průměru 332 mm vpředu i vzadu.

Silniční verze Lotusu 3-Eleven stojí 82 000 liber s daní (při aktuálním kurzu 38 korun za libru to dělá 3 116 000 korun), okruhová verze přijde i s daní na 115 200 liber (4 377 600 korun).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogalerie: Lotus 3-Eleven
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků