Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Pokud potřebujete nějaké skutečně rychlé okruhové náčiní, zavolejte do Lotusu.
Seznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogalerie: Lotus 3-Eleven

Lotus v Goodwoodu představil novou okruhovou hračku, která se jmenuje 3-Eleven. Určitě si vzpomínáte na minulou verzi 2-Eleven, ale tentokrát se dynamický potenciál auta, které si rozhodně nekoupíte na nákupy, posunul někam úplně jinam.

Lotus 3-Eleven totiž dostal šestiválec 3,5 litru z Lotusu Evora 400. Má tedy přeplňování kompresorem a dosahuje výkonu 336 kW (457 koní) v 7000 ot./min. a točivého momentu 450 Nm v rozmezí 3500 až 6500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus 3-Eleven sází na nízkou hmotnost a zásobu mechanické přilnavosti, ale jen tak mimochodem přidává ještě pořádně výkonný motor. Interiér je vskutku minimalistický

Suchá hmotnost Lotusu 3-Eleven je ale pouze 900 kg, takže poměr výkonu k hmotnosti dosahuje podobných hodnot jako u Bugatti Veyron. karoserie je vyrobena z kompozitu a luxusní výbavu v tomhle autě nenajdete.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Lotus vyrobí jen 311 kusů tohoto jistě velmi zajmavého auta. Vybrat si můžete dokonce ze silniční a okruhové verze. Silniční má klasický nakrátko poskládaný manuál a samosvor Torsen, závodní verze s agresivním bodykitem má pak sekvenční převodovku.

Silniční model je schopný dosáhnout na 290 km/h, závodní pak „jen“ na 280 km/h. Oba vozy zrychlí na stovku za méně tři sekundy. Silniční model dostane pneumatiky Michelin Pilot Supersport, okruhový Michelin Pilot Sport Cup 2.

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Převlečená RAV4 to ale nebude

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Převlečená RAV4 to ale nebude

Přední pneumatiky mají rozměr 225/40 ZR18, zadní pak 275/35 ZR19. Za lehkými ráfky se ukrývají klasické ocelové brzdy se čtyřpístkovými třmeny a ventilovanými kotouči o průměru 332 mm vpředu i vzadu.

Silniční verze Lotusu 3-Eleven stojí 82 000 liber s daní (při aktuálním kurzu 38 korun za libru to dělá 3 116 000 korun), okruhová verze přijde i s daní na 115 200 liber (4 377 600 korun).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogalerie: Lotus 3-Eleven
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků