Ojetiny

Hodně nepřehledný je svět automobilů, a co teprve ten s ojetými vozy. Pomáháme vám orientovat se v nepřehledné džungli ojetin, radíme, jak nenaletět při jejich koupi.



OjetinyTesty
Test Nissan Almera: dokonalá ojetina?

Test Nissan Almera: dokonalá ojetina?

Hledáte spolehlivý, nenápadný vůz pro každodenní užití? Ojetá Almera se zdá být správnou volbou.

4.  10.  2007 | Jiří Duchoň | 38
TestyOjetiny
Test Honda CR-V: ojetina do terénu?

Test Honda CR-V: ojetina do terénu?

Honda CR-V byla jedním z průkupníků kategorie SUV. Jak se cé-er-véčko jeví s deseti léty „na krku”, za třetinu své původní ceny?

17.  7.  2007 | Jiří Duchoň | 22
OjetinyTesty
Hyundai Accent: hodně za málo (test ojetiny)

Hyundai Accent: hodně za málo (test ojetiny)

Stojí jako Fabia, ale jsou větší. Korejská auta jsou alternativou pro méně movité motoristy. A takový je i ojetý Hyundai Accent.

20.  3.  2007 | Jiří Duchoň | 32
TestyOjetiny
Peugeot 106 1,0: malý a dobrý (test ojetiny)

Peugeot 106 1,0: malý a dobrý (test ojetiny)

Malý Peugeot 106 patřil ve své době k velmi oblíbeným vozům. Tyto sympatie mu na poli ojetin patří dodnes.

1.  2.  2007 | Jan Vodáček | 50
OjetinyByznys
Ojetiny stále ničí prodeje nových vozů

Ojetiny stále ničí prodeje nových vozů

8.  12.  2006 | Radek Ondrášík | 66
OjetinyTesty
Ford Focus 1,8i Trend (test ojetiny)

Ford Focus 1,8i Trend (test ojetiny)

Někdejší evropský superhit, Ford Focus první generace, dnes patří k nejaktraktivnějším ojetinám své třídy. Pokusili jsme se zjistit proč.

16.  10.  2006 | Jiří Duchoň | 78
MotocyklyOjetinyTesty
Kawasaki VN800 Classic: pořádná porce chromu (test ojetiny)

Kawasaki VN800 Classic: pořádná porce chromu (test ojetiny)

Choppery tvoří ve světě motocyklů samostatnou skupinu, především vlastním designem motorky, charakteristickým projevem velkoobjemových vidlicových dvouválců a specifickou pozicí za řídítky. Takovým strojem je i testovaný VN800 Classic.

21.  6.  2006 | Roman Daněk | 9
TestyOjetiny
Opel Agila 1,0i 12V: nenáročný pracant (test ojetiny)

Opel Agila 1,0i 12V: nenáročný pracant (test ojetiny)

Opel ví, jak nešlápnout vedle. Počká, až nějaká automobilka ověří na trhu svůj nový model, a pak se jí nabídne, že jí pomůže při vývoji nové generace, která se následně bude vyrábět i pod značkou Opel. Roku 2000 takto vznikly užitkový Opel Movano (alias Renault Master) a Opel Agila (alias Suzuki Wagon R+). A právě o Agile si dne něco povíme.

26.  5.  2006 | Jiří Duchoň | 83
OjetinyTesty
Nissan Primera 2,0 SLX: mrštný a spolehlivý (test ojetiny)

Nissan Primera 2,0 SLX: mrštný a spolehlivý (test ojetiny)

Naši motoristé zrají jako víno - pomalu, ale jistě. Stále více jich totiž začíná vybírat auta podle jejich skutečných kvalit, nikoli jen podle image a zvuku jmen výrobců. Jsou totiž auta, která na první pohled vypadají nenápadně, pod kabátem ale skrývají to nejlepší, čím se může osobní auto dané kategorie pyšnit. Zářným příkladem je Primera od Nissanu. Našemu testu jsme podrobili vůz z roku 1997, tedy jednu z prvních Primer druhé generace.

2.  5.  2006 | Jiří Duchoň | 40
TestyOjetiny
Ford Mondeo 2,0 TDDI: spolehlivý diesel pod kapotou (test ojetiny)

Ford Mondeo 2,0 TDDI: spolehlivý diesel pod kapotou (test ojetiny)

K testu bazarových vozidel jsme si vypůjčili Ford Mondeo kombi, vyrobený na sklonku roku 2001 a osazený silnějším vznětovým dvoulitrem TDDI. Podíváme se na to, jak vůz vypadá po pěti letech provozu a v závěru testu porovnáme jeho motorovou jednotku s modernějším agregátem TDCi. Mimo jiné zjistíte, že novější neznamená vždy spolehlivější.

18.  4.  2006 | Petr Šikl | 67
OjetinyTesty
Opel Astra 1,6i 16V: solidní standard (test ojetiny)

Opel Astra 1,6i 16V: solidní standard (test ojetiny)

Opel Astra s interním označením G nezískal renomé tak precizního vozu jako VW Golf nebo osobitého a na silnici sebejistého auta Ford Focus, přesto jde o jednu z nejvyhledávanějších ojetin u nás. V současné době lze na trhu s ojetými vozy narazit na velké množství aut tohoto typu, která jsou ve slušném stavu a za dobré peníze. Vyzkoušeli jsme jedno z nich.

3.  4.  2006 | Jiří Duchoň | 41
TestyOjetiny
Nissan Terrano II 2,4i, off-road pro každý den (test ojetiny)

Nissan Terrano II 2,4i, off-road pro každý den (test ojetiny)

Japonský Nissan patří mezi tradiční světové výrobce vozů umožňujících provoz i mimo kvalitní silnice. Nejslavnější terénní vůz značky, Patrol, je ve výrobě již několik desetiletí a na počátku devadesátých let byl špičkou třídy. V roce 1993 se objevil i jeho menší příbuzný, nazvaný Terrano II. Dnes si tento model můžete pořídit jako ojetý za zajímavé ceny, vyzkoušeli jsem kousek z roku 1998.

6.  2.  2006 | Jiří Duchoň | 42
TestyOjetiny
Kia Shuma 1,5i: zajímavá nejen cenou (test ojetiny)

Kia Shuma 1,5i: zajímavá nejen cenou (test ojetiny)

Kia Shuma nepatří na našich silnicích k autům, které potkáte na každém kroku. Je však typickým představitelem jihokorejských automobilů ze samého závěru minulého století, které ohromovaly výhodným poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou. Je Shuma taková i jako ojetina?

19.  1.  2006 | Jiří Duchoň | 73
OjetinyTesty
Citroën Xsara: zajetý kompakt za cenu Fabie (test ojetiny)

Citroën Xsara: zajetý kompakt za cenu Fabie (test ojetiny)

Citroën Xsara bojoval v autosalonech o přízeň zákazníků od roku 1997 až do loňska. Kromě líbivého designu oslovoval dobrým vnitřním prostorem, výborným komfortem a relativně vysokou spolehlivostí. V bazarech dnes najdete poměrně mnoho málo jetých Xsar za dobré ceny. Jednu z nich jsme vyzkoušeli i my.

24.  11.  2005 | Jiří Duchoň | 82
TestyOjetiny
Renault Laguna: dostupná elegance (test ojetiny)

Renault Laguna: dostupná elegance (test ojetiny)

Laguny první generace dnes lákají zájemce o ojeté vozy svým prostorem a komfortem cestování v kombinaci s příznivými cenami na. Laguna v sobě spojuje typické přednosti i nedostatky francouzských automobilů poloviny devadesátých let. Naším testem prošla Laguna v provedení kombi, vybavená žádaným vznětovým motorem s přímým vstřikováním paliva.

2.  11.  2005 | Jiří Duchoň | 36
OjetinyTesty
Nissan Almera: nenápadný držák (test ojetiny)

Nissan Almera: nenápadný držák (test ojetiny)

Nissan Almera první generace byl ve své době v Česku úspěšným vozem. Roky své největší slávy si na silnicích odbyl velice nenápadně a nyní se stejnou nenápadností stává hvězdou mezi ojetými vozy. Za cenu od 100 do 200 tisíc Kč získáte obvykle slušně vybavený vůz s velmi dobrým vnitřním prostorem, který si bez odříkání odkroutí stovky tisíc kilometrů.

11.  10.  2005 | Jiří Duchoň | 60
TestyOjetiny
Škoda Favorit: za levný peníz (bazar)

Škoda Favorit: za levný peníz (bazar)

Škoda Favorit, vč. verze kombi označované Forman, patří mezi nejoblíbenější levné ojetiny. Na trhu jich je doslova nadbytek, ceny začínají už u desetitisícové hranice. Výhodou je levný servis a nenáročný provoz.

14.  11.  2004 | Petr Broža | 113
OjetinyŽivot řidiče
Ojetiny stále drtí nové vozy

Ojetiny stále drtí nové vozy

Za loňský rok se dovezlo do Česka daleko víc ojetin než nových automobilů. Ovlivňuje to kupní síla obyvatel, nekvalitní zákony a k tomu ještě zkorumpovaná a neschopná soustava kontrolních mechanismů, která by měla teoreticky hájit zájmy státu i jednotlivců.

10.  2.  2003 | Vladimír Dolejš | 30
Ojetiny
Do České republiky je možné dovážet osmileté ojetiny

Do České republiky je možné dovážet osmileté ojetiny

10.  4.  2002 | Radek Šilhavý
1...45678910

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 23 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků

Nejčtenější články

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž ko…

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni ve svých garážích. Přesto není špatné vědět i o těch dalších.

16.  11.  2017 | | 211 N/A
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. …

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své výrobky proti krádeži, mnohdy je to ale marné. Systém otce a syna Vámošových se však vrací ke kořenům, což je jeho největší výhoda.

23.  11.  2017 | | 38 N/A
10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců…

Pokud sháníte ojetinu a jediným kritériem je pro vás její minimální poruchovost, pak byste měli sáhnout po Porsche 911, případně po Mercedesu-Benz SLK. Tento výsledek opět vyplynul ze statistik TÜV SÜD.

12.  11.  2017 | | 31 N/A
Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Problé…

Přeplňované tříválcové agregáty jsou v malých vozech velmi rozšířené. Škoda Fabia jej dostala teprve nedávno a pasuje přímo ukázkově i k praktičtějšímu kombíku.

3.  12.  2017 | | 127 N/A
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Ta…

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho kompletní ceník. Za akčních 380.000 Kč je výrazně levnější než hlavní sok z Mladé Boleslavi.

22.  11.  2017 | | 78 N/A