Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se daří a o modely, které sjíždí z výrobních linek jednotlivých značek je zájem. Jsou však také dostatek kvalitní, aby bez závažnějších poruch vydržely sloužit řadu let?

Jsou kvalitněji vyrobené minivozy ze závodu TPCA v Kolíně nebo ty, které smontovali slovenští dělníci v továrně Volkswagenu v Bratislavě? A jak si vedou SUV Hyundai z Nošovic proti těm ze Škody Kvasiny, případně KIA ze Žiliny?

Určitý obrázek o tom dává čerstvá statistika z německých stanic technické kontroly provozovaných organizací TÜV. Na základě zaznamenaných závad při pravidelných technických kontrolách v Německu provozovaných automobilů se každoročně vypracovává žebříček vypovídající o spolehlivosti jednotlivých typů aut ve pěti věkových kategoriích (2-3 roky, 4-5, 6-7, 8-9 a 10-11 let).

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Statistika je to poměrně vypovídající, protože jsou do ní započítány protokoly z kontrol 8,8 milionu aut, které technici TÜV prověřovali od července 2016 do června 2017. V žebříčku jsou pouze typy aut, kterých je v Německu registrováno největší množství. Proto některé modely v určitých věkových kategoriích chybí. Samozřejmě, čím jsou auta starší, tím je absentérů více. Prostě už v Německu dosloužila nebo byla vyvezena - například zpátky k nám...

Projděte si následující přehled:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků