Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se daří a o modely, které sjíždí z výrobních linek jednotlivých značek je zájem. Jsou však také dostatek kvalitní, aby bez závažnějších poruch vydržely sloužit řadu let?

Jsou kvalitněji vyrobené minivozy ze závodu TPCA v Kolíně nebo ty, které smontovali slovenští dělníci v továrně Volkswagenu v Bratislavě? A jak si vedou SUV Hyundai z Nošovic proti těm ze Škody Kvasiny, případně KIA ze Žiliny?

Určitý obrázek o tom dává čerstvá statistika z německých stanic technické kontroly provozovaných organizací TÜV. Na základě zaznamenaných závad při pravidelných technických kontrolách v Německu provozovaných automobilů se každoročně vypracovává žebříček vypovídající o spolehlivosti jednotlivých typů aut ve pěti věkových kategoriích (2-3 roky, 4-5, 6-7, 8-9 a 10-11 let).

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Statistika je to poměrně vypovídající, protože jsou do ní započítány protokoly z kontrol 8,8 milionu aut, které technici TÜV prověřovali od července 2016 do června 2017. V žebříčku jsou pouze typy aut, kterých je v Německu registrováno největší množství. Proto některé modely v určitých věkových kategoriích chybí. Samozřejmě, čím jsou auta starší, tím je absentérů více. Prostě už v Německu dosloužila nebo byla vyvezena - například zpátky k nám...

Projděte si následující přehled:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků