Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se daří a o modely, které sjíždí z výrobních linek jednotlivých značek je zájem. Jsou však také dostatek kvalitní, aby bez závažnějších poruch vydržely sloužit řadu let?

Jsou kvalitněji vyrobené minivozy ze závodu TPCA v Kolíně nebo ty, které smontovali slovenští dělníci v továrně Volkswagenu v Bratislavě? A jak si vedou SUV Hyundai z Nošovic proti těm ze Škody Kvasiny, případně KIA ze Žiliny?

Určitý obrázek o tom dává čerstvá statistika z německých stanic technické kontroly provozovaných organizací TÜV. Na základě zaznamenaných závad při pravidelných technických kontrolách v Německu provozovaných automobilů se každoročně vypracovává žebříček vypovídající o spolehlivosti jednotlivých typů aut ve pěti věkových kategoriích (2-3 roky, 4-5, 6-7, 8-9 a 10-11 let).

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Statistika je to poměrně vypovídající, protože jsou do ní započítány protokoly z kontrol 8,8 milionu aut, které technici TÜV prověřovali od července 2016 do června 2017. V žebříčku jsou pouze typy aut, kterých je v Německu registrováno největší množství. Proto některé modely v určitých věkových kategoriích chybí. Samozřejmě, čím jsou auta starší, tím je absentérů více. Prostě už v Německu dosloužila nebo byla vyvezena - například zpátky k nám...

Projděte si následující přehled:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků