Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se daří a o modely, které sjíždí z výrobních linek jednotlivých značek je zájem. Jsou však také dostatek kvalitní, aby bez závažnějších poruch vydržely sloužit řadu let?
Jsou kvalitněji vyrobené minivozy ze závodu TPCA v Kolíně nebo ty, které smontovali slovenští dělníci v továrně Volkswagenu v Bratislavě? A jak si vedou SUV Hyundai z Nošovic proti těm ze Škody Kvasiny, případně KIA ze Žiliny?
Určitý obrázek o tom dává čerstvá statistika z německých stanic technické kontroly provozovaných organizací TÜV. Na základě zaznamenaných závad při pravidelných technických kontrolách v Německu provozovaných automobilů se každoročně vypracovává žebříček vypovídající o spolehlivosti jednotlivých typů aut ve pěti věkových kategoriích (2-3 roky, 4-5, 6-7, 8-9 a 10-11 let).
Statistika je to poměrně vypovídající, protože jsou do ní započítány protokoly z kontrol 8,8 milionu aut, které technici TÜV prověřovali od července 2016 do června 2017. V žebříčku jsou pouze typy aut, kterých je v Německu registrováno největší množství. Proto některé modely v určitých věkových kategoriích chybí. Samozřejmě, čím jsou auta starší, tím je absentérů více. Prostě už v Německu dosloužila nebo byla vyvezena - například zpátky k nám...
Projděte si následující přehled: