Ojetiny před dvaceti lety a dnes: Češi chtějí bohatou výbavu a šedou metalízu

S vývojem automobilového průmyslu se mění také preference českých zájemců o ojeté vozy. Co a jak se za poslední dvě desítky let nejvíce změnilo?
Ojetiny před dvaceti lety a dnes: Češi chtějí bohatou výbavu a šedou metalízu

Za uplynulých dvacet let se dramaticky zvýšily nároky zákazníků na vybavení vozidel a úroveň služeb autobazarů. Vyplývá to ze zprávy největšího českého autobazaru AAA Auto.

Jak je to s preferencemi barev? Bílá sice svůj módní vrchol již pomalu překlenula, avšak stále je považována za velmi oblíbený odstín laku. Již v roce 1997 byla nejprodávanějším ojetým vozidlem bílá Škoda Favorit. 

Ojetiny | SUV | Volkswagen

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Co slabá místa?

„Přes různé odstíny červené a modré se obliba přesunula až po dnes dominantní šedostříbrnou metalízu. Posledním trendem je pak postupný návrat modré a červené, které se na scénu vracejí v nových, zajímavých variacích,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka AAA Auto.

S rostoucí úrovní palubní a bezpečnostní elektroniky vzrostl i zájem o bohatě vybavená vozidla. Automobily s klimatizací či ESP se po přelomu tisíciletí v bazarech příliš neohřály.

Ojetiny | SUV | Kia

Test ojetiny Kia Sportage II: Zpracováním neohromí, spolehlivostí překvapí

V posledních letech se vozy na alternativní pohon stávají běžným zbožím v portfoliu většiny automobilek. Na trhu ojetin se však pevně usazují teprve v nedávné době. „První byl v roce 2010 Lexus RX400h s rokem výroby 2006. I když byl koupený jako nový v ČR a po prvním majiteli, tenkrát to byl ležák – prodal se až po více než půl roce za méně, než za kolik jsme jej vykoupili,“ popisuje s úsměvem Topolová.

Dnes je situace s hybridy a elektromobily jiná. Nejžádanější jsou hybridní lexusy či BMW X5 xDrive40e, ale i malé vozy typu Volkswagen e-Up!.

Ojetiny | Ford | Ford Focus

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

V minulém roce byl nejoblíbenějším vozem v AAA Auto model Škoda Octavia roku výroby 2005-2012. Nejprodávanější motorizací byly vznětové jednotky 1.9 a 1.6 TDI 77kW nebo 2.0 TDI 103kW. Zákazníci požadovali především automatickou klimatizaci, ESP či elektronická okna. Historie vozu nejčastěji sahala k prvnímu či druhému majiteli. Zájemci také ve většině případů požadují servisní knížku. Průměrná cena takového vozu činila 190 000 korun.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků