Ojetiny od nás míří do jiných zemí, zájem je prý i na západě

Ojetiny od nás míří do jiných zemí, zájem je prý i na západě

To co se před pár lety zdálo prakticky nemožné, stává se nyní skutečností. Ojetá auta k nám putovala celé roky ze západní Evropy, nyní začínají zlehounka mířit opačným směrem. Jedná se samozřejmě proti masovému dovozu o zanedbatelné množství, ale tento trend tady podle prodejců je.

Jedním z důvodů zájmu o ojetá auta z Česka je zřejmě možnost nákupu přes internet, na němž mají české společnosti nabídky a který obchod urychluje. Na jednotlivých automobilových portálech jsou stovky inzerátů s nabízenými ojetinami od českých prodejců. Zájemci se rekrutují prakticky z celé Evropy a v nabídce jsou jednak vozy ve veteránském věku, ale údajně i některé luxusní značky.

Klepněte pro větší obrázek

Podobné poznatky mají i autobazary. „Zaznamenali jsme jednoznačný nárůst zájmu o naše ojeté vozy pro vývoz do Německa, Španělska a dalších západoevropských zemí. Ještě minulý rok nebyl o takové obchody zájem, ale díky poklesu cen ojetin u nás je to přesně naopak. Pochopitelně ale nejde o velký byznys, na kterém by se dalo příliš vydělat,“ řekl AutoRevue.cz obchodní ředitel Auto ESA Tomáš Svoboda.

Svůj názor na vývoz ojetin z Česka má tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. „Pár zajímavých aut se tam asi doveze, ale je to jen mizivé procento proti tomu, co se dováží k nám. Ven jdou hlavně veteráni. Když to přeženu, tak je možná zájem o naše trabanty, protože je výhodné tady koupit,“ řekl AutoRevue.cz Tunkl.

„Jak se ale bude náš vozový park lepšit, bude vývoz stoupat a bude to ze dvou důvodů. Buď budou naše vyřazená auta lepší, než je průměr v některých zemích – to ale nebude vývoz směrem na západ - a druhou možností je, že to bude finančně výhodné,“ pokračoval s tím, že loni bylo vyřazeno z registru 169 000 aut. „Většina se rušila, ale zhruba loňských šestnáct tisíc jich bylo vyřazeno za účelem provozu v jiné zemi.“

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků