Ojetina snadno jako plechovka koly z automatu? Tohle opravdu existuje!

Stačí vložit symbolickou minci o průměru víčka nádrže a stroj vám vydá váš vysněný vůz. Přesně jako automat na nápoje nebo pamlsky. Potíž je akorát v tom, že kvůli tomu musíte do Spojených států.

Naskakuje vám při představě jednání s prodejcem ojetiny vyrážka? Nám ani ne, ale jsou lidé, kteří handlování tohoto typu bytostně nesnáší a snaží se mu za každou cenu vyhnout. A podle toho, na jakých základech si postavila obchodní model u nás v podstatě neznámá americká společnost Caravana, to vypadá, že podobných zájemců o starší vůz není málo. Tedy alespoň v USA.

Test ojetiny Škoda Superb II: Aura výjimečnosti s technikou kompaktu

Test ojetiny Škoda Superb II: Aura výjimečnosti s technikou kompaktu

Tomuto nápadu předcházel dřívější způsob sjednávání testovacích jízd nebo přímo nákupu nových automobilů bez návštěvy autosalonu, který se rozmohl v Číně nebo Singapuru. A někdo se začal ptát, jestli by to samé nemohlo fungovat s ojetými vozy.

Možná je pro vás vize nákupu ojetiny bez toho, abyste si ji pořádně prohlédli a vyzkoušeli, daleko horší než smlouvat se samotným prodejcem, nicméně někteří američtí spotřebitelé to evidentně vidí jinak. Návštěva tradičního autobazaru je pro ně stresující jako čistění kanálku u zubaře, a právě na jejich komunikační problém nabídla firma Caravana řešení.

Test ojetiny Seat Leon II: Více emocí, ale i šetření. Dotklo se spolehlivosti?

Test ojetiny Seat Leon II: Více emocí, ale i šetření. Dotklo se spolehlivosti?

Po Spojených státech staví z dálky viditelné osmipatrové showroomy, ve kterých má třicítku aut. Chcete-li si nějaké koupit, stačí si na internetové stránce vytvořit účet, vybrat konkrétní model ze seznamu dostupných vozů, zaplatit a na druhý den si ho můžete vyzvednout. Právě následující proces je pro zákazníka tak trochu divadlo.

Na přijmu po ověření informací dostanete velkou minci, kterou vložíte do zařízení připomínající jukebox, přičemž prosklená věž vám posléze vydá zakoupený automobil.

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Jak je to s případnými reklamacemi technického stavu či závad, americká média nespecifikují. Každopádně Caravana má své „prodejní automaty“ na ojetiny už v devíti velkých městech. Kromě nejnovějšího v Gaithersburgu v Marylandu také v Nashvillu, Dallasu či Tampě.

 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků