Test ojetiny Opel Tigra: Malé cabrio má techniku corsy. Je to v pořádku?

Druhá generace Opelu Tigra byla pojata jako kabriolet s pevnou střechou. Vyráběla se mezi roky 2004 a 2009. Jak funguje jako ojetina?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Opel Tigra Twin Top: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Opel Tigra Twin Top: Jak jezdí
  3. Ojetý Opel Tigra Twin Top: Fotogalerie

Idea kabrioletu s pevnou skládací střechou je starší, než by se na první pohled mohlo zdát. Vždyť ve Francii ji Peugeot nabízel už před druhou světovou válkou. Nový zájem pak vzbudil v devadesátých letech Mercedes s modelem SLK. Do nižších cenových sfér nápad vnesl opět Peugeot s modelem 206 CC. Pro tuto automobilku jej připravovala společnost Heuliez. A právě v jejím závodě ve francouzském Cerizay vznikala i druhá generace Opelu Tigra s přídomkem Twin Top.

Platformu stejně jako u předchůdce poskytla corsa, tentokrát provedení C. Shoduje se podvozek, interiér, ale i motory. Jejich nabídka je zde ale omezena.

Vnější design s ostřeji řezanými tvary a výraznými ochrannými oblouky hlavy je ale o poznání atraktivnější. Na poměry malých kabrioletů s pevnou skládací střechou pak působí tigra nečekaně elegantně. Zvláště pokud jde o vozy vybavené chromovaným sloupkem střechy.

Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Model byl v prodeji mezi roky 2004 a 2009. Celkem vzniklo přes devadesát tisíc kusů. Na českém trhu ojetin je tigra spíše vzácným úkazem, kolem dvacítky jich však na inzertních serverech najdete. Ceny startují na šedesáti tisících, většina aut se vejde do sta tisíc.

Co je klíčové?

  • vyhněte se verzím 1.3 CDTi, nemají perspektivu
  • u čtrnáctistovek zkontrolujte rozvody a spotřebu oleje
  • proveďte diagnostiku, různé senzory jsou bolestí modelu
  • vyzkoušejte střechu — vše musí fungovat stoprocentně
  • nečekejte sportovní svezení

Začněme dobrou zprávou. Podvozek se shoduje s výchozí corsou. Přestože u více ojetých kusů už může poklepávat, vše je relativně levně řešitelné. Když už, zlobí v autě spíše elektronika.

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Častým, ale nikoliv závažným problémem jsou nedopisující displeje rádia a palubního počítače. Opel však při uvedení udělal několik větších lapsusů, které musel dodatečně hasit. A to doslova — u některých aut zatéká do jednotky ABS, která pak hrozí vznícením. Rozhodně prověřte, jestli u vytipovaného kusu proběhla svolávací akce. Vozů z roku výroby 2005 se týkaly také špatně připojené airbagy. Je ale pravděpodobné, že obě zásadní svolávací akce už mají ojetiny za sebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opelu se podařilo zachovat docela rozumnou siluetu, kterou doplnil hezkými detaily.

Diesel ne!

Tigra se nabízela s trojicí motorů — nejslabším dieselem 1.3 CDTi a benzinovou čtrnácti- a osmnáctistovkou.

První motorizaci bychom rovnou vystavili stopku. Tigra je autem pro radost, kam se diesel z principu nehodí. A už vůbec zde nemá smysl jednotka Fiatu, která je vyhlášená malou olejovou náplní a tendencemi ke všemožným závadám. I kdyby šlo o opečovávaný kus, raději bychom šli o dům dál.

Škoda, že ani menší čtrnáctistovka Twinport není bezchybná. Týkají se jí problémy s EGR ventilem (asi 4000 Kč), časem také začnou chrastit řetězové rozvody. Důvodem je vadný napínák. K přeskočení většinou nedojde, výměnu asi za deset tisíc ale neodkládejte. Dále servisy ve větší míře upozorňují na poškozené odvzdušňovací hadice klikové hřídele. Pokud z auta cítíte benzín, je to právě tato závada. Ve větších modelech pak motor trpěl i zvýšenou spotřebou oleje. Za obtížným řazením převodů většinou stojí nenamazané drážky vstupního hřídele převodovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Benzinová čtrnáctistovka příliš nejede a nevyniká ani spotřebou kolem osmi litrů. Navíc ji trápí závady rozvodového řetězu.

U auta se sportovním vzezřením se řada zájemců nechala zlákat k nákupu motoru 1.8 Ecotec. Jede hezky, na měkkou karoserii je ale jeho 92 kilowattů možná až příliš. I zde občas selhávají různé senzory. Opelovskou osmnáctistovku dříve ve velké míře trápily i fatální poruchy řídicích jednotek, u tigry druhé generace však problémy nejsou hlášeny.

Souboj kabrioletů na českém trhu: Který stáhne střechu nejrychleji?

Souboj kabrioletů na českém trhu: Který stáhne střechu nejrychleji?

Střecha se dá udržet

Na závěr jsme si nechali systém skládací střechy. Zde na zájemce musíme apelovat, aby při koupi vše důkladně prozkoumal a prověřil. Když je systém v pořádku, jde skládání zcela hladce. Známým problémem bývá únik a následný nedostatek hydraulické kapaliny. Při koupi podrobně prohlédněte, zda neuniká.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podvozek často trpí na vůle. Krátkou životnost vykazují také výfuky.

Dalším trochu překvapivým důvodem, proč nejde střechu stáhnout, je dosluhující baterie, kdy systém ani při nastartovaném motoru nedovolí operaci provést. Za nefunkčnost mohou i pojistky, samotný spínač ve dveřích nebo ovládání kufru. Zlobí také potenciometr, který informuje řídicí jednotku o poloze střechy. S dostupností dílů to není nejhorší. V české druhovýrobě nebo na vrakovištích je asi najdete těžko, třeba z Británie se však sehnat dají. Jeden hydraulický zvedací píst tak koupíte v přepočtu za patnáct stovek, motor s hydraulickou jednotkou vyjde na osm tisíc, sada těsnění asi na čtyři. A sklápěcí mechanismus seženete v přepočtu za tři tisíce.

Jak jezdí tigra s benzinovou čtrnástistovkou se dočtete v následující kapitole.

Radosti
Sympatický vzhled
Levná cesta ke kabrioletu
Obstojná tuhost karoserie
Starosti
Problematická elektronika motorů
Koroze (nejen) výfuků
Nižší odolnost podvozku
5  /10
Pokračování testu
Fotogalerie63 fotografií
DSCF4741.jpg DSCF4743.jpg DSCF4745.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Opel Tigra Twin Top: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Opel Tigra Twin Top: Jak jezdí
  3. Ojetý Opel Tigra Twin Top: Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků