Ojeté Octavie II zlevnily

Ceny ojetých Octavií II poklesly za poslední týden až o 30 tisíc Kč. Důvodem je příchod modernizované verze, oficiálně představené na právě probíhajícím autosalonu v Paříži. „Nový facelift Octavie se povedl a řada zájemců si teď bude chtít počkat na modernizovaný model a ceny stávajících Octavií II tím zákonitě klesají,“ uvedl ředitel výkupu skupiny AAA Auto Petr Vaněček.

Bude se tak podle něj opakovat scénář, kdy příchod nové Škody Superb letos na jaře postupně srazil ceny předchozí verze až o 20 %, přičemž nejvíce poklesly zánovní vozy z posledních dvou let výroby.  

„Letos celkově klesají ceny škodovek více, než v předchozích letech. U některých novějších modelů (hlavně  Fabia II a Octavia II) pak pokles dosáhnul až 15 %,“ poznamenal Petr Vaněček a vysvětlil: „Děje se tak v důsledku cenové politiky automobilky, která letos přistoupila k výrazné modelové obměně a také k nebývalým cenovým akcím při prodeji nových vozů.“ U nové Fabie II pak podle něj hraje roli i to, že ji zatím zákazníci nepřijali s takovým nadšením jako první generaci, která přišla na trh v roce 1999.

I přes současný pokles cen škodovek ale lze očekávat, že vozy domácí značky budou i v příštích letech patřit mezi cenové držáky a jejich zůstatková hodnota bude i nadále ve srovnání s konkurencí spíše nadprůměrná. Další výraznějśí pokles cen ojetých škodovek letos již zřejmě nelze očekávat.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků