5 ojetých kombi na prázdniny do 150 tisíc: Držte se při zemi!

Kompakt s karoserií kombi nemusí být jen Škoda Octavia. Podívali jsme se na pětici aut, která za 150 tisíc pohodlně přepraví rodinu na dovolenou.

Nižší střední třída dlouhodobě patřila k nejprodávanějším kategoriím vozidel na českém trhu. Pro důvody není třeba chodit daleko: kompakty už jsou dostatečně pohodlné na dlouhé cesty, slušně prostorné i pro rodinu, a zároveň cenově dostupné.

A to platí beze zbytku jak pro nové, tak i pro ojeté vozy. Zaměřili jsme se na pětici aut v provedení kombi, která poskytnou slušnou spolehlivost, a zároveň je pořídíte za ceny do 150 tisíc korun.

Tady jsou:

Ford Focus II

Vzhled druhé generace focusu už se možná okoukal, jenže po technické stránce se stále jedná o velice slušné kombi nižší střední třídy. Navíc díky víceprvkové zadní nápravě nabízí i bezkonkurenční jízdní vlastnosti.

Jenže to po letech už nemusí platit bezvýhradně. Vibrující kola často znamenají unavené přední zavěšení. A když už u auta povolí silentbloky zadní nápravy a nikdo v posledních letech neudělal geometrii, může se oprava pořádně prodražit. Kvůli zarezlým excentrům pak nezbývá, než zadní ramena vyřezat a kompletně nahradit. Na druhou stranu je ale nutné dodat, že stejný problém vás může postihnout i u dalších aut vybavených multilinkem v našem výběru. Třeba octavia by mohla vyprávět.

Zásadní lapsusy se však jinak vozu vyhýbají, snad jen s výjimkou selhávajících přístrojových štítů, ve kterých jsou i údaje k imobilizéru. Po závadě tedy neodjedete a oprava u nezávislých specialistů se vyšplhá i na osm tisíc. Dále občas zlobí mikrospínač zadních dveří a vrcholná navigace.

Otázka motorů je u focusu trochu ošemetná. Většina aut je vybavena naftovým 1.6 TDCi. Jeho vrtochy jsou notoricky známé: kvůli podfukujícím vstřikovačům a malé olejové náplni trpí na zakarbonování, následně mu selže turbo. Ani jeho EGR ventily a vstřikovače nejsou věčné. To vše platí a platit bude nadále. Pokud se smíříte s těmito investicemi a budete jim předcházet nešizeným servisem, jde udržet při životě a jezdí perfektně. Bytelnějšími vznětovými variantami jsou ale jednotky 1.8 a 2.0 TDCi.

Pro ty, kteří plánují menší nájezdy, pak bude nejlepší volbou benzinová šestnáctistovka. Obecně je velmi spolehlivá, občas ale trpí na zvýšenou spotřebu oleje. U japonských motorů 1.8 a 2.0 pak zase umí selhat vířivé klapky v sání. Pokud se závada včas nepodchytí, znamená pro auto konečnou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Hyundai i10 1.0i D-CVVT: Kde jiní pomalu končí, on stále zůstává

Hyundai i10 1.0i

Ve vodách městských aut začíná být poněkud mrtvo. Trh skomírá, ceny stoupají a někteří výrobci si myslí, že to zachrání s ještě dražší elektrifikací. Přesto existují automobilky, které věří minivozům v jejich původní podobě a Hyundai i10 je jedním z nich.

dnes | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků