5 ojetých kombi na prázdniny do 150 tisíc: Držte se při zemi!

Kompakt s karoserií kombi nemusí být jen Škoda Octavia. Podívali jsme se na pětici aut, která za 150 tisíc pohodlně přepraví rodinu na dovolenou.

Nižší střední třída dlouhodobě patřila k nejprodávanějším kategoriím vozidel na českém trhu. Pro důvody není třeba chodit daleko: kompakty už jsou dostatečně pohodlné na dlouhé cesty, slušně prostorné i pro rodinu, a zároveň cenově dostupné.

A to platí beze zbytku jak pro nové, tak i pro ojeté vozy. Zaměřili jsme se na pětici aut v provedení kombi, která poskytnou slušnou spolehlivost, a zároveň je pořídíte za ceny do 150 tisíc korun.

Tady jsou:

Ford Focus II

Vzhled druhé generace focusu už se možná okoukal, jenže po technické stránce se stále jedná o velice slušné kombi nižší střední třídy. Navíc díky víceprvkové zadní nápravě nabízí i bezkonkurenční jízdní vlastnosti.

Jenže to po letech už nemusí platit bezvýhradně. Vibrující kola často znamenají unavené přední zavěšení. A když už u auta povolí silentbloky zadní nápravy a nikdo v posledních letech neudělal geometrii, může se oprava pořádně prodražit. Kvůli zarezlým excentrům pak nezbývá, než zadní ramena vyřezat a kompletně nahradit. Na druhou stranu je ale nutné dodat, že stejný problém vás může postihnout i u dalších aut vybavených multilinkem v našem výběru. Třeba octavia by mohla vyprávět.

Zásadní lapsusy se však jinak vozu vyhýbají, snad jen s výjimkou selhávajících přístrojových štítů, ve kterých jsou i údaje k imobilizéru. Po závadě tedy neodjedete a oprava u nezávislých specialistů se vyšplhá i na osm tisíc. Dále občas zlobí mikrospínač zadních dveří a vrcholná navigace.

Otázka motorů je u focusu trochu ošemetná. Většina aut je vybavena naftovým 1.6 TDCi. Jeho vrtochy jsou notoricky známé: kvůli podfukujícím vstřikovačům a malé olejové náplni trpí na zakarbonování, následně mu selže turbo. Ani jeho EGR ventily a vstřikovače nejsou věčné. To vše platí a platit bude nadále. Pokud se smíříte s těmito investicemi a budete jim předcházet nešizeným servisem, jde udržet při životě a jezdí perfektně. Bytelnějšími vznětovými variantami jsou ale jednotky 1.8 a 2.0 TDCi.

Pro ty, kteří plánují menší nájezdy, pak bude nejlepší volbou benzinová šestnáctistovka. Obecně je velmi spolehlivá, občas ale trpí na zvýšenou spotřebu oleje. U japonských motorů 1.8 a 2.0 pak zase umí selhat vířivé klapky v sání. Pokud se závada včas nepodchytí, znamená pro auto konečnou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků