5 ojetých kombi na prázdniny do 150 tisíc: Držte se při zemi!

Kompakt s karoserií kombi nemusí být jen Škoda Octavia. Podívali jsme se na pětici aut, která za 150 tisíc pohodlně přepraví rodinu na dovolenou.

Nižší střední třída dlouhodobě patřila k nejprodávanějším kategoriím vozidel na českém trhu. Pro důvody není třeba chodit daleko: kompakty už jsou dostatečně pohodlné na dlouhé cesty, slušně prostorné i pro rodinu, a zároveň cenově dostupné.

A to platí beze zbytku jak pro nové, tak i pro ojeté vozy. Zaměřili jsme se na pětici aut v provedení kombi, která poskytnou slušnou spolehlivost, a zároveň je pořídíte za ceny do 150 tisíc korun.

Tady jsou:

Ford Focus II

Vzhled druhé generace focusu už se možná okoukal, jenže po technické stránce se stále jedná o velice slušné kombi nižší střední třídy. Navíc díky víceprvkové zadní nápravě nabízí i bezkonkurenční jízdní vlastnosti.

Jenže to po letech už nemusí platit bezvýhradně. Vibrující kola často znamenají unavené přední zavěšení. A když už u auta povolí silentbloky zadní nápravy a nikdo v posledních letech neudělal geometrii, může se oprava pořádně prodražit. Kvůli zarezlým excentrům pak nezbývá, než zadní ramena vyřezat a kompletně nahradit. Na druhou stranu je ale nutné dodat, že stejný problém vás může postihnout i u dalších aut vybavených multilinkem v našem výběru. Třeba octavia by mohla vyprávět.

Zásadní lapsusy se však jinak vozu vyhýbají, snad jen s výjimkou selhávajících přístrojových štítů, ve kterých jsou i údaje k imobilizéru. Po závadě tedy neodjedete a oprava u nezávislých specialistů se vyšplhá i na osm tisíc. Dále občas zlobí mikrospínač zadních dveří a vrcholná navigace.

Otázka motorů je u focusu trochu ošemetná. Většina aut je vybavena naftovým 1.6 TDCi. Jeho vrtochy jsou notoricky známé: kvůli podfukujícím vstřikovačům a malé olejové náplni trpí na zakarbonování, následně mu selže turbo. Ani jeho EGR ventily a vstřikovače nejsou věčné. To vše platí a platit bude nadále. Pokud se smíříte s těmito investicemi a budete jim předcházet nešizeným servisem, jde udržet při životě a jezdí perfektně. Bytelnějšími vznětovými variantami jsou ale jednotky 1.8 a 2.0 TDCi.

Pro ty, kteří plánují menší nájezdy, pak bude nejlepší volbou benzinová šestnáctistovka. Obecně je velmi spolehlivá, občas ale trpí na zvýšenou spotřebu oleje. U japonských motorů 1.8 a 2.0 pak zase umí selhat vířivé klapky v sání. Pokud se závada včas nepodchytí, znamená pro auto konečnou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

včera | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků