Auto je vzorně ošetřeno proti korozi. Někteří majitelé přesto upozorňují na možnost jejího vzniku v okolí kamínky ostřelovaných a nechráněných zadních podběhů.

Auto je vzorně ošetřeno proti korozi. Někteří majitelé přesto upozorňují na možnost jejího vzniku v okolí kamínky ostřelovaných a nechráněných zadních podběhů.

O pohon citigo se staral výhradně litrový tříválec ve dvou výkonových provedeních se 44 a 55 kilowatty. Obě verze přitom nabízejí shodný točivý moment 95 Nm. Technicky se motory nijak neliší a do 4500 otáček podávají shodný výkon. Jde o velmi spolehlivou jednotku, u které zatím nejsou zaznamenány žádné chronické potíže. A to přesto, že auta často jezdí například pro rozvážkové služby. U nich se uplatňuje především tovární přestavba na CNG (50 kW) s velmi nízkými provozními náklady, ale také horší dynamikou.

O pohon citigo se staral výhradně litrový tříválec ve dvou výkonových provedeních se 44 a 55 kilowatty. Obě verze přitom nabízejí shodný točivý moment 95 Nm. Technicky se motory nijak neliší a do 4500 otáček podávají shodný výkon. Jde o velmi spolehlivou jednotku, u které zatím nejsou zaznamenány žádné chronické potíže. A to přesto, že auta často jezdí například pro rozvážkové služby. U nich se uplatňuje především tovární přestavba na CNG (50 kW) s velmi nízkými provozními náklady, ale také horší dynamikou.

Rozvody, které jsou zde řešeny masivním řemenem, se u citigo mění po 240 tisících km. Do té doby je stačí kontrolovat. Výměna je levná: i s prací vychází zhruba na 4600 Kč.

Rozvody, které jsou zde řešeny masivním řemenem, se u citigo mění po 240 tisících km. Do té doby je stačí kontrolovat. Výměna je levná: i s prací vychází zhruba na 4600 Kč.

Pravidelně se stává, že neodborný servis dotáhne zátku oleje větším, než předepsaným momentem. Ve výsledku to může vést až k prasknutí olejové vany. Zkontrolujte, jestli se to netýká vyhlédnutého kusu.

Pravidelně se stává, že neodborný servis dotáhne zátku oleje větším, než předepsaným momentem. Ve výsledku to může vést až k prasknutí olejové vany. Zkontrolujte, jestli se to netýká vyhlédnutého kusu.

U starších vozů nebyl zakrytý pohon alternátoru. To vedlo k jeho nadměrnému opotřebení a možnosti natrhnutí řemenu. Některým byl měněn i po roce. Výměna se ale vejde do tisícikoruny.

U starších vozů nebyl zakrytý pohon alternátoru. To vedlo k jeho nadměrnému opotřebení a možnosti natrhnutí řemenu. Některým byl měněn i po roce. Výměna se ale vejde do tisícikoruny.

Asi nejvíce stížností si bratislavská trojčata vysloužila za chování převodovky. Výrazné rachtání na volnoběh je zde normou, některé kusy se též potýkají s obtížným řazením - především prvního a zpětného stupně. Někomu byla převodovka i vyměněna, ani to ale většinou nepomohlo. V interních materiálech Škodovka problém shledává v předtlumiči lamely spojky, který nedostatečně odstiňuje vibrace motoru. Ty pak rozkmitají vnitřní díly převodovky, což se projeví právě zmíněným lomozem. Od letošního jara automobilka nabízí inovovaný díl, který by měl pazvukům zabránit. Najdete jej pod objednávkovým číslem 04C 141 031 R. Životnost spojky je zde obecně spíše podprůměrná. I v originálním servise ale její výměnu absolvujete za šest tisíc.

Asi nejvíce stížností si bratislavská trojčata vysloužila za chování převodovky. Výrazné rachtání na volnoběh je zde normou, některé kusy se též potýkají s obtížným řazením - především prvního a zpětného stupně. Někomu byla převodovka i vyměněna, ani to ale většinou nepomohlo. V interních materiálech Škodovka problém shledává v předtlumiči lamely spojky, který nedostatečně odstiňuje vibrace motoru. Ty pak rozkmitají vnitřní díly převodovky, což se projeví právě zmíněným lomozem. Od letošního jara automobilka nabízí inovovaný díl, který by měl pazvukům zabránit. Najdete jej pod objednávkovým číslem 04C 141 031 R. Životnost spojky je zde obecně spíše podprůměrná. I v originálním servise ale její výměnu absolvujete za šest tisíc.

Auto výrazněji trpí na kroucení předních kotoučů. Výměna včetně destiček vyjde v asi na pět a půl tisíce. U zadních bubnů doporučujeme pro dlouhodobou spolehlivou funkčnost pravidelnou kontrolu a vyčištění.

Auto výrazněji trpí na kroucení předních kotoučů. Výměna včetně destiček vyjde v asi na pět a půl tisíce. U zadních bubnů doporučujeme pro dlouhodobou spolehlivou funkčnost pravidelnou kontrolu a vyčištění.

Zkontrolujte, jestli ze zadních tlumičů neuniká olej. Pokud ano, připravte si dva tisíce korun na nové. U citigo vydrží podstatně méně, než u větších modelů značky.

Zkontrolujte, jestli ze zadních tlumičů neuniká olej. Pokud ano, připravte si dva tisíce korun na nové. U citigo vydrží podstatně méně, než u větších modelů značky.

Zbytek podvozku je však dimenzován velkoryse. I auta s více než 150 tisíci km většinou zůstávají bez vůlí.

Zbytek podvozku je však dimenzován velkoryse. I auta s více než 150 tisíci km většinou zůstávají bez vůlí.

Spíše výjimečně hlásí majitelé selhání mikrospínače otevírání kufru. Zbytek mechanismu je však bezproblémový.

Spíše výjimečně hlásí majitelé selhání mikrospínače otevírání kufru. Zbytek mechanismu je však bezproblémový.

Některá auta z počátku produkce neměla dokonale těsný odvod vody pod čelním sklem. Pokud se ucpe, může dokonce natéct do interiéru. Doporučujeme proto tuto oblast pravidelně čistit. Vyhnete se i problémům se zatékáním do kabeláže.

Některá auta z počátku produkce neměla dokonale těsný odvod vody pod čelním sklem. Pokud se ucpe, může dokonce natéct do interiéru. Doporučujeme proto tuto oblast pravidelně čistit. Vyhnete se i problémům se zatékáním do kabeláže.

Jak jezdí Škoda Citigo, se dočtete v druhé kapitole dnešního testu kapitole.

Jak jezdí Škoda Citigo, se dočtete v druhé kapitole dnešního testu kapitole.

Jednoduchá středová konzoola je hned po ruce. Automatická klimatizazce dorazila až pouději.

Jednoduchá středová konzoola je hned po ruce. Automatická klimatizazce dorazila až pouději.

Dražší verze mohly mít i kůží potažený volant. Padne hezky do rukou, je však nastavitelný pouze v jedné ose.

Dražší verze mohly mít i kůží potažený volant. Padne hezky do rukou, je však nastavitelný pouze v jedné ose.

Zadní cestující si na poměry miniaut užijí relativně slušný komfort.

Zadní cestující si na poměry miniaut užijí relativně slušný komfort.

Takto bylo zprvu řešeno plato kofru. Pokud jste jej po naložení zavazadel manuálně nesklopili, zůstalo stále ve zvednuté poloze.

Takto bylo zprvu řešeno plato kofru. Pokud jste jej po naložení zavazadel manuálně nesklopili, zůstalo stále ve zvednuté poloze.

Kuft má slušný objem 251 litrů. Chybějíci čalounění však zamrzí.

Kuft má slušný objem 251 litrů. Chybějíci čalounění však zamrzí.

Stěhovák ze Škody Citigo nikdy nebude, i tak ale po sklopení zadních opěradel nabídne slučnou přepravní kapacitu.

Stěhovák ze Škody Citigo nikdy nebude, i tak ale po sklopení zadních opěradel nabídne slučnou přepravní kapacitu.

Design se příliš nezměnil ani po nedávné modernizaci

Design se příliš nezměnil ani po nedávné modernizaci

Žádná nuda! Citigo nabídne i hezké barevné kombinace.

Žádná nuda! Citigo nabídne i hezké barevné kombinace.

Svítivost světlometů je spíše průměrná

Svítivost světlometů je spíše průměrná

Pohlídejte si přední kotouče. Dost se totiž vlní.

Pohlídejte si přední kotouče. Dost se totiž vlní.

Kliky dveří známe například z dvojkových Fabií.

Kliky dveří známe například z dvojkových Fabií.

Volkswagen Up! Nabídnul alespoň protažené zadní sklo, Citigo nikoliv

Volkswagen Up! Nabídnul alespoň protažené zadní sklo, Citigo nikoliv

Jednoduchý přístrojový štít je dobře čitelný. Více snad ani nepotřebujete.

Jednoduchý přístrojový štít je dobře čitelný. Více snad ani nepotřebujete.

Citigo je sice velice malé auto, nikoliv však tak, aby neuvezlo rezervní kolo.

Citigo je sice velice malé auto, nikoliv však tak, aby neuvezlo rezervní kolo.

Odkládací prostory nesmějí chybět.

Odkládací prostory nesmějí chybět.

Nájezd lehce přes 30.000 km bychom pouze podle vyleštěné řadicí páky netipovali...

Nájezd lehce přes 30.000 km bychom pouze podle vyleštěné řadicí páky netipovali...

O pohon citigo se staral výhradně litrový tříválec ve dvou výkonových provedeních se 44 a 55 kilowatty. Obě verze přitom nabízejí shodný točivý moment 95 Nm. Technicky se motory nijak neliší a do 4500 otáček podávají shodný výkon. Jde o velmi spolehlivou jednotku, u které zatím nejsou zaznamenány žádné chronické potíže. A to přesto, že auta často jezdí například pro rozvážkové služby. U nich se uplatňuje především tovární přestavba na CNG (50 kW) s velmi nízkými provozními náklady, ale také horší dynamikou.
Rozvody, které jsou zde řešeny masivním řemenem, se u citigo mění po 240 tisících km. Do té doby je stačí kontrolovat. Výměna je levná: i s prací vychází zhruba na 4600 Kč.
Pravidelně se stává, že neodborný servis dotáhne zátku oleje větším, než předepsaným momentem. Ve výsledku to může vést až k prasknutí olejové vany. Zkontrolujte, jestli se to netýká vyhlédnutého kusu.
U starších vozů nebyl zakrytý pohon alternátoru. To vedlo k jeho nadměrnému opotřebení a možnosti natrhnutí řemenu. Některým byl měněn i po roce. Výměna se ale vejde do tisícikoruny.
76
Fotogalerie

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Kapitoly článku:


Se Škodou Citigo se značka poprvé vypravila do segmentu minivozů. A vstup to byl úspěšný - ještě teď si vzpomínáme, jak si v roce 2012 i u konkurence libovali, že Škodovka vzbudila zájem o jinak zapomenutý segment. Ano, skokově stoupl zájem například o kolínská trojčata.

A to přitom malá škodovka nevsadila zrovna na nejkrásnější vzhled. Jestli můžeme příď ještě označit za originální, krabicovitá záď je už vysloveně fádní.

DSCF7140.jpgDSCF7162.jpgDSCF7125.jpg
Interiér je prostý, ale vysoce funkční. Zadní sedačky jsou ale spíše nouzové.

Po praktické stránce však citigo žádá překvapivě málo kompromisů - jak jsme se přesvědčili za volantem kousku z AAA Auto. Ten doposud ujel jen 31 tisíc kilometrů a nabízí se za 141 tisíc Kč. Byl přitom skvělou ukázkou toho, jak bohatou výbavu může minivůz poskytnout. Nechyběly vyhřívané sedačky, parkovací senzory, elektrická okna a zrcátka, ani přednárazový senzor.

Při pohledu dovnitř překvapí, jak je interiér široký, sedačky jsou slušné, stejně jako zpracování. Vše je sice vyrobeno výhradně z tvrdých plastů, u auta, které svého času startovalo na 180 tisících, nás to ale nijak neuráží. Vadily spíše detaily: přední opěradlo, které si po přístupu na zadní sedačky nepamatovalo polohu, nebo daleko umístěný bezpečnostní pás. Na obojí má ale odpověď pětidveřové provedení.

První zmiňovaná věc je navíc jednou ze součástí, na jejichž úpravy se výrobce v průběhu výroby zaměřil. Stejně jako například na chybějící světlo v zavazadelníku, ovládání okna spolujezdce od řidiče, nebo přidělání dvou šňůrek na plato zavazadelníku. Náš kus měl ještě původní řešení, kdy se kryt vyklopí nahoru a v poloze zůstane. Následně jej musíte opět sklopit. Praktické to není a nejednou jsme si na plato vzpomněli až při pohledu do zpětného zrcátka.

Mezi podobná levná řešení patří také třeba nečalouněný kufr náchylný na poškrábání nebo pouze výškově stavitelný volant - ani konkurence ale nenabízí více.

DSCF7103.jpgDSCF7105.jpgDSCF7111.jpg
Kufr je na poměry kategorie nadprůměrný. Škoda chybějícího čalounění a plata bez zachycovacích provázků.

Zato jízdně je citigo suverén. Podvozek velmi slušně filtruje nerovnosti, auto navíc zůstává stabilní i ve vysokých rychlostech. Testovali jsme silnější verzi litru o výkonu 55 kilowattů, která se až do modernizace pojila s kratší verzí pětistupňové převodovky. Jednotka je relativně pružná už v nízkých otáčkách, při plynulé a klidné jízdě lze klidně držet otáčky i kolem dvou tisíc.

Pokud však nároky na dynamiku vzrostou, je potřeba podřadit a motor pořádně vytočit. Pak už se „provalí“ slabší odhlučnění, na litrový motor je ale zátah příjemný. Bohatě stačí i na dálniční cesty, kdy si jednotka vezme kolem šesti litrů naturalu. V příměstském provozu ale není problém jezdit i o litr až dva úsporněji.

A hojně kritizovaná převodovka? Při chodu na volnoběh se i u našeho vozu projevovalo klepání a občas obtížněji zařaditelný první stupeň. Bohužel je to daň za nákup jinak povedeného auta. Tak či tak je manuání převodovka asi největší chybou jinak příjemné malé Škodovky.

Verdikt:

Slušný vnitřní prostor, komfortní podvozek i schopný motor vytvořily kombinaci, která převyšuje očekávání většiny zájemců o minivůz. Škoda Citigo není bez kompromisů, pro většinu zájemců o jednoduché auto ale budou snesitelné. Bratislavské mini je totiž vyváží nízkými cenami, ale především nadprůměrnou spolehlivostí bez zásadních kvalitativních pochybení a nízkými náklady na údržbu.

Kompletní fotogalerii z testu vozu naleznete zde:

DSCF7061.jpgDSCF7064.jpgDSCF7066.jpg
 
 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud