Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Citigo: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Škoda Citigo: Jak jezdí

Koncept minivozu jménem up! představil koncern Volkswagen už v roce 2007 na frankfurtském autosalonu. Do výroby se však spolu se spřízněnými odvozeninami od dalších značek dostal o čtyři roky později. VW up!, Seat Mii a u nás nejrozšířenější Škoda Citigo poprvé opustily brány bratislavské továrny v roce 2011.

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Auto bylo pro koncern VW v mnohém přelomové - kromě toho, že dostalo novou platformu NSF, šlo především o první aplikaci nové rodiny motorů EA211.

V tomto případě se jednalo o atmosféricky plněný litr o výkonech 44 a 55 kW. Ten měl nalézt odpovědi na během let řešené nedostatky předchozího 1.2 HTP. Motor dostal čtyři ventily na válec, vačky pohání odolný rozvodový řemen, a o zlepšení emisí po studeném startu i plném výkonu se starají chlazené výfukové svody integrované do hlavy válce.

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Auto také bodovalo na poměry třídy velmi slušnou využitelností. Šířkou interiéru snadno strčilo do kapsy soudobou fabii, kufr s 251 litry na běžné nákupy stačil a Volkswagen měl taháky i pro mladou generaci. Nacvakávací navigace byla propojena s palubním počítačem a třeba městský přednárazový asistent v té době nenabízely ani konkurenti nižší střední třídy.

Trojčata se od sebe liší pouze v detailech - kromě ztvárnění a podbarvení přístrojů, designu volantů a vnitřních dekorů především vzhledem přední a zadní části. My se dnes zaměříme na nejrozšířenější Škodu Citigo.

Na trhu ojetin jich je přehršel s cenami startujícími asi na 75 tisících korunách.

Na co si dát při nákupu u pozor, radíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jezdí dobře vybavený kus, se dočtete v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Citigo: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Škoda Citigo: Jak jezdí
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků