Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Citigo: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Škoda Citigo: Jak jezdí

Koncept minivozu jménem up! představil koncern Volkswagen už v roce 2007 na frankfurtském autosalonu. Do výroby se však spolu se spřízněnými odvozeninami od dalších značek dostal o čtyři roky později. VW up!, Seat Mii a u nás nejrozšířenější Škoda Citigo poprvé opustily brány bratislavské továrny v roce 2011.

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Auto bylo pro koncern VW v mnohém přelomové - kromě toho, že dostalo novou platformu NSF, šlo především o první aplikaci nové rodiny motorů EA211.

V tomto případě se jednalo o atmosféricky plněný litr o výkonech 44 a 55 kW. Ten měl nalézt odpovědi na během let řešené nedostatky předchozího 1.2 HTP. Motor dostal čtyři ventily na válec, vačky pohání odolný rozvodový řemen, a o zlepšení emisí po studeném startu i plném výkonu se starají chlazené výfukové svody integrované do hlavy válce.

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Auto také bodovalo na poměry třídy velmi slušnou využitelností. Šířkou interiéru snadno strčilo do kapsy soudobou fabii, kufr s 251 litry na běžné nákupy stačil a Volkswagen měl taháky i pro mladou generaci. Nacvakávací navigace byla propojena s palubním počítačem a třeba městský přednárazový asistent v té době nenabízely ani konkurenti nižší střední třídy.

Trojčata se od sebe liší pouze v detailech - kromě ztvárnění a podbarvení přístrojů, designu volantů a vnitřních dekorů především vzhledem přední a zadní části. My se dnes zaměříme na nejrozšířenější Škodu Citigo.

Na trhu ojetin jich je přehršel s cenami startujícími asi na 75 tisících korunách.

Na co si dát při nákupu u pozor, radíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jezdí dobře vybavený kus, se dočtete v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Citigo: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Škoda Citigo: Jak jezdí
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 114 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků