Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Citigo: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Škoda Citigo: Jak jezdí

Koncept minivozu jménem up! představil koncern Volkswagen už v roce 2007 na frankfurtském autosalonu. Do výroby se však spolu se spřízněnými odvozeninami od dalších značek dostal o čtyři roky později. VW up!, Seat Mii a u nás nejrozšířenější Škoda Citigo poprvé opustily brány bratislavské továrny v roce 2011.

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Auto bylo pro koncern VW v mnohém přelomové - kromě toho, že dostalo novou platformu NSF, šlo především o první aplikaci nové rodiny motorů EA211.

V tomto případě se jednalo o atmosféricky plněný litr o výkonech 44 a 55 kW. Ten měl nalézt odpovědi na během let řešené nedostatky předchozího 1.2 HTP. Motor dostal čtyři ventily na válec, vačky pohání odolný rozvodový řemen, a o zlepšení emisí po studeném startu i plném výkonu se starají chlazené výfukové svody integrované do hlavy válce.

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Auto také bodovalo na poměry třídy velmi slušnou využitelností. Šířkou interiéru snadno strčilo do kapsy soudobou fabii, kufr s 251 litry na běžné nákupy stačil a Volkswagen měl taháky i pro mladou generaci. Nacvakávací navigace byla propojena s palubním počítačem a třeba městský přednárazový asistent v té době nenabízely ani konkurenti nižší střední třídy.

Trojčata se od sebe liší pouze v detailech - kromě ztvárnění a podbarvení přístrojů, designu volantů a vnitřních dekorů především vzhledem přední a zadní části. My se dnes zaměříme na nejrozšířenější Škodu Citigo.

Na trhu ojetin jich je přehršel s cenami startujícími asi na 75 tisících korunách.

Na co si dát při nákupu u pozor, radíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jezdí dobře vybavený kus, se dočtete v další kapitole.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Citigo: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Škoda Citigo: Jak jezdí
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků