Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Citigo: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Škoda Citigo: Jak jezdí

Koncept minivozu jménem up! představil koncern Volkswagen už v roce 2007 na frankfurtském autosalonu. Do výroby se však spolu se spřízněnými odvozeninami od dalších značek dostal o čtyři roky později. VW up!, Seat Mii a u nás nejrozšířenější Škoda Citigo poprvé opustily brány bratislavské továrny v roce 2011.

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Auto bylo pro koncern VW v mnohém přelomové - kromě toho, že dostalo novou platformu NSF, šlo především o první aplikaci nové rodiny motorů EA211.

V tomto případě se jednalo o atmosféricky plněný litr o výkonech 44 a 55 kW. Ten měl nalézt odpovědi na během let řešené nedostatky předchozího 1.2 HTP. Motor dostal čtyři ventily na válec, vačky pohání odolný rozvodový řemen, a o zlepšení emisí po studeném startu i plném výkonu se starají chlazené výfukové svody integrované do hlavy válce.

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Auto také bodovalo na poměry třídy velmi slušnou využitelností. Šířkou interiéru snadno strčilo do kapsy soudobou fabii, kufr s 251 litry na běžné nákupy stačil a Volkswagen měl taháky i pro mladou generaci. Nacvakávací navigace byla propojena s palubním počítačem a třeba městský přednárazový asistent v té době nenabízely ani konkurenti nižší střední třídy.

Trojčata se od sebe liší pouze v detailech - kromě ztvárnění a podbarvení přístrojů, designu volantů a vnitřních dekorů především vzhledem přední a zadní části. My se dnes zaměříme na nejrozšířenější Škodu Citigo.

Na trhu ojetin jich je přehršel s cenami startujícími asi na 75 tisících korunách.

Na co si dát při nákupu u pozor, radíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jezdí dobře vybavený kus, se dočtete v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Citigo: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Škoda Citigo: Jak jezdí
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků