Ojetá auta z Asie mívají najeto nejméně. Opakem jsou škodovky

Autobazar AAA zkoumal průměrné kilometrové nájezdy automobilů, které jím prošly za poslední čtyři roky.
Ojetá auta z Asie mívají najeto nejméně. Opakem jsou škodovky

Pokud chcete ojeté auto, které má poměrně nízký počet najetých kilometrů, pak se poohlédněte po voze, které vyrobily asijské značky.

Vyplývá to ze statistiky, kterou vypracoval největší tuzemský prodejce ojetých vozů autobazar AAA.

Vozy, které prošly rukama jeho pracovníků v době od začátku roku 2013 do 10. května 2017, rozdělil do pěti kategorií - mini a malé vozy, nižší střední třídy, střední třída, SUV a MPV. Zaměřil se přitom na zkoumání průměrného nájezdu u vozů v pátém a osmém roce od jeho výroby. Zjistilo se, že všechny Škodovky - od nejmenšího citiga, až po superb, ujedou v tomto období největší porci kilometrů. Hned za nimi jsou auta německých značek. Jedinou výjimkou v případě Škody je kategorie SUV, kde Škodovky naopak najíždějí nejméně. 

10 lákavých ojetin, které si ale raději nikdy nekupujte

10 lákavých ojetin, které si ale raději nikdy nekupujte

Obvykle nejméně najedou ve všech zmíněných kategoriích auta z Koreje, následují japonské a francouzské výrobky.

Vysvětlení výše zmiňovaného jevu je poměrně jednoduché. Korejské a japonské vozy u nás většinou nevyužívají firmy, stejně tak dlouhou dobu jediné škodovácké SUV Yeti nebývalo běžnou součástí vozových parků právnických subjektů.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků