Výstaviště v Letňanech se stalo v uplynulých dnech dějištěm menšího autosalonu, každoročně nazývaného „Pražským motoristickým jarem“. Souběžně s ním probíhala i výstava 4x4 off road show a historickým vozidel. Chybějí metro nahradil autobus jezdící v patnáctiminutových intervalech od metra Českomoravská nebo Vysočanská. V okolí výstaviště panoval poměrně klidný život.
Výstaviště Letňany se pomalu rozrůstá. Tři spojené haly nabízely nejen novinky ze světa aut. Prostřední hala byla věnována osobním vozům, levá výstavě 4x4 a historickým vozidlům a v části pravé haly byly vystaveny karavany.
Pro fandu motoristických novinek se stala nejzajímavější prostřední hala, kde jste měli možnost vidět novou Hondu Accord, Fabii RS, Vectru GTS, Ford Streetka, malou Mazdu2 a další. V levé hale byla k vidění novinka od Mazdy v podobě modelu 6 v provedení 4x4, dále Mitshubishi Outlander či spousta krásných historických vozů (i vojenských).
Audi A4 Cabriolet --- Lamborghini Murcielago
Ford Streetka
Expozice Daimler-Chrysleru byla šedá. --- Nová Honda Accord
Záď Mazdy Xedos9 --- Alfa Romeo 156 a 147 GTA
Bohužel letos výstavu nedoprovázel skoro žádný "zajímavý" doprovodný program, vystavovatelé nepředvedli ani jednu velkolepou show. Pojetí stánku bylo chudé, nenápadné, bez nápadu. Dokonce i taková značka jako je Mercedes-Benz měla vozy vystavené pouze na koberci, žádné pozadí, nic takového. Prostě smutná, chudá a šedá expozice. Možná je to tím, že vystavovatelé nepovažují tuto výstavu za důležitou, ale měli by si uvědomit, že takto (odfláklé) expozice ničí jejich image a prestige. Kde jsou ty časy, kdy se automobilky předháněly v přilákání co nejvíce potencionálních zákazníků právě na svůj výstavní prostor. Každá automobilka se snažila mít co nejvíce naleštěné vozy, nejpřitažlivější hostesky (které letos z velké části chyběly) a doprovodný program např. v podobě vystoupení hudební skupiny.
Nová Toytoa Avensis --- Česká premiéra Fabie RS
Subaru Impreza --- Záď nabroušené Mazdy6
Policie v offroadu: piráti, těšte se!
Na druhou stranu alespoň byl čas pořádně obhlédnout vystavené vozy. Výstavu doprovázely konference, semináře a přednášky věnované zejména bezpečnosti silničního provozu. V sále byly promítány ostrašující šoty ohledně bezpečnostních pásů.
Vstup 120 korun, pro studenty (zlevněné) 60 korun, mi nepřipadal k vystavovanému adekvátní. Celé prohlédnutí výstavy nezabere déle než dvě hodiny, přesto letošní akci hodnotím lépe než tu loňskou.
Mimochodem, první informace z připravovaného brněnského autosalonu naznačují, že BVV nabídne monstrózní akci se vším všudy. Těšme se tedy na červen.