Ohlédnutí za pražským motoristickým jarem

Výstaviště v Letňanech se stalo v uplynulých dnech dějištěm menšího autosalonu, každoročně nazývaného „Pražským motoristickým jarem“. Souběžně s ním probíhala i výstava 4x4 off road show a historickým vozidel. Chybějí metro nahradil autobus jezdící v patnáctiminutových intervalech od metra Českomoravská nebo Vysočanská. V okolí výstaviště panoval poměrně klidný život.

Výstaviště Letňany se pomalu rozrůstá. Tři spojené haly nabízely nejen novinky ze světa aut. Prostřední hala byla věnována osobním vozům, levá výstavě 4x4 a historickým vozidlům a v části pravé haly byly vystaveny karavany.

Pro fandu motoristických novinek se stala nejzajímavější prostřední hala, kde jste měli možnost vidět novou Hondu Accord, Fabii RS, Vectru GTS, Ford Streetka, malou Mazdu2 a další. V levé hale byla k vidění novinka od Mazdy v podobě modelu 6 v provedení 4x4, dále Mitshubishi Outlander či spousta krásných historických vozů (i vojenských).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 Cabriolet --- Lamborghini Murcielago

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ford Streetka

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Expozice Daimler-Chrysleru byla šedá. --- Nová Honda Accord

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď Mazdy Xedos9 --- Alfa Romeo 156 a 147 GTA

Bohužel letos výstavu nedoprovázel skoro žádný "zajímavý" doprovodný program, vystavovatelé nepředvedli ani jednu velkolepou show. Pojetí stánku bylo chudé, nenápadné, bez nápadu. Dokonce i taková značka jako je Mercedes-Benz měla vozy vystavené pouze na koberci, žádné pozadí, nic takového. Prostě smutná, chudá a šedá expozice. Možná je to tím, že vystavovatelé nepovažují tuto výstavu za důležitou, ale měli by si uvědomit, že takto (odfláklé) expozice ničí jejich image a prestige. Kde jsou ty časy, kdy se automobilky předháněly v přilákání co nejvíce potencionálních zákazníků právě na svůj výstavní prostor. Každá automobilka se snažila mít co nejvíce naleštěné vozy, nejpřitažlivější hostesky (které letos z velké části chyběly) a doprovodný program např. v podobě vystoupení hudební skupiny.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová Toytoa Avensis --- Česká premiéra Fabie RS

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza --- Záď nabroušené Mazdy6

Klepněte pro větší obrázek  Policie v offroadu: piráti, těšte se!

Na druhou stranu alespoň byl čas pořádně obhlédnout vystavené vozy. Výstavu doprovázely konference, semináře a přednášky věnované zejména bezpečnosti silničního provozu. V sále byly promítány ostrašující šoty ohledně bezpečnostních pásů.

Vstup 120 korun, pro studenty (zlevněné) 60 korun, mi nepřipadal k vystavovanému adekvátní. Celé prohlédnutí výstavy nezabere déle než dvě hodiny, přesto letošní akci hodnotím lépe než tu loňskou.

Mimochodem, první informace z připravovaného brněnského autosalonu naznačují, že BVV nabídne monstrózní akci se vším všudy. Těšme se tedy na červen.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků