Ohlédnutí za pražským motoristickým jarem

Výstaviště v Letňanech se stalo v uplynulých dnech dějištěm menšího autosalonu, každoročně nazývaného „Pražským motoristickým jarem“. Souběžně s ním probíhala i výstava 4x4 off road show a historickým vozidel. Chybějí metro nahradil autobus jezdící v patnáctiminutových intervalech od metra Českomoravská nebo Vysočanská. V okolí výstaviště panoval poměrně klidný život.

Výstaviště Letňany se pomalu rozrůstá. Tři spojené haly nabízely nejen novinky ze světa aut. Prostřední hala byla věnována osobním vozům, levá výstavě 4x4 a historickým vozidlům a v části pravé haly byly vystaveny karavany.

Pro fandu motoristických novinek se stala nejzajímavější prostřední hala, kde jste měli možnost vidět novou Hondu Accord, Fabii RS, Vectru GTS, Ford Streetka, malou Mazdu2 a další. V levé hale byla k vidění novinka od Mazdy v podobě modelu 6 v provedení 4x4, dále Mitshubishi Outlander či spousta krásných historických vozů (i vojenských).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 Cabriolet --- Lamborghini Murcielago

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ford Streetka

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Expozice Daimler-Chrysleru byla šedá. --- Nová Honda Accord

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď Mazdy Xedos9 --- Alfa Romeo 156 a 147 GTA

Bohužel letos výstavu nedoprovázel skoro žádný "zajímavý" doprovodný program, vystavovatelé nepředvedli ani jednu velkolepou show. Pojetí stánku bylo chudé, nenápadné, bez nápadu. Dokonce i taková značka jako je Mercedes-Benz měla vozy vystavené pouze na koberci, žádné pozadí, nic takového. Prostě smutná, chudá a šedá expozice. Možná je to tím, že vystavovatelé nepovažují tuto výstavu za důležitou, ale měli by si uvědomit, že takto (odfláklé) expozice ničí jejich image a prestige. Kde jsou ty časy, kdy se automobilky předháněly v přilákání co nejvíce potencionálních zákazníků právě na svůj výstavní prostor. Každá automobilka se snažila mít co nejvíce naleštěné vozy, nejpřitažlivější hostesky (které letos z velké části chyběly) a doprovodný program např. v podobě vystoupení hudební skupiny.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová Toytoa Avensis --- Česká premiéra Fabie RS

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza --- Záď nabroušené Mazdy6

Klepněte pro větší obrázek  Policie v offroadu: piráti, těšte se!

Na druhou stranu alespoň byl čas pořádně obhlédnout vystavené vozy. Výstavu doprovázely konference, semináře a přednášky věnované zejména bezpečnosti silničního provozu. V sále byly promítány ostrašující šoty ohledně bezpečnostních pásů.

Vstup 120 korun, pro studenty (zlevněné) 60 korun, mi nepřipadal k vystavovanému adekvátní. Celé prohlédnutí výstavy nezabere déle než dvě hodiny, přesto letošní akci hodnotím lépe než tu loňskou.

Mimochodem, první informace z připravovaného brněnského autosalonu naznačují, že BVV nabídne monstrózní akci se vším všudy. Těšme se tedy na červen.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků