Ohlédnutí za pařížským autosalonem

Ohlédnutí za pařížským autosalonem

Kapitoly článku:


Dacia

Rumuni (byť tak trochu s francouzskou krví...) přivezli do Francie hned dvě novinky – faceliftovaný Logan ve verzi Prestige a nové kombi-MPV zvané Logan MCV. Nový Logan Prestige vypadá na poměry Dacie velmi dobře, pár „přihlouplých detailů“ zlepšuje vnímání vozu o 100 procent. Aneb stačí nalakovat nárazníky a pár dalších drobností, upravit masku, přidat hliníková kola, lehce přikrášlit interiér a rázem jsme někde jinde. Kdyby takto vypadal Logan v základu... Bohužel nevypadá.

DSC_5238.jpg DSC_5241.jpg DSC_5240.jpg
Dacia Logan Prestige

MCV je celkem vysoké, a tak nepřekvapí, že nabídne prostor až pro sedm cestujících. Vůz vypadá solidně, Dacie ale dnes neumí oslovit čímkoli jiným než poměrem výkon/cena, a tak o úspěchu novinky rozhodne právě cena. Tu zatím neznáme, může z vozu udělat trhák i propadák, uvidíme.

DSC_5063.jpg DSC_5065.jpg DSC_5074.jpg
DSC_5237.jpg DSC_5066.jpg DSC_5067.jpg
Dacia Logan MCV

Ford

Ford si pro Paříž přichystal opravdovou bombu, nové Mondeo. Pouze pár dní před autosalonem překvapil tím, že se s ním vytasí právě ve Francii, a tak bylo po právu jednou z nejočekávanějších novinek. Vůz nepůsobil dojmem finální verze, šlo zjevně jen o blízký koncept, který byl k dispozici v jediném provedení. Design konceptu je povedený a ačkoli není převratný ani šokující, jde o jednoznačný odklon od konzervativnějšího designu dosadavních Mondeí. Otázkou je, co s vzhledem udělají poslední úpravy před započetím výroby a jak budou vypadat „obyčejnější“ verze, pokud ale změny nebudou zásadní, má Mondeo velkou šanci být ještě úspěšnější než doposud.

DSC_4532.jpg DSC_4534.jpg DSC_4535.jpg
DSC_4527.jpg DSC_4528.jpg DSC_4529.jpg
Ford Mondeo

Honda

Na stánku Hondy se podle očekávání objevily hned dvě důležité novinky – nové CR-V a ostrá verze Type-R modelu Civic. O novém „CTR“ nelze říci mnoho, navenek se projevuje pouze typickými prvky ostrých verzí běžných vozů, podobně uvnitř – jiné sedačky, jiný volant, jiné podsvícení přístrojů, to vše je takřka nutností. Svou pravou tvář ukáže nový Type-R až na silnici, snad jej budeme moci vyzkoušet co nejdříve. Naopak o Type-S říká výše zmíněné všechno podstatné, právě jen vnější a vnitřní doplňky á la Type-R jej dělají tím, čim je. Takový „japonský M-paket“.

DSC_5260.jpg DSC_5278.jpg DSC_5284.jpg
DSC_5256.jpg DSC_5258.jpg DSC_5259.jpg
Honda Civic Type-R a Type-S 

Zásadnější novinkou byla druhé generace CR-V. I když novinkou, o jejím příchodu jsme věděli již od jara, první fotografie se dostaly ven už před několika týdny. Ale to není podstatné, za svůj nápaditý zevnějšek sklízel vůz ovace a sám se mohu přidat, vypadá velmi dobře. Zamrzí naopak trochu strohý interiér, nápadů jsem v něm mnoho nezahlédl...

DSC_5279.jpg DSC_5282.jpg DSC_5286.jpg
Honda CR-V

Peugeot a Renault

Prezentace obou zbylých velkých francouzských automobilek se dají shrnout dvěma slovy: nic převratného. Jejich stánky sice překypují zajímavými koncepty, kterých je opravdu mnoho, ale opravdovou produkční novinkdu byste mezi nimi hledali marně. Nejblíže k ní má Peugeot 207 Pure, který sice představuje řešení technické, ale zabalené do karoserie, který bude vlastní novému coupé-cabriu 207.

DSC_4516.jpg DSC_4517.jpg DSC_4519.jpg
Peugeot 207 Pure

Škoda

Symbolem pařížského autosalnu se v Česku stal koncept Joyster, který Škoda prezentuje jako možnou podobu nového, sportovně laděného mini. Ačkoli je od pohledu zjevné, že nepředstavuje žádný reálný model, skrývá se za ním patrně více než hrátky znuděných designérů automobilky. Škoda letos končí s výrobou současné generace svého klíčového modelu Fabia a generace nová je, krom pár nedokonalých špionážních fotek, stále v nedohlednu. Domnívám se, že Joyster odhaluje zásadní designové rysy nové Fabie a svým způsobem tak připravuje veřejnost na její přijetí.

Ostatně, Joyster nemá daleko ke „zmenšenému Roomsteru“, což je očekávaná podoba Fabie II. Dynamičtější pojetí přídě s nižšími a ostřeji zakončenými světly by mohlo být použité s minimem změn, snad jen tvarování nasávacího otvoru předního nárazníku by muselo být odlišné. Záď Joysteru vám může přijít šílená, ale jen dokud si z ní neodmyslíte horizontální pruh světel. Bez něj před sebou máme opět jakousi modifikaci Roomsteru použitelnou na produkční verzi malého vozu.

Realitu ukáže až čas, ale jsem přesvědčen, že Škoda v případě nové Fabie nemá čím překvapit a Joyster ukazuje, jakou cestou se budou ubírat modifikace designového směru nastoleného Roomsterem.

Zbylé novinky Škody opanovala nová Octavia Scout, kterou jsem již dříve označil za designově nejvyváženější Octavii, a osobní kontakt mě v tom jen utvrdil. Luxusně laděným modelovým novinkám Laurin & Klement jsme se podrobněji věnovali v sobotu.

DSC_4696.jpg DSC_4708.jpg DSC_4709.jpg
DSC_4761.jpg DSC_4695.jpg DSC_4730.jpg
Škoda Joyster
DSC_4705.jpg DSC_4707.jpg DSC_4716.jpg
Škoda Octavia Scout

Seat

Seat po boku nové Altey XL tak trochu potichu prezentoval nový Leon Cupra. Podle očekávání dostal motor 2,0 TFSI naladěný na 240 koní a pohon předních kol, zřejmě aby „nelezl do zelí“ Audi S3. Přiostřený design, stovka za 6,8 s a maximální rychlost přes 240 km/h, to by měl být ten pravý Seat. Uvidíme, jak se bude chovat s takovým výkonem na „špatné“ nápravě...

DSC_5032.jpg DSC_5034.jpg DSC_5039.jpg
DSC_4824.jpg DSC_5051.jpg DSC_5045.jpg
Seat Leon Cupra a Seat Altea XL


Volkswagen

VW zůstává v Paříži trochu v pozadí, vedle nového CrossGolfu, což je „terénní“ verze Golfu Plus, nabízí pouze pohled na dříve představený koncept IROC, nebo-li základ možné podoby budoucího Scirocca.

DSC_4937.jpg DSC_4943.jpg DSC_4949.jpg
Volkswagen CrossGolf
DSC_4922.jpg DSC_4926.jpg DSC_4928.jpg
DSC_4929.jpg DSC_4930.jpg DSC_4934.jpg
Volkswagen IROC

Volvo

Stánek Volva je jednoznačně orientovaný na novou C30, tedy třídvéřový, sportovně laděný model nižší střední třídy. Vnější dojem je stoprocentní, cé-třicítka působí dojmem uhlazené noblesy typické pro Volva posledních let. Oproti původnímu konceptu netratilo mnoho ze svého kouzla a je dobře, že se Švédi pustili do jeho výroby. Rozporuplný dojem ve mě zůstává z interiéru. Nepřesvědčil mě rozsah nastavení předních sedadel, na kterých si přerostlí nenajdou místo snadno, použité materiály i designové drobnosti mi přišly být příliš obyčejné a nehodné vozu s tak propracovaným vnějším provedením.

DSC_4588.jpg DSC_4592.jpg DSC_4597.jpg
Volvo C30


Čínští výrobci

Na závěr trochu exotiky. Navštívili jsme i prezentace čínských automobilek Landwind a Great Wall a dojem z jejich vozů byl nesrovnatelně lepší než loni ve Frankfurtu, kde představovaly své vozy snad vůbec poprvé. Někteří novináři se loni smáli mnoha „čínským řešením“, např. imitaci zadních kotoučkových brzd, ale myslím, že šlo o omezený pohled na věc – produkty Landwindu a dalších byly mnohdy imitace aut jako takových. Letošní novinky alespoň vypadají, jak mají. Nevím, jak jezdí, ale Landwind Fashion nebo Great Wall Hover vypadají jako docela normální vozy svých tříd, kterým designově ani provedením nelze na první pohled, vzhledem k jejich cenám, nic vyčíst. Číňani kráčí vpřed mílovými kroky a uvidíme, kam až to dotáhnou...

DSC_5298.jpg DSC_5299.jpg DSC_5300.jpg
Landwind Fashion

Doporučujeme

Články odjinud