Ohlédnutí za pařížským autosalonem

Jaká je letošní „Paříž“ a jaké máme pocity z největších novinek zde představených? Vše podstatné zjistíte v našem shrnutí.
Ohlédnutí za pařížským autosalonem
Seznam kapitol
  1. Krátce k Paříži 2006, Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen
  2. Dacia, Ford, Honda, Peugeot, Renault, Škoda, Seat, Volkswagen, Volvo, Čína

Ačkoli je letošní pařížský autosalon stále v plném proudu, pro novináře je téměř uzavřenou kapitolou. Návštěvní dny předcházely dva dny novinářské, během nichž byly představeny všechny klíčové novinky. Krom tisíce fotografií většiny vystavovaných vozů jsme posbírali i první dojmy z kontaku s nejzajímavějšími vozy, které se vám pokusíme zprostředkovat.

Tip: Projděte si naše speciály:
- Galerie bezmála tisíce živých foto z Paříže 2006
- Velký přehled představovaných novinek
- Galerii krásných hostesek...

Nemnoho důležitých novinek

Než se k nim dostaneme, dovolte mi krátký pohled na autosalon jako takový. Možná jen stárnu, ale letošní Paříž mi přišla být neobyčejně hektická a vyčerpávající. Obdobných autosalonů jsem zažil několik i s menším počtem kolegů a s menším časovým prostorem, přesto nikdy nebylo tak náročné zajistit vše nezbytné. Snad je to tím, že se stále přiostřuje konkurence mezi webovými automagazíny a mít fotografie na webu z akce druhý den ráno by bylo naprosto nemyslitelné, snad tím, že pařížské výstaviště je prostě velké a pohybovat se po něm není snadné, snad tím, že se každá automobilka snaží mít na stánku hned několik novinek na co možná nejrozsáhlejším prostoru.

Právě u posledního bodu bych se rád zastavil, celý autosalon se nese v duchu obrovských prezentací obvykle několika novinek každé automobilky, ale když si projdete náš speciál nebo živé fotografie, zjistíte, že z reálných a opravdu důležitých (rozumějte masově prodávaných) aut se v Paříži objevilo velmi málo. Klíčových novinek bylo minimum, patrně největším tahákem je nové Mondeo od Fordu a snad i C4 Picasso od Citroenu, velký zájem přitahovalo i nové polokombi-poloMPV na bázi Dacie Logan a za žhavou novinku lze považovat i Kiu Cee’d. Většina ostatních „novinek“ byla již lépe či hůře představena dlouho před autosalonem a světová premiéra v Paříži byla spíše formalitou. Jistá aura stále zářila okolo Hondy CR-V nebo Volva C30, které zatím pořádně nebylo nikde k vidění, ale od září je možné jej objednávat u dealerů v některých zemích a nešlo o nic vyloženě překvapivého. Zbylé vozy byly spíše pro okrajové skupiny zákazníků, jako Alfa 8C Competizione nebo Audi R8.

Automobilky chtějí více pozornosti

Nebudeme si namlouvat, že opadnuvší zájem automobilek představit své trháky na velkém autosalonu je náhodný. Autonovinek je čím dál více a jejich omezená přítomnost v Paříži rozhodně není souhrou okolností. Automobilky prostě nechtějí představovat své nové modely v době, kdy zaniknou ve víru jiných novinek. I velká novinka věhlasné automobilky by se u nás jako hlavní článek objevila během autosalonu maximálně na pár hodin, a to si žádná automobilka nepřeje. Když vůz představí za dva týdny, nebude se u nás několik dní mluvit o ničem jiném.

Je to logické, ale zároveň je to pro mě zklamáním. Některé značky došly v ignoraci pařížského autosalonu až neobyčejně daleko, např. BMW pro jistotu nepřivezlo vůbec nic. Za světové premiéry označilo nové trojkové kupé (které si můžete i u nás objednat od konce června a které jsem mohl řídit ještě před koncem července) a decentní facelift modelu X3, který jste si mohli prohlédnout v showroomech českých dealerů již v půce zaří. Ani dříve oficiálně představené X5 v Paříži nebylo, natož pak třeba třídvéřová „jednička“, která je na špionážních fotografiích k vidění snad od ledna a jistě bude představena pár týdnů po autosalnu. Ale není to případ pouze BMW, podobně laxně k věci přistoupilo mnoho automobilek.

Pokud byste se do Paříže chtěli vydat, nebudu vám to rozmlouvat, tolik automobilů na jednom místě těžko jinde uvidíte. Jako člověk setkávající se s novými modely při první možné příležitosti jsem nutně musel být zaražen, pozitivní zprávou ale je, že do konce roku u nás bude co číst, automobilky si svůj prach zdaleka nevystřílely...

Ale zpátky do Paříže. Co je zde k vidění v krátkosti shrnu na následujících řádcích. Nemohu se věnovat všem značkám, a tak se zmíním pouze o konkretních vozech, které mě nějakým způsobem zaujaly.

Alfa Romeo

U Alfy bylo nejzajímavější to, jakým způsobem prezentovala svou novniku C8 Competizione. V krátkosti řečeno nijak, vůz byl téměř uzavřen v tmavém „skleníku“ a nedal se ani pořádně vyfotit. Zajímavé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Trochu cudná Alfa 8C...

Audi

U ingolstadtské automobilky hrál prim zbrusu nový model R8. V reálu vypadá ještě lépe než na fotografiích, působí velice kvalitním dojmem, je vzhledem ke svému zaměření nečekaně prostorný a jeho sofistikovaná koncepce vzbuzuje respekt. Co na tom, že má nálepku „Gallarda se čtyřmi kruhy“, nakonec to pro jeho image bude spíše pozitivum. O všem rozhodne cena, která není známá, ale dá se očekávat něco šíleného a neadekvátního pověsti a zacílení značky Audi. Je třeba si uvědomit, že i přes znatelně výjimečnější technické řešení nebude R8 s 420 koňmi a vyšší hmotností výrazně rychlejší než třeba podobně velké BMW Z4 M Coupé, které však stojí pouze 55 000 euro. A nelze očekávat, že by zákazníka těchto vozů zajímaly převážně jiné hodnoty. Praktičnost a denní využitelnost bude v obou případech blízká nule, i když se Audi snaží tvářit, že pro jeho R8 to neplatí. Samozřejmě, R8 má větší potenciál a představeným motorem zřejmě neříká poslední slovo, ale základní verze to bude mít těžké – na auto své třídy s motorem vzadu a pohonem všech kol prostě není dost silné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8

Er-osmičce sekundovala hlavně nová S3, představená již dříve. K té snad jen tolik: na sportovní hatch se v ní sedí stále příliš vysoko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S3

BMW

O abecedně druhé neměcké značce jsem se již zmiňoval výše. Krom uvedeného byly hlavními zajímavostmi nové či vylepšené programy Individual pro většinu modelových řad, zejména pro tu trojkovou, k vidění byly i nové motorizace pro trojkový sedan a kombi – 325d, 335i a 335d. Statický dojem je jediný – 335d má stejné dvě rovné koncovky výfuků jako 335i. Dále to ponechám bez komentáře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 335Ci Individual
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 335i sedan

Citroen

Jakožto domácí značka byl Citroen v téměř neustálém obložení, a to především díky novému MPV C4 Picasso. Nejsem zrovna příznivce těchto vozů, ale nové Picasso ve mě zanechalo velmi pozitivní dojem. V prvé řadě skvěle vypadá, zejména příď mi přijde být ze všech nových Citroenů nejpovedenější. Neméně dobře působí nápaditý interiér s mnoha praktickými řešeními, který je příjemně prosvětlen bohatým prosklením. Zejména vysoké čelní sklo, zasahující až do střechy, které lze v případě potřeby částečně zakrývat originálně řešenou sluneční clonou, je velmi příjemné. Jako odkládací prostor slouží v interiéru kde co, z velké části můžete „rozebrat“ i palubní desku. Nové je i řešení ovládání klimatizace, umístění a provedení přístrojové desky a v neposlední řadě působil interiér kvalitním a komfortním dojmem (šlo snad vždy o maximálně vybavené verze Privilége, ale i tak). C4 Picasso je zkrátka celé nové a zdá se, že i funkční, což o nových řešeních neplatí vždy. Novinka sloužila na autosalonu i jako taxi pro novináře, a tak jsme s ním byli i párkrát svezeni. První dojem je velmi dobrý, osobně vnímám nové Picasso jako nejpozitivnější překvapení celého autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C4 Picasso
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátce k Paříži 2006, Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen
  2. Dacia, Ford, Honda, Peugeot, Renault, Škoda, Seat, Volkswagen, Volvo, Čína

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků