Ohlédnutí za GP Velké Británie: názory jezdců

Montoya: "Mám vynikající pocit, vyhrál jsem první Grand Prix za tým McLaren-Mercedes." - Button: "Páté místo na domácí trati je pro mne neuspokojivý výsledek." - Sato: "Při chystání se na start jsem zmáčkl špatné tlačítko." - Toyota a BMW už testovaly ve španělském Jerezu osmiválcové motory o objemu 2,4 l.
Ohlédnutí za GP Velké Británie: názory jezdců

Vybrané komentáře jezdců

Juan Pablo Montoya (McLaren/1. místo): "Mám vynikající pocit, vyhrál jsem první Grand Prix za tým McLaren-Mercedes. Podařil se mi start a v souboji kolo na kolo jsem se protlačil až na vedoucí pozici před Alonsa. Po prvních kolech jsem věděl, že rychlost mám dobrou, hlavně neudělat chybu. Zastávky byly dobře naplánované a já jsem rád, že jsem dosáhl triumfu na domácí půdě týmu McLaren."

Ron Dennis (šéf stáje McLaren): "Kimiho třetí místo v cíli je jen důsledek jeho startovní pozice. Kdyby nebyl odsunut o 10 míst dozadu, Grand Prix Velké Británie by vyhrál. Juan Pablo odjel výborný závod, předvedl kvalitní výkon a zaslouženě zvítězil."

Fernando Alonso (Renault/2. místo): "Svým druhým místem jsem zvýšil náskok v celkovém hodnocení před Kimim a to byl náš cíl, který se splnil. Ukořistit Pole Position na domácí trati McLarenu jen dokazuje, že naše vozy jsou více než konkurenceschopné. Na trati se mi dařilo celkem dobře, neudělal jsem žádnou velkou chybu, jen mě mrzí, že před druhou zastávkou v boxech jsem se zdržel za pomalejšími jezdci. Nebýt toho, mohl jsem zvítězit."

Kimi Räikkönen (McLaren/3. místo): "V Sileverstone jsme získali dvě pódiová místa, což je dobrý výsledek. Nebýt poruchy motoru, mohlo to být ještě lepší, ale tak to v motoristickém sportu chodí. Věřím, že v následujících GP nebudu mít stejnou smůlu, která by mě posunula dozadu, a řadu závodů vyhraji. Boj o titul jsem rozhodně ještě nevzdal."

Jenson Button (BAR/5. místo): "Páté místo na domácí trati je pro mne neuspokojivý výsledek, ale na víc jsme v této chvíli neměli. Potěšilo mě, že se BAR dost zlepšil, na šestého Michaela Schumachera jsem najel náskok půl minuty. Navíc už nejsme poslední v bodování týmů, což je také velké plus. Snad se nám bude příště dařit lépe."

Micheal Schumacher (Ferrari/6. místo): "S šestým místem nemohu být spokojen, je jasné, že nemáme tak rychlé auto, jako konkurence. Doufám, že na domácím okruhu na Hockenheimu předvedeme našim fanouškům lepší výsledek."

Takuma Sato (BAR/16. místo): "Na konci zaváděcího kola jsem udělal chybu, při chystání se na start jsem zmáčkl špatné tlačítko na volantu a motor mi zhasnul. Byla to moje chyba a všem se omlouvám."

Krátce

FIA se zřejmě přikloní ke změně současného formátu kvalifikace. Na základě ankety, kde hlasovalo přes 93 000 lidí, bylo zjištěno, že zhruba 70 procent dotazovaných je nespokojeno pouze s jedním kolem v kvalifikaci. Dle Maxe Mosleyho, prezidenta FIA, anketa nebyla pouze populistickým krokem a že ji bude automobilová federace při tvorbě pravidel brát vážně.

***

Stáje Toyota a BMW během tohoto týdne testovaly ve španělském Jerezu osmiválcové motory o objemu 2,4 l , které budou formule 1 používat od roku 2006. Jmenované automobilky tak navázaly na dodavatele pohonných jednotek, Hondu a Mercedes. Dle dřívějších informací také Ferrari pilně pracuje na vývoji V8 a americký Cosworth již hledá odběratele pro další sezónu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků