Ohlédnutí za GP Turecka a krátké zprávy ze zákulisí

Vybrané komentáře jezdců na GP Turecka. - Média spekulují, zda M. Schumacher přestoupí ke stáji McLaren. Německý pilot to popírá. - Devět týmu se chystá na schůzku s FIA, probírat se bude budoucnost F1. - Oficiálně: Barrichello jde k týmu BAR. - Diskuze o týmové režii Renaultu.
Ohlédnutí za GP Turecka a krátké zprávy ze zákulisí

Vybrané komentáře jezdců na GP Turecka

Kimi Räikkönen (McLaren/1. místo): "Start se mi nepovedl, protočily se mi zadní kola, čehož využil Fisichella a dostal se do čela. Díky jeho drobné chybě jsem se brzy dostal na první místo a snažil jsem se jet rychlou a čistou stopu. Strategie byla dobrá, pomohla mi k nedělnímu vítězství na novém okruhu v Turecku. Závod jsem si velmi užíval a těším se do Monzy."

Ron Dennis (šéf týmu McLaren): "Tým odvedl výbornou práci, vítězství a 16 bodů do poháru konstruktérů je dobrý výsledek. Kimi jel vyrovnaně, rychle a bez chyb. Co se týče Juana Pabla, je škoda, že mu těsně uniklo druhé místo."

Fernando Alonso (Renault/2. místo): "Víkend byl pro nás trochu netradiční, protože jsme se museli kvalifikovat poměrně brzy a to sebou neslo jinou strategii. Na novém okruhu se mi jelo dobře, zajížděl jsem rychlá kola a snažil se podávat vyrovnaný výkon. Díky tomu, že jsem jel až do konce na plno, se mi podařilo využít Montoyových problémů a protáhnout se na druhé místo."

Juan Pablo Montoya (McLaren/3. místo): "Jsem lehce frustrovaný, že jsem ztratil stříbrnou pozici těsně před cílem. Poté, co mě Monteiro přistrčil zezadu, jsem doufal, že vůz bude v pořádku. Po pár kolech jsem ale dostal z boxů informaci, že mám poškozený zadní difuzor. Z Turecka jsme si měli odvézt double, ale i 16 bodů je slušný výsledek. V bodování jsme se přiblížili Renaultu a porazit francouzský tým je pro nás priorita číslo jedna."

Jenson Button (BAR/5. místo): "Po absolutně zkaženém startu jsem si začal závod užívat a tlačil jsem se úspěšně dopředu. Byl jsem rychlý a předjížděl jsem, kde se dalo. Díky tomu se z GP Turecka pro mne stal nejzajímavější závod sezóny. Měli jsme rychlý monopost, který je konkurenceschopný vůči McLarenu a Renaultu. Těším se do Monzy, kde budeme bojovat o stupně vítězů."

David Coulthard (Red Bull/7. místo): "Ačkoliv nás během závodu trápil přítlak při vyšších rychlostech, auta jela celkem spolehlivě a tři body jsou pro naši stáj výborným výsledkem. Na začátku závodu jsem se potýkal s nedotáčivostí, ale mechanici mi přední křídlo během první zastávky lehce přenastavili a už to bylo v pořádku."

Tiago Monteiro (Jordan/15. místo): "Opět jsem dojel do cíle a prodloužil tak nováčkovský rekord. Co se týče kolize s Montoyou, sice mě to mrzí, ale chtěl bych si o tom manévru s ním promluvit, protože jsem za to nemohl. Při předjetí mi před zatáčkou zavřel stopu, můj monopost ztratil veškerý přítlak a výsledkem bylo to postrčení."

Michael Schumacher (Ferrari/nedojel): "Od začátku závodního víkendu nám chyběla především rychlost. V závodě jsem se snažil jet na plno a bojovat o bodované příčky. Nepochopil jsem chování Webbera, viděl jsem v zrcátku, jak se přibližuje, ale pak náhle zmizel. V půlce zatáčky jsem ucítil náraz zezadu, který mě přetočil. Vůz se nechoval, jak by měl, proto jsem zamířil do boxů. Mechanici mi vyměnili poškozený posilovač řízení a ja vyjel opět na trať sbírat data z okruhu, ale především proto, abych nestartoval v Monze jako první do kvalifikace. Díky tomuto kroku jsem se posunul o tři místa v nadcházející kvalifikaci."

Mark Webber (Williams/nedojel): "Po prvním defektu pneumatiky jsem se vrátil na trať za Michaelem Schumacherem, ale byl jsem mnohem rychlejší než on. Brzdné části zatáčky se ale Michael choval velmi nestandardně a svojí stopu mi bránil v předjetí. Neustoupil jsem, protože jsem byl na vnitřní straně a důsledkem toho všeho byla kolize, další defekt a odstoupení ze závodu."

Krátce ze zákulisí formule 1

Pondělním tiskem proběhla zpráva, že Michael Schumacher možná přestoupí ke stáji McLaren. Tyto spekulace vyvolaly dvě tajné schůzky Norberta Hauga, sportovního ředitele Mercedesu, se sedminásobným mistrem světa. Norbert Haug setkání vysvětlil: "S Michaelem jsme hovořili pouze o budoucnosti formule 1, nepadlo ani slovo o vzájemné spolupráci." Michael Schumacher mediální zprávy popřel na svých internetových stránkách: "Na zprávách, že bych odešel od Ferrari není nic pravdivého!"

***

Během GP Turecka se sešli šéfové devíti týmů (všichni kromě Ferrari), aby projednali návrhy budoucnosti formuli 1, protože stále není jasné, jakým směrem se bude královna motoristického sportu ubírat, až po roce 2007 vyprší platnost současné Concordské dohody. Návrhy byly poslány prezidentovi FIA, Maxi Mosleyimu, aby si mohl materiály projít před společnou schůzkou, která se má konat 31. srpna. Poslední den v měsíci nebudou padat závěrečná rozhodnutí, půjde spíše jen o vyjádření vzájemných postojů a názorů.

***

Odchod Rubense Barrichella od Ferrari je znám již delší dobu, jen se spekulovalo, ke kterému týmu. Z tiskové zprávy je oficiálně potvrzeno, že zkušený brazilský pilot podepsal dvouletou smlouvu s týmem BAR. Rubens celou záležitost komentoval slovy: "Jsem rád, že jsem se u Ferrari podílel na zisku pěti Pohárů konstruktérů, ale mým snem je být mistrem světa. K tomu jsem potřeboval novou motivaci a tu mi nabídl tým BAR."

***

Velmi bouřlivou diskuzi vyvolal předjížděcí manévr mezi jezdci Renaultu při GP Turecka, řada odborníků to považuje za týmovou režii a porušení pravidel. Z oficiálních zdrojů formule 1 zatím nevyplývá, že někdo dal protest nebo že by se touto situací zabývali komisaři. Během úvodu závodu zazněl Alonsovi pokyn: "Jsi rychlejší než Fisichella, předjeď jej." Jaké informace dostal Fisichella, to zatím není známo.

Zapojte se do diskuze: Co si myslíte o tomto manévru stáje Renault? Šlo o týmovou režii a překročení pravidel?

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků