Ohlédnutí za GP Španělska: proč M. Schumacher nedojel

Kimi Räikkönen (1. místo): „Již v Imole jsem měl výborně rozjetý závod, ale zradila mě technika...“ Michael Schumacher (nedojel): „Myslím, že v závodě jsme měli za dané situace na třetí místo...“ Jean Todt (Ferrari): „Katastrofální výsledek se stává naší noční můrou...“
Ohlédnutí za GP Španělska: proč M. Schumacher nedojel

Vybrané komentáře k GP Španělska

Kimi Räikkönen (McLaren/1. místo): „Již v Imole jsem měl výborně rozjetý závod, ale zradila mě technika. Tady ve Španělsku vše vyšlo na jedničku, vítězství je výsledek dobré práce celého týmu a poděkování rozhodně patří i našim obchodním partnerům. V závodě jsem jel až do první zastávky naplno, ale když jsem viděl, že jsem i po vyjetí od mechaniků na prvním místě, začal jsem v určitých pasážích šetřit pneumatiky. Byl to vynikající závodní víkend.“

Ron Dennis (šéf stáje McLaren): „V závodě se ukázalo, že naše monoposty MP-20 jsou více než konkurenceschopné. Kimi během dvaceti kol jezdil fantastické časy a věděl jsem, že pokud bude vůz spolehlivě pracovat, máme jisté vítězství. Juan Pablo Montoya také mohl dosáhnout na stupně vítězů, ale přibrzdil ho elektronický bezpečnostní systém tankovacího zařízení. Díky samozřejmě patří firmě Michelin, jejich pneumatiky měly vynikající parametry.“

Fernando Alonso (Renault/2. místo): „I když jsem cílem projel na druhém místě, cítím se jako vítěz. Měl jsem dobře nastavené auto a je mi jasné, že nemůžeme vyhrávat každý závod. Ohlasy fanoušků jsou pozitivní, jsem rád, že jsem je odměnil stupněm vítězů. Gratuluji Kimimu, byl velmi rychlý. Že nás bude čekat těžký závod, jsme věděli již po kvalifikaci.“

Jarno Trulli (Toyota/3. místo): „Dnešní závod byl jeden z nejlepších v mé závodní kariéře, protože jsem se po celou dobu musel koncentrovat a udržet stájového koledu Ralfa za svými zády. Toyota odvedla vynikající práci, jedenáct bodů do poháru konstruktérů je vynikající výsledek.“

David Coulthard (Red Bull Racing/8. místo): „O víkendu jsme měli problémy s volbou pneumatik, s jednou sadou byl vůz přetáčivý, s druhou zase nedotáčivý. Ke konci závodu se mi na gumách při brzdění vytvořily plošky a do kokpitu se přenášely nepříjemné vibrace. Ještě teď se mi z toho třepe celá hlava, ale jsem rád, že se mi podařilo vybojovat další cenný bod.“

Michael Schumacher (Ferrari/nedojel): „Myslím, že v závodě jsme měli za dané situace na třetí místo. Zhruba dvě kola před defektem jsem cítil, že vůz ztrácí vyváženost a po výměně levého zadního kola se celá situace opakovala. Je zvláštní, že pneumatiky na pravé straně byly v pořádku. Do GP Monaka musíme pořádně pracovat a výsledek se určitě dostaví. Ještě nejsme odepsaní.“

Jean Todt (šéf stáje Ferrari): „Očekávali jsme, že to letos nebude tak snadné, jako loni, ale takhle katastrofální výsledek se stává naší noční můrou. Zvolili jsme podobnou strategii, jako v Imole a opět byla poměrně úspěšná. Defekt nám ale vzal naději na dobré umístnění. V žádném případě to nevzdáváme, v každém závodě budeme bojovat na 100 procent.“

Krátce

Firma Bridgestone ve Španělsku absolutně propadla, nejlepší monopost s jejich pneumatikami dojel za bodovanými pozicemi. Michael Schumacher musel odstoupit z třetího místa kvůli defektu levých kol, ale Rubens Barrichello se stejnou sadou tyto problémy neměl. Vedení Bridgestone okamžitě začalo analyzovat poškozená kola, podobný neúspěch by se neměl opakovat. Technický šéf řekl, že defekt nevznikl opotřebením gumy, to bylo v přijatelných mezích.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků