Ohlédnutí za GP San Marina: Button bude zřejmě diskvalifikován

Vybrané názory jezdců na GP San Marina - Ralf Schumacher byl penalizován a přišel o osmé místo, Toyota se odvolala - Button neměl v cíli předepsanou hmotnost vozu a zřejmě bude diskvalifikován - M. Schumacherovi se pomalu blíží konec smlouvy, bude vystřídán?
Ohlédnutí za GP San Marina: Button bude zřejmě diskvalifikován

Názory jezdců na GP San Marina

Fernando Alonso (Renault/1. místo): „Vítězství si velmi cením, Michael Schumacher mě pořádně prohnal, ale byl jsem si na 99 procent jistý, že pokud mě nezradí auto, tak mě nepředjede. Okruh v Imole nemá skoro nikde ideální místo k předjíždění, takže si stačilo pohlídat některá místa trati a dojet pro třetí triumf v řadě. Příští závod jedu doma ve Španělsku a rád bych se svým fanouškům odměnil tím, že dojedu na stupních vítězů.“

Flavio Briatore (šéf stáje Renault): „Fernando v Imole ukázal, jaké kvality v sobě má. Odvedl kus vynikající práce a vítězství si po právu zaslouží. Nedělní triumf bych rád věnoval Louisi Schweitzerovi, prezidentovi společnosti Renault, který odchází ze své pozice do penze, a je pro nás velkou poctou, že mu ho můžeme věnovat.“

Michael Schumacher (Ferrari/2. místo): „Druhé místo je za stávající situace velkým úspěchem a nebýt chyby v nedělní kvalifikaci, tak jsme byli první. Fernando Alonso jel sice pomaleji, ale v závěru nechyboval a místo na předjetí nikde nebylo. Velký krok dopředu ale udělaly pneumatiky Bridgestone, kterým patří náš dík.“

Jenson Button (BAR/3. místo): „Po dlouhé době jsem si vychutnal pocit, jaké to je být na stupních vítězů. Musím ale poděkovat za dobrou práci celému týmu, mechanikům, testovacím jezdcům a všem, kteří se podíleli na úspěchu v GP San Marina. Doufám, že se nám příště podaří vybojovat stejný nebo lepší výsledek.“

Giancarlo Fisichella (Renault/nedojel): „Proč jsem vlastně skončil v ochranné bariéře, to do teď nevím. Zadní část vozu najednou ztratila potřebný přítlak a já už nemohl nic dělat. Tým už pracuje na analýze této chyby a doufám, že v GP Španělska bude vše v pořádku.“

Kimi Räikkönen (McLaren/nedojel): „Skvěle rozjetý závod utnula poškozená levá hřídel. Je pro mne velké zklamání, protože celý víkend jsme měli perfektní monoposty, což ostatně dokazuje výborné čtvrté místo Alexe Wurze.“

Konec legendy?

Po sezóně vyprší oficiální smlouva sedminásobnému šampiónovi, Michaelovi Schumacherovi, u Ferrari. Zatím není zcela jisté, zda bude v sezóně 2007 německý pilot dále pokračovat nebo zda ze světa Formule 1 odejde. Médii prolétla spekulace, že se vedení stáje Ferrari zmínilo o Fernandovi Alonsovi, jako možném nástupci, jiné informace tvrdí, že Jean Todt se zmínil, že se tým poohlíží po jezdci z anglicko-německé stáje. To by se pak zřejmě jednalo o Kimiho Räikkönena nebo Marka Webbera.

Red Bull-Ferrari

V sobotu na tiskovce v Imole se objevila zajímavá zpráva. Stáj Red Bull Racing se dohodla s Ferrari o dvouleté spolupráci, kdy se italská firma stane od příští sezóny dodavatelem závodních motorů. Red Bull Racing měla možnost dále zůstat u amerického motoru Cosworth nebo přijmout nabídku od Hondy či Ferrari.

Pro šéfa stáje Red Bull, Christiana Hornera, byla volba jasnou záležitostí: „Jsem pyšný, že v letech 2006 a 2007 to bude právě Ferrari, s kým budeme spolupracovat.“

Dieter Mateschitz, majitel stáje Red Bull, celou situaci komentoval: „Chceme být nejlepší a Ferrari je už léta synonymem úspěchu.“ Doposud Ferrari dodávalo své agregáty stájí Sauber, ta se ale na příští sezónu domlouvá s německou firmou BMW.

Změny výsledků v GP San Marina

Ralf Schumacher dojel se svým monopostem toyota v GP San Marina sice na osmém místě a připsal si jeden bod do průběžného hodnocení, ale radost netrvala dlouho, protože Ralf byl penalizován trestem +25 s k času v cíli za incident s Nickem Heidfeldem, ke kterému došlo po druhé zastávce v boxech. Touto úpravou se Ralf Schumacher propadl na 11. místo a na bodovanou příčku se posunul právě zmiňovaný Heidfeld. Toyota se hodlá proti penalizaci odvolat, výsledky závodu jsou proto stále neoficiální.

Další problém nastal u třetího pilota, Jensona Buttona, protože monopost po dojetí do cíle neodpovídal hmotnosti určené v technických pravidlech Formule 1. Komisaři závodu po zvážení všech argumentů ze strany stáje BAR výsledek uznali jako platný, ale do celé záležitosti se vložila Mezinárodní automobilová federace a konečné rozhodnutí padne až 4. května v Paříži.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků