Ohlédnutí za GP Kanady: vybrané komentáře jezdců

Räikkönen: „Do Kanady jsem přijel pro 10 bodů, které jsem získal.“ - M. Schumacher: „Druhé a třetí místo je pro nás vynikajícím výsledkem.“ - Jarno Trulli: „Dnes jsem měl já i celý tým pořádnou porci smůly.“ - Williams & BMW: konec spolupráce?
Ohlédnutí za GP Kanady: vybrané komentáře jezdců

Vybrané komentáře jezdců po GP Kanady

Kimi Räikkönen (McLaren/1. místo): „Do Kanady jsem přijel pro 10 bodů, které jsem získal. Výhra mě opět vtáhla do boje o titul, nedáme nikomu ani bod zadarmo. Po první zastávce v boxech jsem zjistil, že monopost má tendenci jet stále doleva a na delších rovinkách jsem to musel lehce korigovat, což se nepatrně odráželo na maximální rychlosti a opotřebení pneumatik. Naštěstí to nebyl tak závažný problém, jako při GP Evropy, a já dokázal odrazit závěrečný nápor Michaela Schumachera.“

Ron Dennis (šéf McLarenu): „Závod v Kanadě byl plný napětí a našeho těžkého rozhodování. Oba jezdci jeli výborně, měli jsme sílu a potenciál získat double. V Indianapolis budeme velmi silní, tamní okruh nám sedí.“

Michael Schumacher (Ferrari/2. místo): „Druhé a třetí místo je pro nás vynikajícím výsledkem. Na startu mě polila hrůza, když jsem viděl, jak se přes nás ostatní převalili jak lavina. Měl jsem pocit, že spolu s Jensonem Buttonem oproti ostatním couváme. Ke konci jsem se snažil dojet Kimiho, ale on je zkušený jezdec a nedal mi mnoho šancí.“

Rubens Barrichello (Ferrari/3. místo): „Mám na svém kontě více než 200 absolvovaných Grand Prix, ale v Kanadě to bylo poprvé, co jsem startoval z boxové uličky. Díky dobré strategii a odstoupení řady jezdců jsem před koncem zjistil, že jezdím na třetím místě. V takový dobrý výsledek jsem ani nedoufal, cíl před závodem bylo dojet na bodech. Radost ze stupňů vítězů mi ani nezkazily drobné problémy, jako např. že mi během závodu přestala fungovat vysílačka a láhev s pitím.“

Juan Pablo Montoya (McLaren/nedojel): „Jsem zklamaný, že mě moje chyba připravila o vítězství. Při výjezdu z boxů jsem signalizaci červených světel jednoduše přehlédl. Nedá se nic dělat, chybami se člověk učí. Těším se do Indianapolis, okruh s klopenou zatáčkou mám rád.“

Jarno Trulli (Toyota/nedojel): „Dnes jsem měl já i celý tým pořádnou porci smůly. Na brzdách jsem necítil žádné vadnutí, prostě najednou selhaly. Je to škoda, unikly mi stupně vítězů.“

Jenson Button (BAR/nedojel): „Mé odstoupení byla smutná tečka za jinak vydařeným víkendem. V šikaně jsem najel na mramorové bloky, dostal se tak trochu mimo ideální stopu, kde se zadní kolo zablokovalo a znečistilo se. Když jsem pak vjížděl do šikany, následoval nedotáčivý smyk a následně náraz do zdi. Byla to výhradně má chyba, což mě mrzí o to více, že jsme si v tu dobu vedli velice dobře.“

Giancarlo Fisichella (Renault/nedojel): „Podařil se mi fantastický start a dokázal jsem si vyjet náskok, přičemž jsem šetřil brzdy i pneumatiky. Poté ale nastal problém s hydraulikou a přestala fungovat převodovka. Nezbývalo mi nic jiného než odstoupit.“

Krátké zprávy

Technický ředitel Williamsu, Patrick Head, je velmi nespokojen přístupem firmy BMW. Německý dodavatel motorů totiž svalil všechnu vinu za špatné výsledky ve Formuli 1 pouze na tým Williams. Patrick Head ale odhalil, že problémy jsou mnohem hlubší než se na první pohled zdálo: „Nejsem osobně nadšen přístupem, kdy předstírají, že problémy jsou v autě a nikoli v motoru. Když auto v každém závodě špatně odstartuje, pak je to spíše otázka motoru než vozu. Je to neprofesionální a my jsme začali jednat s jinými dodavateli motorů.“

***

Tiago Montairo, jezdec týmu Jordan, se stal držitelem rekordu, když se stal nováčkem s největším počtem dokončených závodů po sobě - celkem osm. I když dojel všechny letošní Grand Prix, zatím se mu nepodařilo bodovat.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků