Ohlédnutí za GP Francie: názory jezdců a krátké zprávy

Alonso: "Po slušném startu jsem si jel svoji stopu." - M. Schumacher: "Vybojovat třetí místo bylo reálné maximum." - Coulthard: "Ve Francii jsem odjel strašný závod." - Michelin chce uspořádat exhibiční závod. - BMW kritizuje slabý výkon stáje Williams.
Ohlédnutí za GP Francie: názory jezdců a krátké zprávy

Vybrané názory jezdců na závod ve Francii

Fernando Alonso (Renault/1. místo): "Po slušném startu jsem si jel svoji stopu a překvapilo mě, jak snadno jsem zvyšoval náskok. Po první zastávce v boxech jsem se snažil jezdit rychle, ale přitom šetřit trochu pneumatiky. Jsem šťastný a hrdý na to, že jsem mohl pro domácí Renault v Grand Prix Francie vybojovat vítězství. Celý tým si to za tvrdou práci zasloužil. Teď mám před Kimim Räikkönenem náskok 24 bodů a budu se jej snažit ještě zvýšit."

Flavio Briatore (šéf stáje Renault): "Nedělní závod ukázal výsledky, na kterých jsme pilně pracovali. Chtěl bych poděkovat našemu dodavateli pneumatik za perfektní obutí. Fernando odjel vynikající závod a Giancarla opět potkaly technické problémy, které byly částěčně i naší chybou. Na druhou stranu mě potěšila řada diváků a fanoušků, kteří nás přišli podpořit a těším se na další závod v Silverstone."

Kimi Räikkönen (McLaren/2. místo): "Když uvážím, že jsem startoval až z 13. místa, jsem s druhým místem spokojen. McLaren vymyslel brilantní strategii, která posunula mě i Juana Pabla Montoyu na stupně vítězů. Škoda jen, že Juan kvůli technickým problémům nedojel. Silverstone je pro nás skoro domácí tratí, proto věřím, že nezklamu naše sponzory a obchodní partnery."

Michael Schumacher (Ferrari/3. místo): "Vybojovat třetí místo a šest bodů do poháru konstruktérů bylo reálné maximum, kterého náš tým mohl dosáhnout, takže jsme celkem spokojení. V Magny-Cours bylo vidět, že zvítězí tým s nejlepší strategií, což tentokrát nebyl náš případ."

Jenson Button (BAR/4. místo): "Začátek sezóny se nám moc nepodařil, proto jsem rád, že jsem konečně vybojoval nějaké body. Myslím, že teď jsme prolomili smůlu a bude to jen lepší a lepší. Našim cílem teď bude získat alespoň jedno vítězství v následujících Grand Prix."

Jacques Villeneuve (Sauber/8. místo): "Závod se celkem vydařil, měl jsem dobře ovladatelný vůz, pneumatiky na silnici držely a ja mohl jet naplno. Nebýt toho, že jsem se dostal jednou lehce mimo trať, mohl jsem získat více bodů. Ale i tak jsem s osmým místem spokojený. Povzbuzením pro další závod je fakt, že vůz je spolehlivý, konkurenceschopný a my můžeme dokončovat závody na bodovaných příčkách."

David Coulthard (Red Bull Racing): "Ve Francii jsem odjel strašný závod. Mnoho času jsem strávil za pomalejšími jezdci a nemohl jsem jet naplno. Doufám, že v Silverstone v Anglii bude situace lepší."

Juan Pablo Montoya (McLaren/nedojel): "Závod jsem měl rozjetý velmi dobře a jsem zklamaný, že jsem musel odstoupit. Posilovač řízení postupně odcházel, až mi nezbyla jiná možnost, než vůz odstavit u svodidel. Je to škoda, protože v Silverstone budu muset startovat do kvalifikace jako jeden z prvních jezdců."

Tip: Představení okruhu v Magny-Cours, Grand Prix Francie, pořadí v MS najdete zde.

Krátké zprávy

Sedm týmu a dodavatel pneumatik Michelin chtěli jako odškodné pro diváky uspořádat exhibiční závod týden po skončení letošního šampionátu. Závod se měl jel opět na okruhu v Indianapolis, celou akci by zaplatily stáje a Michelin a diváci by měli vstup na tribuny zdarma. Šéf Indianapolis Motor Speedway, Tony George, však tuto nabídku s definitivní platností odmítl. Michelin proto hodlá koupit 20 tis. lístků na příští sezónu a rozdat je fanouškům, kteří se cítí poškozeni. Nákup vstupenek přijde Michelin v celkových nákladech asi na 50 mil. eur.

***

Šéf BMW, Mario Theissen, opět rozdmýchal plamen nesváru mezi automobilkou a stájí Williams. Williams v GP Francie dojel na 12. a 14. místě, což je pro špičkový tým katastrofický výsledek, na který Theissen okamžitě reagoval: "Ani jeden z našich jezdců neměl šanci se zlepšit. Ke konci závodu měly oba vozy technické potíže, což se musí prošetřit. Motory fungovaly bez problémů. Před závod v Anglii se musí problémy odstranit."

Webber měl při závodu problémy s vysokou teplotou v kokpitu, který museli mechanici v boxech chladit vodou a Nick Heidfeld měl poruchu na závěsu kola, ale tým nevyloučil ani možnost poškození diferenciálu.

***

Mezinárodní automobilová federace navrhuje spolu s opatřeními pro rok 2008 i možnost, aby týmy měly třetí "nouzovou" sadu pneumatik, které by byly pomalejší, ale měly by vysokou odolnost vůči defektu. Tímto krokem by se zabránilo situacím, ke kterým došlo v GP USA.

***

Nick Heidfeld si bude na konci hledat své další angažmá, protože mu vyprší smlouva u Williamsu, kde jej nahradí Jenson Button. Heidfeld se ale nemusí bát, že by nejezdil i v dalších letech, jeho manažer Werner Heinz připustil, že na příští sezónu má několik nabídek. Nejvíce o Nicka bojuje automobilka BMW, která před nedávnem koupila stáj Sauber, kde Nick jezdil v letech 2001-2003.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků