Ohlédnutí za GP Evropy a krátké zprávy

Fernando Alonso: „Po startu, kdy mě přistrčil Ralf Schumacher, jsem měl obavy, zda se mi něco nepoškodilo na monopostu.“ - Nick Heidfeld: „Strategie tří zastávek se nakonec vyplatila.“ - Coulthard možná zůstane u Red Bullu i v roce 2006 - Jordan je ve velké finanční krizi.
Ohlédnutí za GP Evropy a krátké zprávy

Vybrané ohlasy jezdců na GP Evropy

Fernando Alonso (Renault/1. místo): „Po startu, kdy mě přistrčil Ralf Schumacher, jsem měl obavy, zda se mi něco nepoškodilo na monopostu, ale po pár kolech jsem nabyl přesvědčení, že je vše v pořádku. Před koncem závodu mi šéf do sluchátek řekl, že Kimi začíná odpadat, abych přidal a zatlačil na něj. To vedlo k tomu, že jsem se ocitl na chvíli mimo trať. V nájezdu do posledního kola jsem se snažil vyhnout troskám Räikkönenova mclarenu, abych nepoškodil svoje pneumatiky a zbytek už byl jednoduchý.“

Flavio Briatore (šéf stáje Renault): „Vítězství v GP Evropy je pro celý náš tým velmi důležité. Zvedli jsme náskok před McLarenem v poháru konstruktérů a Fernando Alonso odskočil od pronásledovatelů na 32 bodů, což už není zanedbatelné. Chtěl bych ale také vyzdvihnout výkon Fisichelly, který se díky výbornému výkonu dostal při startu z boxové uličky až na šesté místo a ukořistil cenné 3 body.“

Nick Heidfeld (Williams/2. místo): „Celý víkend se nám dařilo, mechanici v boxech nastavili velmi dobře můj monopost a bylo z toho po sobotě Pole Position. Věděl jsem, že Kimi se bude tlačit po startu dopředu a také se mu to povedlo. Naštěstí mě úvodní kolize minula a já mohl vyrazit za vedoucím jezdcem. Strategie tří zastávek se nakonec vyplatila, nebyli jsme jediní, kdo jel třikrát pro palivo, a odměnou nám bylo druhé místo před domácím publikem.“

Rubens Barrichello (Ferrari/3. místo): „Díky vynikající práci celého týmu jsem mohl řídit kvalitní a rychlý vůz, se kterým jsem dojel na stupně vítězů. Třetí místo a šest bodů je výsledek, ve který jsem při startu ze sedmého místa a velmi silné konkurenci ani nedoufal.“

David Coulthard (Red Bull/4. místo): „Už před startem jsem týmu sdělil, že se budu držet vnitřní strany první zatáčky, protože ze svých zkušeností vím, kde se hodně koliduje. Mrzí mě, že jsem chyboval při předjíždění Minardi v boxové uličce, následná penalizace mě stála stupně vítězů. Na druhou stranu 5 bodů je pro náš tým skvělý výsledek.“

Kimi Räikkönen (McLaren/11. místo): „Jsem frustrovaný ze situace, která zapříčinila mé odstoupení v posledním kole. Během závodu se na pneumatice probrzdily plošky, které přenášely neuvěřitelně silné vibrace, to pak poškodilo závěs kola a výsledek všichni viděli. Kdyby se mohly měnit pneumatiky, zřejmě bych vyhrál. Do konce šampionátu ale zbývá ještě mnoho závodů a my nic nevzdáváme.“

Mark Webber (Williams/nedojel): „Jsem velmi zklamán. Start nevyšel dle mých předpokladů a když jsem viděl, že se mě snaží předjet vnitřní stranou Trulli a Alonso, začal jsem brzdit o chvíli později, abych se do zatáčky namáčkl před nimi. Vůz měl ale příliš dlouhou brzdnou dráhu a já narazil do mclarenu Juana Pabla Montoyi. Je to škoda, po dobré sobotní kvalifikaci jsem věřil v lepší výsledek.“

Krátké zprávy

David Coulthard svým dobrým umístněním v GP Evropy jistě hodně pomohl dalšímu jednání s vedením stáje, která projevila zájem o možnost prodloužit smlouvu se skotským pilotem i na sezónu 2006. Christian Horner, šéf stáje Red Bull, a Dietrich Mateschits, majitel koncernu Red Bull, jsou s výkony Coultharda velmi spokojeni, po sedmi GP má tým na kontě 19 bodů, přičemž 15 bodů zajistil právě Coulthard.

***

Malá stáj Jordan se potácí na pokraji krachu a pokud se jí nedostane finanční pomoci, je možné, že z nedostatku peněz nenastoupí na domácí GP Velké Británie zhruba v polovině šampionátu. Celou situaci by mohl zachránit ruský milionář Roustam Tariko, majitel licence na prodej vodky a vlastník nejúspěšnější ruské banky Russian Standard Group. Tariko měl prvně zájem stáj pouze sponzorovat, ale po zjištění finanční situace se spolu s bývalým pilotem Formule 1, Eddie Irvinem, rozhodl o odkupu majoritního podílu akcií od kanadsko-ruského obchodníka Alexe Schneidera. Pokud by Tariko koupil Jordan, Eddie Irvine by se stal jejím šéfem.

***

Není to tak dávno, co jsme vás informovali, že stáj Red Bull bude v příští sezóně využívat motory Ferrari a Sauber přejde k BMW. Red Bull ale vážně uvažuje, že pro příští sezónu obuje vozy do pneumatik Bridgestone, čímž by ještě posílil spolupráci s Ferrari. Japonský pneumatikářský gigant dal jasně najevo, že podobný krok pouze uvítá.

***

Velký úspěch zaznamenala česká firma Mironet, když se dle Mf DNES stala dodavatelem čipů na snímání telemetrie pro „Rudou stáj z Maranella“ Fomule 1. Spolupráce Ferrari - Mironet pramení z aktivit české firmy pro tým šampionátu FIA GT MENX Roberta Pergla a posléze i úspěšnou spoluprací přímo s továrním týmem Ferrari. Nové čipy dostanou monoposty Ferrari na GP Francie, která se jede 3. července 2005.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků