Ohlédnutí za GP Bahrajnu: názory a dojmy jezdců

Alonso: „Z třiceti možných bodů jsem získal 26. To je nepředstavitelný úspěch.“ - Trulli: „Toyota udělala velký krok kupředu.“ - Barrichello: „V polovině závodu mi úplně odešly pneumatiky.“ - M. Schumacher: „Za mé odstoupení může hydraulika.“ - Coulthard se Villeneuveovi za kolizi omluvil.
Ohlédnutí za GP Bahrajnu: názory a dojmy jezdců

Názory jezdců na GP Bahrajnu

Fernando Alonso (Renault/1. místo): „Z třiceti možných bodů jsem získal 26. To je nepředstavitelný úspěch hned ze začátku sezóny, ale nesmíme usnout na vavřínech, máme za sebou teprve šestinu letošního šampionátu.“

Flavio Briatore (šéf stáje Renault): „Fernando nedělní závod zcela ovládl, je to fantastický pilot formule. Poté, co Michael Schumacher byl přinucen odstoupit, už stačilo jen hlídat opotřebení pneumatik a soustředit se na čistou a klidnou jízdu.“

Jarno Trulli (Toyota/2. místo): „Umístnění na stupních vítězů v druhém závodě po sobě je dobrý výsledek, který dokazuje. že stáj Toyota udělala velký krok kupředu a dokáže bojovat o nejvyšší příčky. Zhruba v polovině závodu jsem si byl vědom toho, že Alonsa nedoženu. Hlídal jsem si časy třetího jezdce a celkem bez problémů jsem dokončil Grand Prix.“

Kimi Räikkönen (McLaren/3. místo): „Po dvou náročných kvalifikacích a velkém vedru jsem rád, že auto bylo spolehlivé po celý závod a třetí místo je slušná odměna celému týmu za dobře odvedenou práci. Poté, co odpadli někteří jezdci, jsem věděl, že Jarno Trulli má nedostižný náskok a proto jsem trochu šetřil motor pro čtvrtý závod.“

Pedro de la Rosa (McLaren/5. místo): „Především bych chtěl poděkovat celému týmu, auto bylo dobře nastavené, ale především velmi rychlé. Chtěl jsem v závodě ukázat, že jsem dobrý pilot Formule 1 a do soubojů se Satem, Barrichellem, Buttonem a Webberem jsem dal všechno.“ Pozn. redakce: Pedro de la Rosa zajel nejrychlejší kolo závodu s časem 1`31.447 a jeho předjížděcí manévry byly pravým kořením GP Bahrajnu.

Giancarlo Fisichella (Renault/nedojel): „Druhá nedokončená Grand Prix a odstoupení z bodovaných pozic, to je velmi hořký šálek kávy. Jsem zklamaný, ale když vůz ztratil výkon, neměl jsem jinou možnost, než zajet do garáží."

Rubens Barrichello (Ferrari/9. místo): „Po problémech s převodovkou z kvalifikace jsem startoval z posledního místa, ale během pár kol jsem se protlačil hodně dopředu. Chvíli jsem jezdil i na bodovaných pozicích, ale zhruba v polovině závodu mi úplně odešly pneumatiky, auto hůře brzdilo a bylo hodně přetáčivé. Nejraději bych na tento závod zapomněl.“

Michael Schumacher (Ferrari/nedojel): „Odstoupení z druhého místa vidím pouze jako zklamání. Problém byl v poklesu tlaku hydraulického systému, což mělo za následek, že jsem nemohl podřazovat.“

Jenson Button (BAR/nedojel): „Zhruba po dvaceti odjetých kolech jsem začal cítit, že řazení není stoprocentní. Projevilo se to pak v boxech, kdy jsem chtěl zařadit jedničku, ale zasekla se spojka a motor zhasl. Mechanici odvedli dobrou práci, ale při výjezdu z boxů auto přestalo fungovat a byl sem nucen jej odstavit.“

Bleskovky

Mario Theissen, sportovní šéf BMW, potvrdil, že automobilka jedná s dalšími týmy o dodávce motorů: „Jeden z týmů, se kterými jsme jednali, je Sauber. Oslovila nás i stáj Red Bull Racing, ale definitivní rozhodnutí padne až letos v červnu.“

***

David Coulthard se omluvil Jacquesovi Villeneuveovi za kolizi v Bahrajnu. Při snaze ukořistit osmé místo a jeden bod šel skotský pilot později na brzdy a narazil do zadní části Villeneuveova sauberu. Poškození bylo tak markantní, že Jacques byl nucen ze závodu odstoupit a Coulthard stihl v posledním kole předjet Barrichella.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků