Ohlédnutí za GP Bahrajnu: názory a dojmy jezdců

Alonso: „Z třiceti možných bodů jsem získal 26. To je nepředstavitelný úspěch.“ - Trulli: „Toyota udělala velký krok kupředu.“ - Barrichello: „V polovině závodu mi úplně odešly pneumatiky.“ - M. Schumacher: „Za mé odstoupení může hydraulika.“ - Coulthard se Villeneuveovi za kolizi omluvil.
Ohlédnutí za GP Bahrajnu: názory a dojmy jezdců

Názory jezdců na GP Bahrajnu

Fernando Alonso (Renault/1. místo): „Z třiceti možných bodů jsem získal 26. To je nepředstavitelný úspěch hned ze začátku sezóny, ale nesmíme usnout na vavřínech, máme za sebou teprve šestinu letošního šampionátu.“

Flavio Briatore (šéf stáje Renault): „Fernando nedělní závod zcela ovládl, je to fantastický pilot formule. Poté, co Michael Schumacher byl přinucen odstoupit, už stačilo jen hlídat opotřebení pneumatik a soustředit se na čistou a klidnou jízdu.“

Jarno Trulli (Toyota/2. místo): „Umístnění na stupních vítězů v druhém závodě po sobě je dobrý výsledek, který dokazuje. že stáj Toyota udělala velký krok kupředu a dokáže bojovat o nejvyšší příčky. Zhruba v polovině závodu jsem si byl vědom toho, že Alonsa nedoženu. Hlídal jsem si časy třetího jezdce a celkem bez problémů jsem dokončil Grand Prix.“

Kimi Räikkönen (McLaren/3. místo): „Po dvou náročných kvalifikacích a velkém vedru jsem rád, že auto bylo spolehlivé po celý závod a třetí místo je slušná odměna celému týmu za dobře odvedenou práci. Poté, co odpadli někteří jezdci, jsem věděl, že Jarno Trulli má nedostižný náskok a proto jsem trochu šetřil motor pro čtvrtý závod.“

Pedro de la Rosa (McLaren/5. místo): „Především bych chtěl poděkovat celému týmu, auto bylo dobře nastavené, ale především velmi rychlé. Chtěl jsem v závodě ukázat, že jsem dobrý pilot Formule 1 a do soubojů se Satem, Barrichellem, Buttonem a Webberem jsem dal všechno.“ Pozn. redakce: Pedro de la Rosa zajel nejrychlejší kolo závodu s časem 1`31.447 a jeho předjížděcí manévry byly pravým kořením GP Bahrajnu.

Giancarlo Fisichella (Renault/nedojel): „Druhá nedokončená Grand Prix a odstoupení z bodovaných pozic, to je velmi hořký šálek kávy. Jsem zklamaný, ale když vůz ztratil výkon, neměl jsem jinou možnost, než zajet do garáží."

Rubens Barrichello (Ferrari/9. místo): „Po problémech s převodovkou z kvalifikace jsem startoval z posledního místa, ale během pár kol jsem se protlačil hodně dopředu. Chvíli jsem jezdil i na bodovaných pozicích, ale zhruba v polovině závodu mi úplně odešly pneumatiky, auto hůře brzdilo a bylo hodně přetáčivé. Nejraději bych na tento závod zapomněl.“

Michael Schumacher (Ferrari/nedojel): „Odstoupení z druhého místa vidím pouze jako zklamání. Problém byl v poklesu tlaku hydraulického systému, což mělo za následek, že jsem nemohl podřazovat.“

Jenson Button (BAR/nedojel): „Zhruba po dvaceti odjetých kolech jsem začal cítit, že řazení není stoprocentní. Projevilo se to pak v boxech, kdy jsem chtěl zařadit jedničku, ale zasekla se spojka a motor zhasl. Mechanici odvedli dobrou práci, ale při výjezdu z boxů auto přestalo fungovat a byl sem nucen jej odstavit.“

Bleskovky

Mario Theissen, sportovní šéf BMW, potvrdil, že automobilka jedná s dalšími týmy o dodávce motorů: „Jeden z týmů, se kterými jsme jednali, je Sauber. Oslovila nás i stáj Red Bull Racing, ale definitivní rozhodnutí padne až letos v červnu.“

***

David Coulthard se omluvil Jacquesovi Villeneuveovi za kolizi v Bahrajnu. Při snaze ukořistit osmé místo a jeden bod šel skotský pilot později na brzdy a narazil do zadní části Villeneuveova sauberu. Poškození bylo tak markantní, že Jacques byl nucen ze závodu odstoupit a Coulthard stihl v posledním kole předjet Barrichella.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků