Ohlédnutí za GP Austrálie: Schumacher sklidil kritiku

Fisichella: „Vynikající vstup do nové sezóny...“ - Heidfeld: „Nechápu, proč mi nenechal místo...“ - M. Schumacher: „Chyba byla na obou stranách...“ - Krátce: Proč BAR stáhl své vozy; upřesnění pravidel výměny pneu; Ecclestone má prý další dva podpisy.
Ohlédnutí za GP Austrálie: Schumacher sklidil kritiku

Názory jezdců a týmů

Giancarlo Fisichella (Renault/1. místo): „Vynikající vstup do nové sezóny a pro mě výborný debut v nové stáji. Monopost R25 byl celý víkend velmi rychlý a měl dobrou přilnavost. Výsledek je ale zásluhou celého týmu, už se těším na další závod.“

Fernando Alonso (Renault/3. místo): „Nepočítal jsem vůbec s tím, že se umístím na stupních vítězů. Hodně se mi vydařil konec závodu, kdy jsem zajížděl rychlá kola a nemusel jsem moc předjíždět pomalejší jezdce o kolo zpět. Jediná skvrnka na celém víkendu bylo sobotní počasí.“

Flavio Briatore: (šéf stáje Renault): „Že budeme mít rychlé vozy, to jsem věděl, ale první a třetí místo? To jsem si netroufal odhadovat ani v nejlepších snech. Náš dík patří také firmě Michelin, která pro tento závod dodala vynikající pneumatiky. Vykročili jsme správným směrem, ale sezóna teprve začala a nesmíme usnout na vavřínech.“

Rubens Barrichello (Ferrari/2. místo): „Jel jsem naplno celou dobu závodu, ale celkově mě GP Austrálie hodně potěšila a každý kilometr jsem si užíval radost z jízdy. Je jasné, že některé týmy jsou o krok před námi, ale i tak jsme druhým místem dokázali, že je třeba s Ferrari počítat. Ke konci závodu jsem byl mezi oběma Renaulty a musel jsem jet opatrně, abych neztrácel a šetřil motor do GP Malajsie.“

David Coulthard (Red Bull Racing/4. místo): „Měl jsem výborný start, podařilo se vmáčknout na třetí místo a ve výjezdu z první zatáčky si tuto pozici udržet. Sice jsem měl stupně vítězů na dosah ruky, ale i tak je můj výsledek pro tým Red Bull vysněným začátkem letošní sezóny.“

Mark Webber (Williams/5. místo): „Po startu jsem ztratil místo v souboji s Davidem Coulthardem, což mě mrzelo, ale na druhou stranu páté místo a čtyři body jsou v první PG sezóny dobrým výsledkem.“

Nick Heidfeld (Williams/nedojel): „Po startu jsem si polepšil hned o dvě místa a závod se až kolize s M. Schumacherem vyvíjel dobře. Poté, co Michael vyjel z boxů, neprojel ideálně první šikanu a já se ho snažil předjet na brzdy v další zatáčce. Nechápu, proč mi nenechal místo, dostal jsem až na trávu, kde auto skoro nebrzdilo a kolize byla na světě."

Michael Schumacher (Ferrari/nedojel): „Rubens odjel fantastický závod, to je bez debat. Mě zradilo sobotní počasí a v závodě jsem chtěl ukořistit alespoň jeden bod za osmou pozici. Ferrari bylo rychlé a já věřil, že dokážu dojet na bodované příčce. Pak ale do mě narazil Nick a věděl jsem, že je tento závod ztracen. Navíc se mi poškodil monopost, proto jsem ze závodu raději odstoupil. Když jsem se poté díval na kolizi na videu, myslím, že chyba byla na obou stranách.“

Krátké zprávy

Další krok k debatám nad novými pravidly učinila stáj BAR, když pár kol před cílem stáhla oba jezdce z trati. Důvod? Monoposty BARu dostanou nové motory a nemůžou být za to penalizováni, protože nedojeli do cíle. Mezinárodní automobilová federace v tomto bodě vidí skulinku, kterou BAR využil, ale hodlá tuto část pravidel ještě upravit, aby se v „prvních“ GP nestalo, že pár kol před cílem budou staženi všichni jezdci, co nejsou na bodovaných pozicích.

***

Upřesnění pravidel ohledně výměny pneumatik komentoval sám šéf sportovní divize Michelinu, Pierre Dupasquier: „Výměna pneumatik je možná pouze při změně počasí a to ještě na pokyn traťových komisařů FIA. Poškozenou pneumatiku je možné vyměnit, ale přezouvá se pouze jen ta jedna guma a komisaři rozhodují, zda tato výměna byla opodstatněná. Pokud vůz svou jízdou opotřebuje pneumatiky natolik, že není možné na nich dále pokračovat, musí se monopost stáhnout z trati a nepokračuje dál v závodu.“

***

Michael Schumacher byl nedávno vyhodnocen jako nejlepší jezdec planety, ale po víkendovém výkonu se na něj snesla vlna kritiky. Německé deníky hodnotily výkon sedminásobného šampióna zhruba následovně: Bild daily nazval Michaela jako Rambo Schumi a Sport 1 komentoval: Schumacherův manévr před následnou kolizí korunoval celý jeho mizerný víkendový výkon.

***

Bernie Ecclestone, šéf Formule 1, se nechal slyšet, že prý pod novou Concordskou dohodou, která začne platit po roce 2007, má vedle podpisu stáje Ferrari i podpisy dalších dvou týmů. Spekulace říkají, že by se mohlo jednat o stáje Jordan (Midland) a Red Bull Racing.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků