Ohlédnutí za GP Anglie: názory jezdců, zajímavosti

Michael Schumacher ocenil dobře zvolenou strategii týmu, která vedla k dalšímu vítězství. Räikkönen si pochvaloval monopost, Barrichello zmínil pneumatiky a Trulli líčil zážitky z ošklivé havárie, ze které vyvázl naštěstí bez zranění.
Ohlédnutí za GP Anglie: názory jezdců, zajímavosti

M. Schumacher: "Byl jsem velice překvapen vývojem závodu. Náš tým zvolil dobrou strategii, ale nepočítal jsem s tím, že by se začala tak brzy vyplacet. Mám na mysli to, že jsem se dostal řed Kimiho už po první zastávce v boxech. Je až neuvěřitelné, jak se nám v tomto roce daří, musíme však i nadále tvrdě pracovat. Loni se nám to málem vymstilo, protože se boj o titul zdramatizoval a musel jsem o něj bojovat do posledního závodu."

K. Räikkönen: "Měl jsem celý víkend výborné auto, monopost MP-19B je úžasně rychlý a ostatní týmy s námi musí opět počítat jako s rovnocenným soupeřem. Na začátku GP jsem měl dobře zahřáté pneumatiky a podařilo se mi ujet zbytku pole o pár vteřin. Po první zastávce jsem se musel potýkat s jezdci o kolo zpět, proto mi Michael ujel. Při vyjetí Safety caru jsem okamžitě zajel do boxů, ale nová sada pneumatik neměla potřebnou přilnavost a potýkal jsem se přetáčivostí. Druhé místo je však skvělý výsledek a dokazuje to, že vývoj McLarenu jde správným směrem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

R. Barrichello: "Od startu GP jsem věděl, že vozy s pneumatikami Michelin jsou nepatrně rychlejší a po první zastávce v boxech jsem se dostal mezi pomalejší vozy, které mě zbrzdily. Po zajetí Safety caru neměly moje pneumatiky dobrou provozní teplotu a věděl jsem, že Kimiho už nepředjedu, pokud neudělá nějakou chybu. Byl totiž výrazně rychlejší ve třetím sektoru trati.

Vážné i kuriozní nehody

Doslova kuriozní bylo odstoupení O. Panise z GP Anglie. V 17. kole mu v kokpitu expolodoval hasící přístroj. Sám jezdec to komentoval slovy: "Najednou jsem vůbec nic neviděl, hasící přístroj postříkal volant i vizor. Proto jsem se ocitl ve štěrku." Oproti tomu nehoda Jarna Trulliho vypadala děsivě: "Jsem v naprostém pořádku. Byla to největší nehoda mé kariéry, jsem rád, že se mi nic nestalo," komentoval Trulli havárii a dodal: "Když jsem ucítil, že mi ustřelila záď vozu, pustil jsem volant a držel si helmu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jakmile jsem po přetočení zůstal stát, věděl jsem, že mi nic není. Proto jsem hned zvednutým palcem signalizoval komisařům, že jsem v pořádku." Jarno se zcela pochopitelně ještě podrobil preventivní kontrole v nemocnici, kde lékaři potvrdili stoprocentní zdraví pilota stáje Renault. Na vyšetření příčiny havárie si budeme muset počkat, zdá se, že na vině bylo zavěšění zadního kola.

Zajímavosti ze světa F1

Z Dubaie na veřejnost pronikla zpráva, že šejk Ahmed bin Saeed-Maktoum odkoupí majoritní podíl jedné ze stájí F1. Sice nepadlo žádné konkrétní jméno, ale nejvíce se spekujule o týmu Jordan. V pátek před GP na okruhu v Silverstone zavládl smutek, protože zemřel John Walton, sportovní ředitel týmu Minardi. V úterý měl infarkt a byl v kritckém stavu hospitalizován. V pátek těsně před pulnocí souboj o život prohrál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jako sportovní ředitel působil v týmech Benetton, Jordan, Arrows, Prost a Minardi. P. Montoya si během pobytu v Anglii odskočil do továrny McLarenu, kde se nechal změřit, aby mu technici na příští sezónu připravili sedačku do monopostu na míru. Na příští GP se s nějvětší pravděpodobností neobjeví Marc Gené, zaskakující za Ralfa Schumachera. Vedení Williamsu nebylo s jeho 12. místem z Anglie spokojeno a poohlíží se po jiném náhradníhovi.

Je možné, že to bude Antonio Pizzonia. Velký ohlas měla akce s názvem Formula One Comes to Regent Street, v jejímž rámci se ulicemi Londýna prohánělo 8 týmů F1. (Foto z této akce najdete na: http://www.f1racing.net/en/gallery.php?catID=1414). Na podobnou akci se můžerte podívat i v Praze 21. července.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků