Ohlédnutí za GP Anglie: názory jezdců, zajímavosti

Ohlédnutí za GP Anglie: názory jezdců, zajímavosti

Michael Schumacher ocenil dobře zvolenou strategii týmu, která vedla k dalšímu vítězství. Räikkönen si pochvaloval monopost, Barrichello zmínil pneumatiky a Trulli líčil zážitky z ošklivé havárie, ze které vyvázl naštěstí bez zranění.

M. Schumacher: "Byl jsem velice překvapen vývojem závodu. Náš tým zvolil dobrou strategii, ale nepočítal jsem s tím, že by se začala tak brzy vyplacet. Mám na mysli to, že jsem se dostal řed Kimiho už po první zastávce v boxech. Je až neuvěřitelné, jak se nám v tomto roce daří, musíme však i nadále tvrdě pracovat. Loni se nám to málem vymstilo, protože se boj o titul zdramatizoval a musel jsem o něj bojovat do posledního závodu."

K. Räikkönen: "Měl jsem celý víkend výborné auto, monopost MP-19B je úžasně rychlý a ostatní týmy s námi musí opět počítat jako s rovnocenným soupeřem. Na začátku GP jsem měl dobře zahřáté pneumatiky a podařilo se mi ujet zbytku pole o pár vteřin. Po první zastávce jsem se musel potýkat s jezdci o kolo zpět, proto mi Michael ujel. Při vyjetí Safety caru jsem okamžitě zajel do boxů, ale nová sada pneumatik neměla potřebnou přilnavost a potýkal jsem se přetáčivostí. Druhé místo je však skvělý výsledek a dokazuje to, že vývoj McLarenu jde správným směrem.

 

R. Barrichello: "Od startu GP jsem věděl, že vozy s pneumatikami Michelin jsou nepatrně rychlejší a po první zastávce v boxech jsem se dostal mezi pomalejší vozy, které mě zbrzdily. Po zajetí Safety caru neměly moje pneumatiky dobrou provozní teplotu a věděl jsem, že Kimiho už nepředjedu, pokud neudělá nějakou chybu. Byl totiž výrazně rychlejší ve třetím sektoru trati.

Vážné i kuriozní nehody

Doslova kuriozní bylo odstoupení O. Panise z GP Anglie. V 17. kole mu v kokpitu expolodoval hasící přístroj. Sám jezdec to komentoval slovy: "Najednou jsem vůbec nic neviděl, hasící přístroj postříkal volant i vizor. Proto jsem se ocitl ve štěrku." Oproti tomu nehoda Jarna Trulliho vypadala děsivě: "Jsem v naprostém pořádku. Byla to největší nehoda mé kariéry, jsem rád, že se mi nic nestalo," komentoval Trulli havárii a dodal: "Když jsem ucítil, že mi ustřelila záď vozu, pustil jsem volant a držel si helmu.

 

Jakmile jsem po přetočení zůstal stát, věděl jsem, že mi nic není. Proto jsem hned zvednutým palcem signalizoval komisařům, že jsem v pořádku." Jarno se zcela pochopitelně ještě podrobil preventivní kontrole v nemocnici, kde lékaři potvrdili stoprocentní zdraví pilota stáje Renault. Na vyšetření příčiny havárie si budeme muset počkat, zdá se, že na vině bylo zavěšění zadního kola.

Zajímavosti ze světa F1

Z Dubaie na veřejnost pronikla zpráva, že šejk Ahmed bin Saeed-Maktoum odkoupí majoritní podíl jedné ze stájí F1. Sice nepadlo žádné konkrétní jméno, ale nejvíce se spekujule o týmu Jordan. V pátek před GP na okruhu v Silverstone zavládl smutek, protože zemřel John Walton, sportovní ředitel týmu Minardi. V úterý měl infarkt a byl v kritckém stavu hospitalizován. V pátek těsně před pulnocí souboj o život prohrál.

 

Jako sportovní ředitel působil v týmech Benetton, Jordan, Arrows, Prost a Minardi. P. Montoya si během pobytu v Anglii odskočil do továrny McLarenu, kde se nechal změřit, aby mu technici na příští sezónu připravili sedačku do monopostu na míru. Na příští GP se s nějvětší pravděpodobností neobjeví Marc Gené, zaskakující za Ralfa Schumachera. Vedení Williamsu nebylo s jeho 12. místem z Anglie spokojeno a poohlíží se po jiném náhradníhovi.

Je možné, že to bude Antonio Pizzonia. Velký ohlas měla akce s názvem Formula One Comes to Regent Street, v jejímž rámci se ulicemi Londýna prohánělo 8 týmů F1. (Foto z této akce najdete na: http://www.f1racing.net/en/gallery.php?catID=1414). Na podobnou akci se můžerte podívat i v Praze 21. července.

Doporučujeme

Články odjinud