Ohlédnutí za Autoshow Praha 2005

Letošní Autoshow proběhla tradičně v prostorách pražského holešovického výstaviště. Přestože výstava není mezinárodního ani národního charakteru, na nedostatek návštěvníků si nemohla stěžovat. Zájemce přilákala především studie Škoda Yeti, nová Octavia RS, Honda Civic a mnoho dalších modelů.
Ohlédnutí za Autoshow Praha 2005

Letošní pražská Autoshow proběhla ve dnech 6. až 9.října. Výstava není nikterak významná, avšak potěší každého motoristického fandu. Usednout a vyzkoušet několik vozů na jednom místě ušetří čas při výběru nového auta, nebo jen potěší motoristickou dušičku. Doprovodný program byl hlavně o víkendu velice štědrý, na veletrhu strávilo mnoho lidí celé odpoledne, popř. odpoledne. Naopak návštěvník mezinárodních autosalonů stačil všechny expozice proběhnout za hodinu.

Slabou stránkou je (jako každý rok) absence mnoha automobilek, které vystavují jen na velkých autosalonech. Za další mínus považuji chudou prezentaci několika automobilek či jejich dealerů. Často byly vozy špatně nasvícené, popř. nebyly nasvícené vůbec. Pojďme se ale podívat především na to lepší, co letos přichystala pro návštěvníky Škoda a spol.?

Škoda velkolepě

V minulých ročnících autosalonu se nechala mladoboleslavská Škoda zastupovat svými dealery. Letos nenechala nic náhodě a předvedla se v plné parádě.  Její monumentální expozice zabírala celou střední halu Průmyslového paláce a rozhodně triumfovala zabraným prostorem. Pozornost návštěvníků vzbuzovala především studie Yeti, u které se cvakání spouští fotoaparátů nezastavilo po celou otevírací dobu. K obletovaným vozům patřila Octavia RS a Octavia Combi RS. Nutno uznat, že výstavní plocha Škodovky patřila k těm nejlepším. Vozy byly dobře nasvícené a návštěvník získával informace z LCD obrazovek.

 
Brány výstaviště – Škoda Yeti


Škoda Yeti z boku,  zezadu Yeti, nepochopitelně zakrytý vnitřek

 
Octavia Combi RS v žlutém provedení

 
Octavia Combi RS v modrém provedení

 
Modrá je dobrá, takže ještě jednou a s pohledem do interiéru


Škodovka prezentovala i svou stolétou historii, k vidění bylo několik šarantních staříků.


České výstavní premiéry - Honda Civic, VW Passat Variant a VW Jetta

Od soboty mohli návštěvníci spatřit novou avantgardní Hondu Civic, která se bude dodávat s 1.4 a 1.8 motorem s 6-ti stupňovou převodovkou. K mání bude i s vznětovým motorem o zdvihovém objemu 2206 cm3, který dosahuje kombinované spotřeby 5.1 L/100km. V Česku také zatím nebylo mnoho příležitostí shlédnout nový VW Passat Variant a nový "Golf s kufrem", tentokrát s názvem Jetta.

 

Další premiéry

Českou výstavní premiéru si odbylo také Clio od Renaultu, Forester společně s Legacy od Subaru a také Grand Vitara od Muziky. Mezi další obdivované vozy patřil trojlístek vozů (Toyota Aygo, Citroen C1 a Peugeont 106) z Kolína.


Třikrát Renault Clio nové generace v České výstavní premiéře


Alfa Romeo 159 – AR Crosswagon Q4 -- Subaru Forester

  
Skromný stánek Dacie – Kia Sportage – Citroen C1 z Kolína


BMW 320 kombi – BMW M6

 
Nissan 350 Z Roadster

  
Nový SSang-yong Musso - Nissan Murano -- Hyundai Sonata

Tuning hostil Křižíkův pavilon

  

Doprovodný výstavní program:
Car & Audio SHOW – audio a video systémy do aut, komunikační a navigační technika
Tuning & racing – 5.ročník výstavy inviduálních úprav automobilů a doplňků
AllRoad Show – výstava vozů s pohonem 4x4
Veterán Car Show – výstava historický vozidel
Transped-Comma – 12.ročník výstavy nákladních automobilů  a komunální techniky

Letošní ročník Autoshow Praha patřil k těm vyvedenějším. Věřme, že si jeden ze skromnějších českých autosalonů udrží pozitivní trend a v dalších letech zde budeme moci spatřovat profesionální prezentace ještě většího počtu žhavých novinek.

bazar

Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 226 350 km
Cena: 40 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků