Oficiální premiéra týmu Peugeot Total

O něco méně než měsíc před zahájením série 2007 Le Mans Series v Monze se tým Peugeot Total zúčastní ve dnech 25. a 26. března oficiálních testů na okruhu Paul Ricard, kde se představí šest z jeho sedmi pilotů a vůz 908 HDi FAP.
Od chvíle, kdy se vůz 908 HDi FAP, který byl představen ve světové premiéře dne 10. ledna 2007 v Mortefontaine, poprvé dotknul 31. prosince 2006 na vojenské základně ve Vélizy Villacoublay dráhy, prošel již pěti testy na okruzích v Castellet a ve Valencii. Druhý vůz spatřil světlo světa na konci února, několik týdnů před třetím šasi. Načasování je tudíž velice napjaté, takže se tým musel zříct testů v Sebringu, ale i zastoupení druhé 908 HDi FAP na okruhu Paul Richard, kde budou probíhat oficiální testy pro Le Mans Series. „Harmonogram vozů je úplně zaplněný, vzhledem k programu, který jsme připravili za pouhý rok,“ vysvětluje Michel Barge, ředitel divize Peugeot Sport. „Musíme do něj dostat testy, které se konají ve velice rychlém sledu, revize, úpravy a další přípravy. Vyžaduje to od nás logistickou přípravu a lidské prostředky, které je někdy nutné upravovat tak, aby se nám podařilo projít fází vývoje v dobrých podmínkách.“.
 
Tyto oficiální testy na okruhu Paul Richard budou proto pro tým Peugeot Total znamenat plynulé pokračování v práci na zajíždění vozu 908 HDi FAP, která započala před dvěma měsíci. Neúčastní se 24 hodinového testu a jízdu skončí v neděli o půlnoci a bude v ní pokračovat v pondělí ráno. „Od první jízdy jsme najeli o něco přes 4 500 kilometrů,“ pokračuje technický ředitel Bruno Famin. „Nemuseli jsme čelit žádnému velkému problému, kvůli kterému bychom museli vůz přestavovat. Jako u každého nového auta se však i zde setkáváme s malými obtížemi na různé úrovni, které musíme vyřešit. Zabere to čas, a proto jsme dali raději přednost práci na zajištění spolehlivosti a dokonalému seznámení se s vozem.“
Jediný vůz Peugeot 908 HDi FAP se ukáže v nových barvách, které se budou ještě moci vyvíjet dle příslušných situací: hlavní partneři, techničtí partneři, …
 
PILOTI 908 HDi FAP
Kromě Jacquese Villeneuve se těchto testů zúčastní všichni piloti Peugeot Sport 2007: Sébastien Bourdais, Marc Géné, Erich Helady, Pedro Lamy, Nicolas Minassian a Stéphane Sarrazin.
V průběhu obou dnů se budou na voze střídat především Bourdais a Lamy, aby se s ním lépe seznámili. Před tím, než se seskupí do týmů, najedou všichni stejný počet kilometrů:
 
č. 7 (vedoucí vozu: Christian Deltombe)
Marc Géné, Nicolas Minassian, Jacques Villeneuve.
č. 8 (vedoucí vozu: Christophe Besse)
Pedro Lamy, Stéphane Sarrazin, Sébastien Bourdais.
 
„Při naší oficiální premiéře se nebudeme snažit o co nejlepší výkony, ani o konfrontaci s konkurencí,“ uzavírá Serge Saulnier, manažer týmu. „Cílem je opravdu pokračovat ve zkouškách a nabírat na síle.“
 
207 SPIDER CUP
Peugeot Sport představí během oficiálních testů i model 207 Spider Cup, formuli monotyp, která je zapsaná do šampionátu Le Mans Series a program na rok 2007 zahájí ve dnech 14. a 15. dubna v Monze.
Vůz Spider 207 pohání motor 1.6 THP vyvíjející sílu 175 koní, který je spojen s šestistupňovou převodovkou s ovládáním páčkami na volantu. První modely Spideru již byly dodány a rok 2007 vypadá slibně, vítěz sedmi závodů (LMS + Pau (WTCC) a Magny-Cours (Super Série FFSA) získá navíc k modelu 207 CC možnost prožít jeden testovací den za volantem 908 HDi FAP.
 
Mezi prvně zapsanými je několik známých jmen: Simon Molton (GB), Oliver Freymouth (D) a velký počet Francouzů: Dino Lunardi, Grégory Guilvert, Maxime Dubrulle, Thomas Acary, Julien Briché, Julien Schnell, atd.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků