Oficiální otevření automobilky TPCA v Kolíně v České republice

Kolín, Česká republika, 31. května 2005 — Koncern Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) dnes oficiálně zahájil provoz v automobilovém závodě v Kolíně, 60 km na východ od Prahy v České republice.

Závod TPCA na výrobu automobilů, jehož vlastníky jsou stejným podílem PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation, se poprvé otevřel návštěvníkům. Tento závod vyrábí na společné lince trojici malých vozidel: Citroën C1, Peugeot 107 a Toyotu Aygo. Slavnostní zahájení provozu proběhlo za účasti předsedy vlády Jiřího Paroubka, místopředsedy vlády Martina Jahna, starosty města Kolína Miroslava Kaislera, Jean-Martin Folze, prezidenta PSA Peugeot Citroën, a Fujio Cho, prezidenta Toyoty.

Při příležitosti představení těchto kompaktních čtyřmístných, moderních a hospodárných vozů a jako ocenění příspěvku TPCA k hospodářskému rozvoji regionu udělili představitelé města Kolín čestné občanství prezidentu TPCA Masatake Enomotovi a viceprezidentu TPCA Jean-Pierre Chantosselovi. Zástupci TPCA na oplátku předali předsedovi vlády České republiky jako symbol zahájení provozu a přátelských vztahů mezi TPCA a hostitelskou zemí klíče od továrny.

Na důkaz své odpovědnosti vůči místní komunitě poskytne TPCA dar ve výši 2 miliony korun českých
(67 000 €) městskému úřadu v Ovčárech na výstavbu sportovního zařízení. Městský úřad Kolín obdrží 8 miliónů korun českých (266 000 €) na vybudování mostu pro pěší, který spojí město s Kmochovým ostrovem. TPCA bude nadále podporovat sociálně ekonomický rozvoj regionu formou příspěvku ve výši 4 milióny korun českých (133 000 €) nadaci Partnerství pro kolínský region. Od roku 2002 už poskytla TPCA kolínskému regionu celkem 26 miliónů Kč (867 000 €).

Společný podnik TPCA, který vznikl v březnu roku 2002, vyrábí od 28. února 2005 vozy Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo ve svém závodě v Kolíně. Továrna je výsledkem úspěšné spolupráce, která umožnila spojení znalostí obou výrobců automobilů, pokud jde o koncepci, styl, výrobu a dodavatelské vztahy, spolu s rozvojem podnikatelské etiky, technologií a různých výrobních zvyklostí. Toto partnerství tak umožňuje další rozvoj know-how: PSA Peugeot Citroën přináší znalost evropského kontextu v oblasti malých automobilů a nákupu automobilových součástek; Toyota Motor Corporation naopak poskytuje mistrovství v oblasti vývojových, průmyslových a výrobních fází. Česká republika těží ze své bohaté průmyslové tradice a kvalitního školského systému, dobré týmové práce podpořené příznivým zázemím.

TPCA úspěšně završila všechny etapy této spolupráce a splnila své cíle ve stanovené lhůtě.

Projekt, který vytvoří 3 000 přímých pracovních míst představuje investici v celkové výši cca 1,3
miliardy € (včetně výdajů na výzkum a vývoj a průmyslovou výstavbu).

TPCA : základní údaje

  • Název podniku Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA)
  • Umístění Kolín, Česká republika
  • Vedení Masatake Enomoto, prezident
  • Jean-Pierre Chantossel, viceprezident
  • Založení Březen 2002
  • Výrobní kapacita  Přibližně 300 000 vozů ročně (třísměnný provoz)
  • Rozloha  124 hektarů
  • Činnost  Výroba automobilů (lisování, obrábění, lakování a montáž)
  • Investice 1,3 miliard € (výdaje na V&V a průmyslovou výstavbu)
  • Zahájení výroby  28. února 2005
  • Počet zaměstnanců  asi 3 000 osob (při plné kapacitě)
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků