Oficiální otevření automobilky TPCA v Kolíně v České republice

Kolín, Česká republika, 31. května 2005 — Koncern Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) dnes oficiálně zahájil provoz v automobilovém závodě v Kolíně, 60 km na východ od Prahy v České republice.

Závod TPCA na výrobu automobilů, jehož vlastníky jsou stejným podílem PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation, se poprvé otevřel návštěvníkům. Tento závod vyrábí na společné lince trojici malých vozidel: Citroën C1, Peugeot 107 a Toyotu Aygo. Slavnostní zahájení provozu proběhlo za účasti předsedy vlády Jiřího Paroubka, místopředsedy vlády Martina Jahna, starosty města Kolína Miroslava Kaislera, Jean-Martin Folze, prezidenta PSA Peugeot Citroën, a Fujio Cho, prezidenta Toyoty.

Při příležitosti představení těchto kompaktních čtyřmístných, moderních a hospodárných vozů a jako ocenění příspěvku TPCA k hospodářskému rozvoji regionu udělili představitelé města Kolín čestné občanství prezidentu TPCA Masatake Enomotovi a viceprezidentu TPCA Jean-Pierre Chantosselovi. Zástupci TPCA na oplátku předali předsedovi vlády České republiky jako symbol zahájení provozu a přátelských vztahů mezi TPCA a hostitelskou zemí klíče od továrny.

Na důkaz své odpovědnosti vůči místní komunitě poskytne TPCA dar ve výši 2 miliony korun českých
(67 000 €) městskému úřadu v Ovčárech na výstavbu sportovního zařízení. Městský úřad Kolín obdrží 8 miliónů korun českých (266 000 €) na vybudování mostu pro pěší, který spojí město s Kmochovým ostrovem. TPCA bude nadále podporovat sociálně ekonomický rozvoj regionu formou příspěvku ve výši 4 milióny korun českých (133 000 €) nadaci Partnerství pro kolínský region. Od roku 2002 už poskytla TPCA kolínskému regionu celkem 26 miliónů Kč (867 000 €).

Společný podnik TPCA, který vznikl v březnu roku 2002, vyrábí od 28. února 2005 vozy Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo ve svém závodě v Kolíně. Továrna je výsledkem úspěšné spolupráce, která umožnila spojení znalostí obou výrobců automobilů, pokud jde o koncepci, styl, výrobu a dodavatelské vztahy, spolu s rozvojem podnikatelské etiky, technologií a různých výrobních zvyklostí. Toto partnerství tak umožňuje další rozvoj know-how: PSA Peugeot Citroën přináší znalost evropského kontextu v oblasti malých automobilů a nákupu automobilových součástek; Toyota Motor Corporation naopak poskytuje mistrovství v oblasti vývojových, průmyslových a výrobních fází. Česká republika těží ze své bohaté průmyslové tradice a kvalitního školského systému, dobré týmové práce podpořené příznivým zázemím.

TPCA úspěšně završila všechny etapy této spolupráce a splnila své cíle ve stanovené lhůtě.

Projekt, který vytvoří 3 000 přímých pracovních míst představuje investici v celkové výši cca 1,3
miliardy € (včetně výdajů na výzkum a vývoj a průmyslovou výstavbu).

TPCA : základní údaje

  • Název podniku Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA)
  • Umístění Kolín, Česká republika
  • Vedení Masatake Enomoto, prezident
  • Jean-Pierre Chantossel, viceprezident
  • Založení Březen 2002
  • Výrobní kapacita  Přibližně 300 000 vozů ročně (třísměnný provoz)
  • Rozloha  124 hektarů
  • Činnost  Výroba automobilů (lisování, obrábění, lakování a montáž)
  • Investice 1,3 miliard € (výdaje na V&V a průmyslovou výstavbu)
  • Zahájení výroby  28. února 2005
  • Počet zaměstnanců  asi 3 000 osob (při plné kapacitě)
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků