Oficiálně: Základní Mazda MX-5 dostane 131 koní [+fotogalerie]

Odhalování Mazdy MX-5 je poměrně dlouhý příběh. Automobilka tuto novinku ukázala poprvé začátkem října, na přesnější technické informace jsme si ovšem museli počkat téměř půl roku. Aktuálně Mazda konečně oficiálně oznámila, že základní motorizace nabídne 96 kW (131 k), silnější dvoulitr pak disponuje výkonem 115 kW (156 k).

Nová Mazda MX-5 poprvé naživo

Nová Mazda MX-5 poprvé naživo

Nová MX-5 je auto dlouhé pouhých 3915 mm, široké 1730 mm a vysoké 1235 mm. Především jde ale o lehký vůz. Základní tabulka technických údajů pro japonskou specifikaci slibuje pohotovostní hmotnost rovných 1000 kg. Tohle číslo se týká motoru 1.5 Skyactiv-G v kombinaci se šestistupňovým manuálem.

Mazda MX-5 Cup: V roce 2016 odstartuje série závodů s novou MX-5

Mazda MX-5 Cup: V roce 2016 odstartuje série závodů s novou MX-5

Řidič dostane k dispozici 96 kW (131 k) dostupných při 7000 ot./min a točivý moment 150 Nm dostupný při 4800 ot./min. Devadesát procent maximálního točivého momentu ale motor nabízí v rozmezí od dvou do šesti tisíc otáček. Maximálně můžete základní čtyřválec vytočit na 7500 ot./min.

Údaje o zrychlení zveřejněny nebyly. Silnější alternativou bude dvoulitrový motor s parametry 115 kW (156 k) a 200 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků