Oficiálně: Volkswagen 1,4TSI Eco Fuel, turbo-kompresor na zemní plyn

Čtyřválec známý pod označením 1,4 TSI, který je vybaven přeplňováním v podobě kompresoru a turbodmychadla, doznal potřebných změn tak, aby mohl spalovat zemní plyn (CNG). Přímé vstřikování benzínu je doplněno směšovacím zařízením, které míchá zemní plyn se vzduchem v sacím potrubí. Nová verze s označením "Eco Fuel" bude naladěna na 110 kW (150 k) při 5 600 ot./min a bude dosahovat točivého momentu 220 Nm mezi 1 500-4 000 ot./min. Výkon je tedy položen mezi nynější verze, které jsou naladěny na 103 kW (140 k), resp. 125 kW (170 k).

Tip: test Golfu GT s motorem 1,4 TSI si můžete přečíst zde

Motor 1,4 TSI Eco Fuel bude představen v upraveném modelu, který bude vybaven kompletním zařízením pro jízdu na zemní plyn. Ten bude primárním palivem auta, ovšem samozřejmě bude možno jezdit i na běžný natural.

Celý systém má za úkol ukázat, že ani Volkswagen není pozadu v oblasti alternativních pohonů. Produkční verze by na sebe neměla nechat dlouho čekat.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků