Oficiálně: Volkswagen 1,4TSI Eco Fuel, turbo-kompresor na zemní plyn

Čtyřválec známý pod označením 1,4 TSI, který je vybaven přeplňováním v podobě kompresoru a turbodmychadla, doznal potřebných změn tak, aby mohl spalovat zemní plyn (CNG). Přímé vstřikování benzínu je doplněno směšovacím zařízením, které míchá zemní plyn se vzduchem v sacím potrubí. Nová verze s označením "Eco Fuel" bude naladěna na 110 kW (150 k) při 5 600 ot./min a bude dosahovat točivého momentu 220 Nm mezi 1 500-4 000 ot./min. Výkon je tedy položen mezi nynější verze, které jsou naladěny na 103 kW (140 k), resp. 125 kW (170 k).

Tip: test Golfu GT s motorem 1,4 TSI si můžete přečíst zde

Motor 1,4 TSI Eco Fuel bude představen v upraveném modelu, který bude vybaven kompletním zařízením pro jízdu na zemní plyn. Ten bude primárním palivem auta, ovšem samozřejmě bude možno jezdit i na běžný natural.

Celý systém má za úkol ukázat, že ani Volkswagen není pozadu v oblasti alternativních pohonů. Produkční verze by na sebe neměla nechat dlouho čekat.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků