Oficiálně: Volkswagen 1,4TSI Eco Fuel, turbo-kompresor na zemní plyn

Čtyřválec známý pod označením 1,4 TSI, který je vybaven přeplňováním v podobě kompresoru a turbodmychadla, doznal potřebných změn tak, aby mohl spalovat zemní plyn (CNG). Přímé vstřikování benzínu je doplněno směšovacím zařízením, které míchá zemní plyn se vzduchem v sacím potrubí. Nová verze s označením "Eco Fuel" bude naladěna na 110 kW (150 k) při 5 600 ot./min a bude dosahovat točivého momentu 220 Nm mezi 1 500-4 000 ot./min. Výkon je tedy položen mezi nynější verze, které jsou naladěny na 103 kW (140 k), resp. 125 kW (170 k).

Tip: test Golfu GT s motorem 1,4 TSI si můžete přečíst zde

Motor 1,4 TSI Eco Fuel bude představen v upraveném modelu, který bude vybaven kompletním zařízením pro jízdu na zemní plyn. Ten bude primárním palivem auta, ovšem samozřejmě bude možno jezdit i na běžný natural.

Celý systém má za úkol ukázat, že ani Volkswagen není pozadu v oblasti alternativních pohonů. Produkční verze by na sebe neměla nechat dlouho čekat.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků