Oficiálně: Škoda Octavia RS s naftovým motorem

I když o nové Octavii RS s motorem 2.0 TDI 125 kW víme už hezky dlouho, oficiální tisková informace dorazila Škodovky až nyní. Od poloviny července již můžete nové eresko objednávat - stojí 779 900 Kč ve verzi liftback, tedy o 25 tisíc více, než model 2.0 TFSI.

Srdcem vozu je vznětový přeplňovaný motor 2.0 TDI s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla o maximálním výkonu 125 kW (170 k) při 4 200 ot. Největšího točivého momentu 350 Nm dosahuje motor při 1 800 ot. Na stovku zrychlí RS za 8,5 s a dosáhne maximálky 225 km/h. Automobil spotřebuje 5,7 l nafty na 100 km.

Octavia RS 2.0 TDI je standardně vybavena bezúdržbovým filtrem pevných částic a také oxidačním katalizátorem, díky čemuž bez problému splňuje exhalační normu EU4. Motor je nabízen pouze s manuálním šestikvaltem.

Tip: Přečtěte si náš velký test Octavie RS s benzinovým motorem 2,0 TFSI (video)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia RS
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků