Oficiálně: Škoda Octavia RS s naftovým motorem

I když o nové Octavii RS s motorem 2.0 TDI 125 kW víme už hezky dlouho, oficiální tisková informace dorazila Škodovky až nyní. Od poloviny července již můžete nové eresko objednávat - stojí 779 900 Kč ve verzi liftback, tedy o 25 tisíc více, než model 2.0 TFSI.

Srdcem vozu je vznětový přeplňovaný motor 2.0 TDI s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla o maximálním výkonu 125 kW (170 k) při 4 200 ot. Největšího točivého momentu 350 Nm dosahuje motor při 1 800 ot. Na stovku zrychlí RS za 8,5 s a dosáhne maximálky 225 km/h. Automobil spotřebuje 5,7 l nafty na 100 km.

Octavia RS 2.0 TDI je standardně vybavena bezúdržbovým filtrem pevných částic a také oxidačním katalizátorem, díky čemuž bez problému splňuje exhalační normu EU4. Motor je nabízen pouze s manuálním šestikvaltem.

Tip: Přečtěte si náš velký test Octavie RS s benzinovým motorem 2,0 TFSI (video)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia RS
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků