Oficiálně: nový Volkswagen Passat je na světě

Na březnovém ženevském autosalonu se představí nová generace Volkswagenu Passat, která nahradí tu současnou po osmi letech. Bude větší ve všech ohledech a trochu podobný nedávno uvedené Boře. Volkswagen zveřejnil první informace a fotografie. (doplněno)
Oficiálně: nový Volkswagen Passat je na světě
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

Na západních trzích se nový sedan objeví ještě v březnu, ovšem k nám se dostane o něco později, během dubna nebo května. Po modelu Bora je Passat dalším vozem, který se veze na nové vlně designu; ta vychází z konceptů Concept C a Conpcet R - všimněte si podobných grillů a světlometů. Bora i Passat mají také podobné zadní světlomety; nedostatek invence způsobil, že si jsou oba modely hodně podobné. Na druhou stranu působí oba vozy dynamičtěji, jejich současné generace jsou poněkud usedlé. Mohlo by se zdát, že nový Passat se také podobá Phaetonu; není to tak docela pravda, má jinak tvarované zadní dveře i odlišnou záď. Rovněž je dobré poznamenat, že si konečně nebude tak podobný se Škodou Superb, která vychází ze současné generace Passatu.

Větší, prostornější

Pátá generace narostla oproti čtvrté o 6,2 cm na celkovou délku 4,77 m, šířka se zvětšila o 7,4 cm na 1,82 m a výška pak narostal o centimetr na 1,47 m. Rozvor se oproti původním předpokladům takřka nezvětšil, z 2,7 m narostl na 2,71 m; tímto odpadají otázky, zda si Passat a Superb nebudou v rámci koncernu zbytečně konkurovat. Co se ale zvětšilo, je zavazadlový prostor. Nový Passat nabízí takřka monstrózních 565 litrů, což je o 90 více než u současné generace. Pro srovnání: BMW 5 má něco málo přes 520 l, Mercedes-Benz E pak 540 l.

Nové TDI 125 kW

Pod kapotou bude mít Passat (alespoň zpočátku) sedm motorů. Základem bude standardní agregát 1.6 MPI s výkonem 75 kW; tento zastaralý motor se jako základ pro těžký Passat příliš nehodí, konkurence většinou začíná na osmnáctistovkách s výkony okolo 80-85 kW. Další benzíny jsou rovněž standardní, 1.6 FSI 85 kW, 2.0 FSI 110 kW a 2.0 TFSI 147 kW. Všechny přímovstřikové motory jsou kombinovány s šestistupňovým manuálem. V posledním čtvrtletí 2005 přijde na trh nejvýkonnější verze s motorem 3.2 V6 FSI o výkonu 184 kW.

Ani mezi TDI motory není žádné větší překvapení: 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Novinkou ale bude nafťák s výkonem 125 kW, bohužel zdroje zatím neuvádí jeho objem; protože jde ale o čtyřválec, lze očekávat 2.0 TDI. Dva nejsilnější nafťáky lze kombinovat také se sekvenční převodovkou DSG. Časem budou v nabídce i filtry pevných částic; i bez nich ale motory bez výjimky plní emisní normu Euro 4. Objeví se i modely s pohonem všech kol, zdroje ale bohužel hovoří o mezinápravové spojce Haldex, nikoliv Torsenu, který se nachází v současné generaci. Pohon 4x4 tak bude připojitelný (v závislosti na adhezních podmínkách), nikoliv stálý. (Tato informace ale není oficiální, ruku do ohně za ni určitě nedáme.)

Pár novinek ve výbavě

Z technologických novinek najdete v Passatu např. elektronickou parkovací brzdu, která nahradí klasické ruční madlo. Auto zabrzdíte po zaparkování pouhým stiskem tlačítka; není to žádná převratná novinka, ale v této třídě není zatím příliš běžná. Nebude chybět také brzdový asistent, který pomůže při panickém brždění, či rozjezdový asistent, který udrží auto v kopci, než se rozjedete. Z dalších novinek je vhodné jmenovat odstranění klasického startovacího klíčku, který nahradí rádiové dálkové ovládání s čipem; ovladač vložíte do spínací skříňky a startujete tlačítkem. Za příplatek si také budete moci pořídit tempomat s automatickým hlídáním vzdálenosti, natáčecí bi-xenonové světlomety, bluetooth handsfree, DVD navigaci nebo duální bezprůvanovou klimatizaci.

Malá fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Interiér trochu připomíná BMW 5

Pro srovnání: nová Bora

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků