Oficiálně nejrychlejší na světě! Koenigsegg Agera RS překonal rekord Bugatti

Koenigsegg Agera RS je již oficiálně nejrychlejším sériově vyráběným vozem a světě, v Nevadě tak překonal rekord Bugatti.
Oficiálně nejrychlejší na světě! Koenigsegg Agera RS překonal rekord Bugatti

O tomto víkendu se v na nevadské silnici z Las Vegas do Pahrumpu schylovalo k překonání světového rekordu v rychlosti sériově vyráběného vozu, který stanovilo Bugatti Veyron Super Sport na hranici 431 km/h. Se svolením ministerstva dopravy státu Nevada, které povolilo celou oblast uzavřít pro testování, se Koenigsegg Agera RS pustil do boje. Uspěl?

McLaren P1 či Koenigsegg Regera. Jaké vozy budou v novém Need for Speed?

McLaren P1 či Koenigsegg Regera. Jaké vozy budou v novém Need for Speed?

Nyní můžeme oficiálně říct, že ano. Koenigsegg Agera RS je nejrychlejším sériově vyráběným vozem na světě. V obou směrech, jak požaduje Guinnesova kniha rekordů, jel rychlostí 444,6 km/h. Za volantem seděl tovární jezdec Koenigseggu Niklas Lilja. Všechna data zaznamenal a oficiálně potvrdil systém Racelogic.

Překonání rekordu Veyronu Super Sport je tak již druhý trumf, o který v poslední době Koenigsegg obral Bugatti, protože před nedávnem se stejnou Agerou RS překonal čas Chironu z 0 na 400 km/h a zase zpět na 0. Chiron to dokázal za 41,96 sekund, Agera RS však byla s časem 36,44 o hodně rychlejší. 

Nová španělská značka má ambice stát se dalším Koenigseggem nebo Pagani.

Nová španělská značka má ambice stát se dalším Koenigseggem nebo Pagani.

A co rekordní automobil žene takovou rychlostí? Je to motor V8 s objemem 5.0 litru, který dává výkon 1360 koňských sil a točivý moment 1371 Nm. A protože váží jen 1295 kilogramů, je to taková malá raketa na kolech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků