Oficiálně nejrychlejší na světě! Koenigsegg Agera RS překonal rekord Bugatti

Koenigsegg Agera RS je již oficiálně nejrychlejším sériově vyráběným vozem a světě, v Nevadě tak překonal rekord Bugatti.
Oficiálně nejrychlejší na světě! Koenigsegg Agera RS překonal rekord Bugatti

O tomto víkendu se v na nevadské silnici z Las Vegas do Pahrumpu schylovalo k překonání světového rekordu v rychlosti sériově vyráběného vozu, který stanovilo Bugatti Veyron Super Sport na hranici 431 km/h. Se svolením ministerstva dopravy státu Nevada, které povolilo celou oblast uzavřít pro testování, se Koenigsegg Agera RS pustil do boje. Uspěl?

McLaren P1 či Koenigsegg Regera. Jaké vozy budou v novém Need for Speed?

McLaren P1 či Koenigsegg Regera. Jaké vozy budou v novém Need for Speed?

Nyní můžeme oficiálně říct, že ano. Koenigsegg Agera RS je nejrychlejším sériově vyráběným vozem na světě. V obou směrech, jak požaduje Guinnesova kniha rekordů, jel rychlostí 444,6 km/h. Za volantem seděl tovární jezdec Koenigseggu Niklas Lilja. Všechna data zaznamenal a oficiálně potvrdil systém Racelogic.

Překonání rekordu Veyronu Super Sport je tak již druhý trumf, o který v poslední době Koenigsegg obral Bugatti, protože před nedávnem se stejnou Agerou RS překonal čas Chironu z 0 na 400 km/h a zase zpět na 0. Chiron to dokázal za 41,96 sekund, Agera RS však byla s časem 36,44 o hodně rychlejší. 

Nová španělská značka má ambice stát se dalším Koenigseggem nebo Pagani.

Nová španělská značka má ambice stát se dalším Koenigseggem nebo Pagani.

A co rekordní automobil žene takovou rychlostí? Je to motor V8 s objemem 5.0 litru, který dává výkon 1360 koňských sil a točivý moment 1371 Nm. A protože váží jen 1295 kilogramů, je to taková malá raketa na kolech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků