Oficiálně: Nákup policejních Passatů V6 FSI byl zcela účelový

Určitě si dobře vzpomenete na poslední nákup nových policejních Passatů, o kterém se hodně mluvilo v souvislosti podmínek tendru. Shodou okolností je nemohl splnit nikdo jiný, než právě Passat.
Oficiálně: Nákup policejních Passatů V6 FSI byl zcela účelový

Poslední nákup šestiválcových policejních Passatů vzbudil nemalou pozornost. Objevily se totiž podmínky soutěže, které zcela náhodně byl schopen splnit pouze Volkswagen Passat. Logicky se tak nabízí otázka, zda v tom není možné hledat úmysl. Obzvlášť, když několik soupeřů vypadlo jednoduše jenom proto, že se v jejich nabídce nenacházel systém vyhřívání čelního skla. Věc se nakonec dostala také na ÚOHS, který případ uzavřel s tím, že nebyly nalezeny důvody pro zahájení správního řízení. Všechno v naprostém pořádku. Jak jinak.

Policie převzala dalších dvacet rychlých Passatů. Bude provoz bezpečnější?

Policie převzala dalších dvacet rychlých Passatů. Bude provoz bezpečnější?

Velmi zajímavé je ovšem porovnání této poslední situace, která stála více než 30 milionů korun, s nejaktuálnějším nákupem dálničních speciálů. Tentokrát byla zvolena Škoda Superb používající stejnou techniku jako Passat. Na internetu lze dohledat kompletní technické požadavky na nové dálniční stíhačky (xman, díky za tip) a v nich se objevují při porovnání s těmi staršími zajímavé detaily. Vlastně obecně je celkem zvláštní, že se vůbec podmínky při výběru automobilu určeného pro ty stejné účely nějak mění.

Ptát se můžeme třeba nad kolonkou maximální požadované pohotovostní hmotnosti. Ta byla u předchozího tendru nastavena na 1800 kg, v případě posledních Superbů to je o sto kilogramů více. No a pak tu samozřejmě máme ono slavné vyhřívání čelního skla, které bylo policií tolik obhajováno. A to údajně protože by absence tohoto prvku snížila akceschopnost, Leoš Tržil pak podle serveru iDnes.cz doslova řekl: „Vyhřívané čelní sklo je v podmínkách soutěže kvůli technice, která je v policejním autě. V momentě, kdy se mi orosí čelní sklo, nefunguje třeba kamera .“

Test: Škoda Superb 3,6 FSI Exclusive - jiná liga

Test: Škoda Superb 3,6 FSI Exclusive - jiná liga

Asi tušíte, kde je celá veškerá pointa a tušíte správně. U policejních Superbů V6 FSI vyhřívané čelní sklo v technických podmínkách není. Evidentně tak nové Škodovky budou podle tvrzení policie méně akceschopné. Nabízí se ovšem jednoduché vysvětlení. Policie vyhřívané okno už nepotřebuje, protože má novou techniku. Jenže ani to není pravda.

Technika samotná je už ve vlastnictví Policie a od dodavatele posledních dálničních speciálů byla požadována pouze příprava pro montáž a její následné odborné provedení. Jinak řečeno, technika zůstává stále stejná. Je zcela nepochybné, že předchozí trvání na vyhřívaném čelním skle byl naprostý nesmysl (který se ovšem někomu hodil) a nákupem posledních Superbů to oficiálně potvrdila také samotná Policie.

Každá policejní Škoda Superb 3.6 V6 FSI 4x4 nás stála 886 016,28 Kč

Každá policejní Škoda Superb 3.6 V6 FSI 4x4 nás stála 886 016,28 Kč

Jen pro úplnost dodejme, že cena přípravy a montáže dalšího zařízení se podle typu radaru pohybuje v rozmezí od 67 300 Kč do 105 900 Kč včetně DPH a že tato cena už byla zahrnuta v celkové sumě. Samotné Superby tak nakonec byly o něco levnější, než jsme uváděli před nedávnem. Mimochodem zadávací dokumentace hovoří pouze o dvou typech radarů.

Pokud vás zajímá kompletní přehled podmínek, které musel nový Superb splnit, následujte na další kapitolu.

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků