Oficiálně: BMW 3 nové generace (foto, info)

Trojkové BMW nové generace narostlo ve všech směrech, dostalo silnější a úspornější motory. Design se v detailech liší od ostatních modelových řad, přesto na něm najdete mnoho prvků nového směru zn. „Bangle“. Nechybí také nové technologie. (doplněno)
Oficiálně: BMW 3 nové generace (foto, info)
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Tisková zpráva: motory, podvozek
  3. Tisková zpráva: technologie, výbava

Trojka s novými křivkami

Stejně jako u jedničkové řady neuvedla německá automobilka BMW ani trojku na žádném autosalonu, jednoduše vypustila první fotky a informace více než měsíc po skončení Paříže; jedničku zase představila po skončení Ženevy. Je to asi dobrá strategie - v záplavě autosalonových novinek by trojka zanikla, takto o ní píší doslova všichni na předních místech svých časopisů. A není divu, trojka je posledním „obrozeným“ modelem automobilky; všechny ostatní modelové řady mají nový „Bangle“ kabátek.

Tip: Test BMW 320i a BMW 330d; stáhněte si video jízdy BMW 3 nové generace na okruhu

Vzhled trojky přesto není tak šokující, jako byla sedmička nebo pětka, ale spíše doplňuje „starý dobrý“ design o nové prvky - zejména záď zmohutněla a dostala odlišný styling. Jak uvedl Bangle, trojka je jedinečná, nekopíruje žádnou jiný bavorský model. Generální ředitel BMW pro Velkou Británii, Jim O´Donnell, v tiskové zprávě tvrdí: „Nové BMW 3 hraje klíčovou roli na trhu nejen ve svém segmentu. Je to vůz nabitý energii a vyspělou technologií. Stejně jako u předchozí verze bude trojka ve své třídě brána jako srovnávací auto a já věřím v náš úspěch.“

Oproti staré generaci narostla nová trojka ve všech rozměrech; délka celého auta činí 4 520 mm (+49 mm), šířka je 1 817 mm (+78 mm), výška 1 421 mm (+6 mm) a rozvor 2 760 mm (+35 mm). Díky větším rozměrům exteriéru narostl i vnitřní prostor. Interiér je přehledný a strohý. S většinou ovládání vám bude pomáhat systém i-Drive, startovat se bude pomocí tlačítka a za příplatek otevřete auto bez klíče. Můžete se těšit také na pohodlné sedačky s pamětí nastavené pozice, duální klimatizaci, DVD navigaci či aktivní řízení, které utahuje převod s rostoucí rychlostí. Zkrátka samá moderna.

Motory

Od začátku si bude zákazník moci vybrat ze čtyř zcela nových motorů. Ty budou v sobě skrývat lepší dynamické parametry než v předchozí generaci, ovšem ne na úkor spotřeby. BMW 3 bude mít zpočátku tři benzínové varianty: 320i, 325i a nejvýkonnější 330i (stejný motor, jaký má kupé 630i). Čtyřválcový diesel ponese označení 320d a už nyní se nachází v modelu 120d. V základu dostane nová trojka šestistupňový manuál, pro 330i bude připravena také automatická sekvenční šestistupňová převodovka SMG. Mimochodem, všimněte si, že všechny zážehové motory mají přesně 100 Nm na každý litr objemu. Další motory přijdou na řadu později, dá se očekávat slabší benzínový a naftový čtyřválec a rovněž nafťáky 325d a 330d.

Poznámka: Pod označením 320i skrývá podobně jako u 120i dvoulitrový čtyřválec, zatímco u staré (současné) generace 320i označovalo šestiválec s objemem 2.2 l a výkonem 125 kW (210 Nm). Dvoulitr měl označení 318i (105 kW) a osmnáctistovka 316i (85 kW).

Motor Počet
válců
Výkon
(kW/ot.)

Točivý moment
(Nm/to.)

Max. rychlost
(km/h)
Zrychlení na
100 km/h (s)
Spotřeba
(l/100 km)
320i 4 110/6200 200/3600 220 9 7,4
325i 6 160/6500 250/2750-4250 nz 7 nz
330i 6 190/6600 300/2500-4000 250 * 6,3 8,7
320d 4 120/2000 340/2000 225 8,3 5,7

* Maximální rychlost u modelu 330i je elektronicky omezena.

Tip: Stáhněte si plakáty nové Trojky.

Fotogalerie

BMW 320d

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW 330i

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Tisková zpráva: motory, podvozek
  3. Tisková zpráva: technologie, výbava
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků