Oficiálně: Aston Martin DBR9 už čeká na protivníky

Anglická automobilka Aston Martin už řadu let staví jedny z nejkrásnějších dvousedadlových kupátek. Teď ale z výrobních vrat vyjelo šestisetkoňové monstrum, které už netrpělivě čeká, až se bude moci popasovat se svými soky na závodním okruhu.

Chlapíci z vedení si od modelu DBR9 slibují mnohé, rádi by navázali na slavná padesátá léta minulého století, kdy v roce 1959 Carroll Shelby a Roy Salvadori zvítězili v Le Mans, nejslavnějším dvacetičtyřhodinovém závodu na světě. Nový stroj, postavený pro sezónu 2005, bude mít premiéru na dvanáctihodinovce na okruhu v Sebringu na Floridě. Temně zelená barva se žlutými doplňky kopíruje tehdejší vítězný vůz s označením DBR1.

Pro bohaté zájemce o tohoto krasavce má Aston Martin dobrou zprávu. Kromě dvanácti ryze závodních speciálů bude postavená i malá limitovaná edice, čítající 20 kusů DBR9, které budou mít homologaci na běžné silnice.

Verze vycházející z klasické DB9 o hodně zhubla a po vyndání všech nadbytečných věcí váží pouhých 1 100 kilogramů. Pod kapotu se schoval nadupaný dvanáctiválec o objemu 6.0 l, který disponuje silou 440 kW (rovných 600 k). Aerodynamický kit je pochopitelný, závodní stroj potřebuje mít dostatečný přítlak, aby dobře seděl v zatáčkách. Proto vůz dostal velký přední spoiler, lepší nasávací otvor, výdechy na víku motoru, difuzor a mohutné zadní přítlačné křídlo.

Vůz má keramické brzdy a šestistupňovou sekvenční převodovku. Uvnitř vozu je jen bezpečnostní klec, anatomická sportovní sedačka a volant s pádly pro řazení rychlostí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků