Oficiálně: Aston Martin DBR9 už čeká na protivníky

Anglická automobilka Aston Martin už řadu let staví jedny z nejkrásnějších dvousedadlových kupátek. Teď ale z výrobních vrat vyjelo šestisetkoňové monstrum, které už netrpělivě čeká, až se bude moci popasovat se svými soky na závodním okruhu.

Chlapíci z vedení si od modelu DBR9 slibují mnohé, rádi by navázali na slavná padesátá léta minulého století, kdy v roce 1959 Carroll Shelby a Roy Salvadori zvítězili v Le Mans, nejslavnějším dvacetičtyřhodinovém závodu na světě. Nový stroj, postavený pro sezónu 2005, bude mít premiéru na dvanáctihodinovce na okruhu v Sebringu na Floridě. Temně zelená barva se žlutými doplňky kopíruje tehdejší vítězný vůz s označením DBR1.

Pro bohaté zájemce o tohoto krasavce má Aston Martin dobrou zprávu. Kromě dvanácti ryze závodních speciálů bude postavená i malá limitovaná edice, čítající 20 kusů DBR9, které budou mít homologaci na běžné silnice.

Verze vycházející z klasické DB9 o hodně zhubla a po vyndání všech nadbytečných věcí váží pouhých 1 100 kilogramů. Pod kapotu se schoval nadupaný dvanáctiválec o objemu 6.0 l, který disponuje silou 440 kW (rovných 600 k). Aerodynamický kit je pochopitelný, závodní stroj potřebuje mít dostatečný přítlak, aby dobře seděl v zatáčkách. Proto vůz dostal velký přední spoiler, lepší nasávací otvor, výdechy na víku motoru, difuzor a mohutné zadní přítlačné křídlo.

Vůz má keramické brzdy a šestistupňovou sekvenční převodovku. Uvnitř vozu je jen bezpečnostní klec, anatomická sportovní sedačka a volant s pádly pro řazení rychlostí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků