Ofenziva ze Stuttgartu se blíží (tajné projekty)

Mercedes pořádně přitvrzuje v boji a testuje modernizované třídy A, B, ML i nové GLK. Nespí ani Rolls a chystá „malé” kupé.

Mercedes-Benz GLK: malý drsňák

Už jste někdy na živo potkali Mercedes GL? Macek, že? A stejně se domnívám, že jeho hlavním teritoriem jsou centra velkých měst. Přesto ne každý je fandou přerostlých aut a stačí mu něco menšího. Ovšem pozor, nesmí to být zas moc malé a unylé, protože to by pak sousedi mohli začít ztrácet respekt.

A pro ty se chystá zmenšenina - technika z C-klasse, karoserie velmi podobná GL. Prosím, seznamte se, přichází nový Mercedes-Benz GLK. Zatím se tedy stále musíme spokojit se špionážními fotografiemi, na kterých je auto zakryto kamufláží, ale myslim, že už je nám všem jasné, s kým máme tu čest. Více uvidíme v Ženevě na jaře příštího roku.

Zajímavá informace je, že všechny verze mají být vybaveny automatickou převodovkou 7G-Tronic TouchShift s možností manuální volby převodového stupně. A už méně zajímavé je, že se spekuluje o pozdějším příchodu verze GLK63 AMG s osmiválcem pod kapotou. Ovšem jaký takové auto bude mít smysl, to ví asi jen ve Stuttgartu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp MB GLK

Klepněte pro větší obrázek  Ilustrace © Automedia

Mercedes-Benz třídy A dostane facelift

Ačkoli se faceliftované „áčko“ se má veřejnosti představit až příští rok na říjnovém autosalonu v Paříži, špionážním fotografům se podařilo zachytit testovací vůz již nyní. Změny se dotknou především předních světlometů, maska dostane ostřejší linie a odlišnosti se projeví také na předním nárazníku.

Vzadu se facelift dotkne jenom svítilen a nárazníku. Pod kapotou by se podle našich informací měly objevit hybridní technologie včetně čistého dieselu BlueTec. Nechejme se překvapit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes A dostane facelift

Mercedes-Benz M: přeleštění rodinného stříbra

Psal se rok 1998 a Mercedes uvedl na trh hvězdu - v Americe navrženou, v Americe vyráběnou a Američany zbožňovanou M-klasse. Ta přinesla ten správný mix drsnosti offroadu a luxusu limuzíny střední třídy a stala se zakladatelem nové třídy luxusních SUV. Ovšem jas nové star nevydržel dlouho nezastíněn, přece jen byla až příliš kompromisní a v terénu toho uměla zbytečně moc. Ostatní výrobci, jmenujme třeba BMW či Porsche, na úspěch eMka zareagovali, přišli s auty mnohem schopnějšími na silnici a Mercedesu přetáhli spoustu zákazníků.

V roce 2005 přišla nová generace, která přinesla samonosnou karoserii (první měla ještě žebřinový rám), agresivnější vzhled a značný pokrok v kvalitě zpracování. Ovšem v dnešní době není možno usnout na vavřínech a je potřeba rodinné stříbro leštit, ať se blýská.

Na rok 2008 je připravován facelift třídy M, jehož prototyp si můžete prohlédnout na obrázcích pořízených v ulicích Stuttgartu. Nic zásadního se ovšem neděje, přední nárazník bude upraven v souladu s posledními trendy, změny se dočkají zadní svítilny, něco málo se asi změní i v interiéru. O změnách v technice nemáme žádné zprávy, ale lze předpokládat, že nabídka motorů zůstane stejná. Možná se objeví systém Bluetec, v což doufají hlavně Američané, protože by si pak konečně mohli koupit ML s dieselem pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nové ML v ulicích Stuttgartu.

Mercedes třídy B rovněž s inovovanou tváří

Špionážním fotografům se podařilo zachytit prozatím nejlepší fotografie modernizovaného „béčka“. To bude mít premiéru až příští rok na podzimním autosalonu v Paříží, ale už nyní máme alespoň částečné informace.

Ačkoli modifikace na zádi se dotknou jenom nárazníku, vpředu toho bude víc. Přední partie dostanou jemnější křivky, a to hlavně v oblasti mezi světlomety. Změny se dotknou (jak je i podle fotografií vidět) také předního nárazníku. Podobně jako u třídy A se počítá také s nasazením dieselů BlueTec, později dokonce s hybridními verzemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes třídy B s omlazenou tváří

Nový Rolls-Royce Coupé opět zachycen

Nenechte se zmást použitou kamufláží – tenhle Rolls není cabrio, ale zcela nové připravované coupé. Špionážní fotografové měli na něho štěstí a jak uznáte sami, hlavně v prvním případě nebylo lehké ho rozpoznat. Ve druhém jsou již detaily coupé patrnější (například díky palivové nádrži).

Vzhled bude od cabria odlišný, počítá se i se sportovnějším naladěním, samozřejmě v mezích zachování luxusu. Dominantou vozu jsou (již tak trochu klasické) opačně zavěšené dveře. Premiéru bude mít Coupé v podobě konceptu příští rok na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Ve druhém případě jsou již detaily patrnější


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Rolls-Royce Coupé zachycen poprvé

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků