Oettinger Golf GTI: 330 přeplňovaných koní

U Oettingeru si usmysleli, že z Golfu GTI dostanou pořádnou porci výkonu. A to se i povedlo, na světě je plných 330 koní.
Oettinger Golf GTI: 330 přeplňovaných koní

Pro mnohé je Golf GTI synonymem ideálního sportovního hatchbacku. Jenže najdou se i lidi, kterým výkon 200 koní z přeplňovaného dvoulitru rozhodně nestačí. A pro takové je tu kupříkladu tuner Oettinger, který si s agregátem dodatečně pohrál.

Abychom si to ujasnili, jako základ posloužil Golf GTI Edition 30, který již v sérii poskytuje výkon 169 kW (230 k). Oettinger má k dispozici dvě úpravy. Ta první zahrnuje pouze výměnu řídící jednotky, ale i tak málo stačilo k tomu, aby motor dosáhl výkonu 224 kW (305 k) a točivého momentu 400 Nm. Takto upravené GTI zrychlí na stovku za 6,2 sekundy a dosáhne maximální rychlost 252 km/h. Za výměnu řídící jednotky si Oettinger účtuje 1390 Eur.

Pro náročnější je k dispozici verze s výkonem 243 kW (330 k) a točivým momentem 440 Nm. Úpravy u ní zahrnují jak novou řídící jednotku, tak kompletní výměnu výfuku. Právě navzdory minimu úprav je celkový nárost výkonu až o 100 koní zajímavě velký. GTI v této verzi pak zrychlí na stovku za 5,9 vteřiny a rozjede se až na rychlost 258 km/h. Za úpravy zaplatíte dohromady 3450 Eur.

Pokud vám chybí výměna i jiných dílů, je jen na vás, zda tak učiníte. Oettinger zde nechává volnou cestou, pokud uznáte za vhodnou výměnu brzd, máte ji mít. Podobně je na tom i podvozek. Otázkou ale zůstává, jak moc se změní charakter a linearita agregátu při tak velkých výkonech. A přenést alespoň podstatnou část z 330 koní na asfalt skrze sériový otevřený diferenciál, to také zřejmě nebude jinde než na rovině nejsnažší...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oettinger Golf GTI

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků