Oettinger Golf GTI: 330 přeplňovaných koní

U Oettingeru si usmysleli, že z Golfu GTI dostanou pořádnou porci výkonu. A to se i povedlo, na světě je plných 330 koní.
Oettinger Golf GTI: 330 přeplňovaných koní

Pro mnohé je Golf GTI synonymem ideálního sportovního hatchbacku. Jenže najdou se i lidi, kterým výkon 200 koní z přeplňovaného dvoulitru rozhodně nestačí. A pro takové je tu kupříkladu tuner Oettinger, který si s agregátem dodatečně pohrál.

Abychom si to ujasnili, jako základ posloužil Golf GTI Edition 30, který již v sérii poskytuje výkon 169 kW (230 k). Oettinger má k dispozici dvě úpravy. Ta první zahrnuje pouze výměnu řídící jednotky, ale i tak málo stačilo k tomu, aby motor dosáhl výkonu 224 kW (305 k) a točivého momentu 400 Nm. Takto upravené GTI zrychlí na stovku za 6,2 sekundy a dosáhne maximální rychlost 252 km/h. Za výměnu řídící jednotky si Oettinger účtuje 1390 Eur.

Pro náročnější je k dispozici verze s výkonem 243 kW (330 k) a točivým momentem 440 Nm. Úpravy u ní zahrnují jak novou řídící jednotku, tak kompletní výměnu výfuku. Právě navzdory minimu úprav je celkový nárost výkonu až o 100 koní zajímavě velký. GTI v této verzi pak zrychlí na stovku za 5,9 vteřiny a rozjede se až na rychlost 258 km/h. Za úpravy zaplatíte dohromady 3450 Eur.

Pokud vám chybí výměna i jiných dílů, je jen na vás, zda tak učiníte. Oettinger zde nechává volnou cestou, pokud uznáte za vhodnou výměnu brzd, máte ji mít. Podobně je na tom i podvozek. Otázkou ale zůstává, jak moc se změní charakter a linearita agregátu při tak velkých výkonech. A přenést alespoň podstatnou část z 330 koní na asfalt skrze sériový otevřený diferenciál, to také zřejmě nebude jinde než na rovině nejsnažší...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oettinger Golf GTI

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků