Oettinger Golf GTI: 330 přeplňovaných koní

U Oettingeru si usmysleli, že z Golfu GTI dostanou pořádnou porci výkonu. A to se i povedlo, na světě je plných 330 koní.
Oettinger Golf GTI: 330 přeplňovaných koní

Pro mnohé je Golf GTI synonymem ideálního sportovního hatchbacku. Jenže najdou se i lidi, kterým výkon 200 koní z přeplňovaného dvoulitru rozhodně nestačí. A pro takové je tu kupříkladu tuner Oettinger, který si s agregátem dodatečně pohrál.

Abychom si to ujasnili, jako základ posloužil Golf GTI Edition 30, který již v sérii poskytuje výkon 169 kW (230 k). Oettinger má k dispozici dvě úpravy. Ta první zahrnuje pouze výměnu řídící jednotky, ale i tak málo stačilo k tomu, aby motor dosáhl výkonu 224 kW (305 k) a točivého momentu 400 Nm. Takto upravené GTI zrychlí na stovku za 6,2 sekundy a dosáhne maximální rychlost 252 km/h. Za výměnu řídící jednotky si Oettinger účtuje 1390 Eur.

Pro náročnější je k dispozici verze s výkonem 243 kW (330 k) a točivým momentem 440 Nm. Úpravy u ní zahrnují jak novou řídící jednotku, tak kompletní výměnu výfuku. Právě navzdory minimu úprav je celkový nárost výkonu až o 100 koní zajímavě velký. GTI v této verzi pak zrychlí na stovku za 5,9 vteřiny a rozjede se až na rychlost 258 km/h. Za úpravy zaplatíte dohromady 3450 Eur.

Pokud vám chybí výměna i jiných dílů, je jen na vás, zda tak učiníte. Oettinger zde nechává volnou cestou, pokud uznáte za vhodnou výměnu brzd, máte ji mít. Podobně je na tom i podvozek. Otázkou ale zůstává, jak moc se změní charakter a linearita agregátu při tak velkých výkonech. A přenést alespoň podstatnou část z 330 koní na asfalt skrze sériový otevřený diferenciál, to také zřejmě nebude jinde než na rovině nejsnažší...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oettinger Golf GTI

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků