Oettinger Audi TT: opravdová elegance

Oettinger vypustil do světa další velmi vydařený počin. Jako objekt svého zájmu si vybral nejlepší roadster roku 2006, Audi TT.

Není to jediný úpravce, který neodolal tomuto pokušení, ale zdá se, že právě Oettinger to zvládl nejlépe. Hlavním cílem úpravce bylo vylepšit motor a aerodynamiku vozu.

Friedrichsdorfský úpravce si dal záležet i na designu, ve kterém se spojuje sportovní charakter s elegancí a stylem. Hned na předním nárazníků můžeme vidět změny v podobně rozšíření a přidaní dalších nasávacích otvorů pro lepší přívod vzduchu.

Uprostřed spodní části nárazníků si pak našlo místo karbonové lízátko, které ladí se stříbrnou barvou vozu. Vzhled bočních prahů byl upraven tak, aby zapadl do celkové linie vozu. Pokud se na vůz podíváme zezadu, nelze přehlédnout širší nárazník a jeho spodní část, která je přizpůsobená duplexovému výfukovému systému, které zdobí čtyři chromované koncovky. Ty pochází přímo z dílny úpravce a jsou vyrobeny ze speciální nerezové oceli.

To nejlepší na tomto voze se ovšem nachází pod kapotou. Pro ty, kterým nestačí motor 2,0 TFSI připravil Oettinger speciální upgrade. Zde úpravce zasáhl opravdu hluboko a vylepšil co se dá. Od palivové nádrže počínaje, přes speciální vstřikování až po posílení chladícího systému.

Všechny tyto úpravy se postarají o výkon 350 koní. Stovku pak toto Audi zvládne za 5,6 s a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 270 km/h.

Nakonec se dostáváme ke kolům. Oettinger použil speciální disky Oettinger RXX z nerezavějící oceli, které jsou zde poprvé použity v rozměru 20". Později se nabídka kol rozšíří i o disky s průměrem 22 a 19".

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Oettinger Audi TT
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků