Odvaha, nebo šílenství? Závodníci pustí do svého BMW ryzí amatéry

Občanské sdružení Motorsport-Radicalteam umožní klientské závodění jezdcům bez zkušeností, bez licence i bez větších finančních prostředků.
Odvaha, nebo šílenství? Závodníci pustí do svého BMW ryzí amatéry

Nepříliš bohatá nabídka amatérského klientského závodění v ČR se od příští sportovní sezóny rozroste o novou lákavou možnost. Platící jezdci bez licence se budou moci zúčastnit vytrvalostních závodů série „Le“  za volantem okruhového BMW E36. 

Ceny začínají už na 9500 Kč za 40 minut jízdy, což je nejnižší nabízená jednotka. Zákazníci absolvují předzávodní školení a povinnou rozpravu jezdců, ale trénink podmínkou není. „Proto bude v autě sedět také zkušený závodní pilot, který bude klientovi radit a sledovat nebezpečné situace,“ řekl redakci AutoRevue Martin Příhoda z o.s. Motorsport. 

Pilot v roli instruktora bude hlídat nejen závodní stopu, ale také například signalizaci traťových komisařů nebo okolní provoz. „Proto bude mít v autě i přídavné zrcátko,“ přiznává Příhoda. 

Spoluúčast do sto tisíc

Samozřejmě nás zajímalo, co se stane, když klient se závodním BMW nabourá. „Pokud půjde o čistý závodní incident, jde to za námi,“ říká Příhoda. „To je riziko okruhového závodění.“ Kdyby pilot-zákazník boural vlastní vinou nebo v důsledku hrubého neuposlechnutí pokynů instruktora, bude podle Příhody hradit náklady maximálně do výše 100 000 Kč.  

Během roku 2014 se pojedou 4 závody: 8 h Brno, 24 h Slovakiaring, 6 h Most a opět 8 h Brno. Kapacita klientského programu záleží na tom, kolik zájemců si zakoupí jaký čas v kokpitu. „Odhadujeme, že během sezóny se za volantem našeho BMW může vystřídat nanejvýš čtyřicet lidí,“ říká Příhoda.

Na platící zájemce čeká závodní speciál BMW 325 s karbonovými díly, seřiditelným podvozkem, samosvorným diferenciálem a dalším závodním vybavením. Kromě tohoto vozu provozuje o.s. Motorsport ještě „placku“ Radical SR4, určenou pro ostřílenější závodníky.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků