Odvaha, nebo šílenství? Závodníci pustí do svého BMW ryzí amatéry

Občanské sdružení Motorsport-Radicalteam umožní klientské závodění jezdcům bez zkušeností, bez licence i bez větších finančních prostředků.
Odvaha, nebo šílenství? Závodníci pustí do svého BMW ryzí amatéry

Nepříliš bohatá nabídka amatérského klientského závodění v ČR se od příští sportovní sezóny rozroste o novou lákavou možnost. Platící jezdci bez licence se budou moci zúčastnit vytrvalostních závodů série „Le“  za volantem okruhového BMW E36. 

Ceny začínají už na 9500 Kč za 40 minut jízdy, což je nejnižší nabízená jednotka. Zákazníci absolvují předzávodní školení a povinnou rozpravu jezdců, ale trénink podmínkou není. „Proto bude v autě sedět také zkušený závodní pilot, který bude klientovi radit a sledovat nebezpečné situace,“ řekl redakci AutoRevue Martin Příhoda z o.s. Motorsport. 

Pilot v roli instruktora bude hlídat nejen závodní stopu, ale také například signalizaci traťových komisařů nebo okolní provoz. „Proto bude mít v autě i přídavné zrcátko,“ přiznává Příhoda. 

Spoluúčast do sto tisíc

Samozřejmě nás zajímalo, co se stane, když klient se závodním BMW nabourá. „Pokud půjde o čistý závodní incident, jde to za námi,“ říká Příhoda. „To je riziko okruhového závodění.“ Kdyby pilot-zákazník boural vlastní vinou nebo v důsledku hrubého neuposlechnutí pokynů instruktora, bude podle Příhody hradit náklady maximálně do výše 100 000 Kč.  

Během roku 2014 se pojedou 4 závody: 8 h Brno, 24 h Slovakiaring, 6 h Most a opět 8 h Brno. Kapacita klientského programu záleží na tom, kolik zájemců si zakoupí jaký čas v kokpitu. „Odhadujeme, že během sezóny se za volantem našeho BMW může vystřídat nanejvýš čtyřicet lidí,“ říká Příhoda.

Na platící zájemce čeká závodní speciál BMW 325 s karbonovými díly, seřiditelným podvozkem, samosvorným diferenciálem a dalším závodním vybavením. Kromě tohoto vozu provozuje o.s. Motorsport ještě „placku“ Radical SR4, určenou pro ostřílenější závodníky.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků