Odvaha, nebo šílenství? Závodníci pustí do svého BMW ryzí amatéry

Občanské sdružení Motorsport-Radicalteam umožní klientské závodění jezdcům bez zkušeností, bez licence i bez větších finančních prostředků.
Odvaha, nebo šílenství? Závodníci pustí do svého BMW ryzí amatéry

Nepříliš bohatá nabídka amatérského klientského závodění v ČR se od příští sportovní sezóny rozroste o novou lákavou možnost. Platící jezdci bez licence se budou moci zúčastnit vytrvalostních závodů série „Le“  za volantem okruhového BMW E36. 

Ceny začínají už na 9500 Kč za 40 minut jízdy, což je nejnižší nabízená jednotka. Zákazníci absolvují předzávodní školení a povinnou rozpravu jezdců, ale trénink podmínkou není. „Proto bude v autě sedět také zkušený závodní pilot, který bude klientovi radit a sledovat nebezpečné situace,“ řekl redakci AutoRevue Martin Příhoda z o.s. Motorsport. 

Pilot v roli instruktora bude hlídat nejen závodní stopu, ale také například signalizaci traťových komisařů nebo okolní provoz. „Proto bude mít v autě i přídavné zrcátko,“ přiznává Příhoda. 

Spoluúčast do sto tisíc

Samozřejmě nás zajímalo, co se stane, když klient se závodním BMW nabourá. „Pokud půjde o čistý závodní incident, jde to za námi,“ říká Příhoda. „To je riziko okruhového závodění.“ Kdyby pilot-zákazník boural vlastní vinou nebo v důsledku hrubého neuposlechnutí pokynů instruktora, bude podle Příhody hradit náklady maximálně do výše 100 000 Kč.  

Během roku 2014 se pojedou 4 závody: 8 h Brno, 24 h Slovakiaring, 6 h Most a opět 8 h Brno. Kapacita klientského programu záleží na tom, kolik zájemců si zakoupí jaký čas v kokpitu. „Odhadujeme, že během sezóny se za volantem našeho BMW může vystřídat nanejvýš čtyřicet lidí,“ říká Příhoda.

Na platící zájemce čeká závodní speciál BMW 325 s karbonovými díly, seřiditelným podvozkem, samosvorným diferenciálem a dalším závodním vybavením. Kromě tohoto vozu provozuje o.s. Motorsport ještě „placku“ Radical SR4, určenou pro ostřílenější závodníky.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků