Odvádí šéf VW třistakrát více práce než dělník? Podle platu ano

Velký rozruch vzbudila u našich západních sousedů diskuze o platu nejvyššího šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna. Podle dosavadních pravidel měl za loňský rok dostat 20 milionů eur.
Odvádí šéf VW třistakrát více práce než dělník? Podle platu ano

Nakonec dostane ale ve srovnání s rokem 2011 o 20 procent méně. Šéf Volkswagenu bude mít plat „jen“ 14 milionů eur (356 milionů korun), napsal německý časopis Der Spiegel. 

Winterkorn, který je nejlépe placeným německým manažerem, si uvědomuje „citlivost“ tématu. Sám se proto již dříve vyslovil pro omezení růstu svého platu.

„Přes všechny úspěchy koncernu nemůže tento růst pokračovat donekonečna,“ řekl nedávno. Svoje slova přednesl v předvečer jednání o mzdových otázkách se zaměstnanci v západní části Německa.

Časopis Der Spiegel, aniž uvedl své zdroje, dále informoval, že dozorčí rada rozhodne o novém systému odměn pro všechny členy vedení Volkswagenu na svém zasedání 22. února. Všichni si totiž uvědomují, že neuvěřitelně vysoké odměny manažerů budí rozruch. 

K odměnám německých manažerů se vyjádřil i předseda německé odborové centrály DGB Michael Sommer. „Jsou bezuzdné,“ řekl. „Nikdo mi nebude tvrdit, že v rámci podniku má práce šéfů třistakrát vyšší hodnotu než práce ostatních zaměstnanců,“ dodal.

Odborový svaz IG Metall, který patří v Němekcu k nejvlivnějším, vyzval, aby byla započata diskuze o odměnách vrcholných manažerů, aby na ně byl stanoven limit. 

Volkswagen informace časopisu Der Spiegel odmítl komentovat.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků