Odvádí šéf VW třistakrát více práce než dělník? Podle platu ano

Velký rozruch vzbudila u našich západních sousedů diskuze o platu nejvyššího šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna. Podle dosavadních pravidel měl za loňský rok dostat 20 milionů eur.
Odvádí šéf VW třistakrát více práce než dělník? Podle platu ano

Nakonec dostane ale ve srovnání s rokem 2011 o 20 procent méně. Šéf Volkswagenu bude mít plat „jen“ 14 milionů eur (356 milionů korun), napsal německý časopis Der Spiegel. 

Winterkorn, který je nejlépe placeným německým manažerem, si uvědomuje „citlivost“ tématu. Sám se proto již dříve vyslovil pro omezení růstu svého platu.

„Přes všechny úspěchy koncernu nemůže tento růst pokračovat donekonečna,“ řekl nedávno. Svoje slova přednesl v předvečer jednání o mzdových otázkách se zaměstnanci v západní části Německa.

Časopis Der Spiegel, aniž uvedl své zdroje, dále informoval, že dozorčí rada rozhodne o novém systému odměn pro všechny členy vedení Volkswagenu na svém zasedání 22. února. Všichni si totiž uvědomují, že neuvěřitelně vysoké odměny manažerů budí rozruch. 

K odměnám německých manažerů se vyjádřil i předseda německé odborové centrály DGB Michael Sommer. „Jsou bezuzdné,“ řekl. „Nikdo mi nebude tvrdit, že v rámci podniku má práce šéfů třistakrát vyšší hodnotu než práce ostatních zaměstnanců,“ dodal.

Odborový svaz IG Metall, který patří v Němekcu k nejvlivnějším, vyzval, aby byla započata diskuze o odměnách vrcholných manažerů, aby na ně byl stanoven limit. 

Volkswagen informace časopisu Der Spiegel odmítl komentovat.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků