Odtažení automobilu se v Praze již brzy prodraží

49 komentářů

Petr
18. května • 22:14

Jestli se Vám zdá 1450+pokuta přehnaná tak radši nejezděte do Liberce. Tady dáte 2000,- za odtah a potom při troše dobré vůle jen 500,- pokutu, jinak mela být 1000,-. Takže ceny v Praze jsou ještě v normálu.

Honza
26. května • 20:44

A jeste vtipnejsi je to napriklad ve Stuttgartu, kde mi odtahli Superba, ktereho jsem si za cca hodinu (!) vyzvedl na policejnim parkovisti. Cena za odtah (5km) byla 140 EUR, poplatek za stani vozidla 25 EUR. Tedy legracka skoro za 5000. Odtahli celkem asi 15 aut, bylo tam velmi neprehledne znaceni "zony pozarni ochrany" pred hotelem... Takze pokud si chcete nechat odtahnout auto, ucinte tak v Praze a ne v Nemecku :)

Dan
18. května • 16:11

zrušil bych modrý zony.. už mě to fakt vytáčí.. pořád lístečky nebo botičky.. i mě už odtáhli.. na co kurva to auto mám když s nim nemůžu jezdit??
jinak MPíky bych nevinil.. holt maj takovou práci a prej jim lidi volaj a posílaj je přímo na nějaký auta a oni musej jít.. takže zmrdi sou lidi a magistrát (bém, burgemaister)

ufi
18. května • 15:21

a auto vám neodtáhne nikdo. sám jsme se o tom přesvědčil, když jsem dělal na žižkově a občas tam musel zajet na firmu. zaparkoval jsme jednou na místě, kde denně stály auta, kolem jezdila pravidelně odtahovka s polišem a nikdo nikoho neodtáhla. no a jakmile jsme tam zastavil já, s mimopražskou značkou, tak auto bylo během chvilky odtažený. a další dny zase auta co tam stály, nikomu nevadily. akorát že měli pražskou spz.

Balvan
18. května • 20:39

Neco na tom bude, me pri posledni navsteve Prahy taky odtahli, samozrejme nemam na aute prazskou znacku. Stal jsem u vysisly zluty cary na obrubniku, ktera ve tme nebyla vubec videt, byli jsme tam dvouma autama, dohromady 10 lidi a nikdo ji nevidel. Pro prespolni je to opravdu lahudka, auto fuc, vyzvednout si ho nekde v horoucich peklech a v kapse par stovek. Jeste ze muj kamarad mel sebou prachy amohl pujcit, jinak jeste cesta autobusem 90km domu pro penize a pak teprve vyzvednout auto.Cena i s pokutou dohromady 2100 kc. To se mi zda sakra dost. Jestli magistrat chce tak ja za ten pausal 1450 + poplatky za parkovani klidne vemu, nechapu co na tom musi dotovat. Prosetrit financovani a pozavirat jak uredniky tak majitele odtahovky, protoze jestli breci ze to musi dotovat, tak nekde nekdo podvadi.

cepal
18. května • 16:09

to nebylo tim, ze SPZ byla prazska, ale ze panove majitele tech aut to meli "osefovane". Radsi zaplatim vypalne, nez bych resil o dost drazsi odtah, flastr, pokutu a vlastni dost casove narocne vyrizeni, zeano... (( Vitej v bananove republice

ufi
19. května • 9:56

tím to nebylo, tam stály různý auta, málokdy stejný. na parkovišti odtahovky taky byla většina s mimopražskou značkou. prostě vědí, že přespolní nemají čas se pak další dny jít s někým hádat na úřad jestli to bylo oprávněný.

fotr
18. května • 10:56

Mě by zajímalo, jak chce magistrát trestat odtahovku a policistu, co jim to odtažení umožnil, za neoprávněné odtažení.
Ona totiž odtahovka nic ze své vůle odtahovat nesmí. To musí dostat požehnání od policajta, lhostejno zda státního, nebo městského. Jenže policie má pravomoc odtahovat auta jen ta, která stojí na na vyhrazeném parkovišti pro invalidy a které "vážně ohrožují bezpečnost a plynulost silničního provozu". Což v žádném případě není automaticky zákaz stání, čištění ulic, stání méně nežli 5 m od křižovatky a už vůbec ne stání na parkovišti, označeném dokonce dopravní značkou, ale v "městské parkovací modré zóně". Takové odtažení je protiprávní.
A aby se někdo nepletl: správce komunikace může nechat odstranit překážku, tedy například při čištění. Ale nikoho za to nemůže pokutovat a vymáhat výpalné v podobě poplatku za odtažení. Ano, individuelně může nést náklady na odtažení majitel vozidla, pokud je to jeho vina. Ale to rozhodně neobstojí, když šoupnou někomu za auto ceduli "pozítří zákaz parkování". To je okolnost, kterou nemůže majitel ovlivnit. Navíc by měli vymáhat cenu obvyklou, tedy zmíněných 15 Kč/km + naložení, nikoli výpalné 1450 Kč.

Picmoch
18. května • 11:30

Hehe. Ja bych rekl, ze prave proto jsou tam ty dopravni znacky aby zajistili plynulost silnicniho provozu. S vasi argumentaci byste urcite neuspel. A kdyz uz ste se tak rozepsal co muze policie a co obec, tak byste si mel taky neco precit. Treba zakon c. 128/2000 a zakon c. 13/1997 hlavne paragraf 19. A cena obvykla? Jiste a jaka je obvykla cena za odtah v Praze? Asi to bude tech 1400, ze?

fotr
18. května • 11:45

Jaká je cena obvyklá za odtah v Praze? Všude jinde nežli o této odtahovky těch 15 km/km. V Praze i mimo Prahu. Vezmi telefon a obvolej několik odtahovek. Pak pověz, jestli ti někde nabídnou paušál 1400. (a není to 1400, ale 1450)

"proto jsou tam ty dopravni znacky aby zajistili plynulost silnicniho provozu". Ano, to jistě jsou. Nicméně v zákoně je výslovně uvedeno, že musí "vážně porušit", nikolo porušit.
Chyba tvé úvahy je v tom, že trest za porušení je pokuta, nikoli odtažení. Odtažení má zabránit zraněním a haváriím.


§ 19 zde kopíruji celý. Nenašel jsem v něm nic, co by bylo v rozporu s tím, co jsem napsal. Zde je:

Obecné užívání

(1) V mezích zvláštních předpisů upravujících provoz na pozemních komunikacích2) a za podmínek stanovených tímto zákonem smí každý užívat pozemní komunikace bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny (dále jen „obecné užívání“), pokud pro zvláštní případy nestanoví tento zákon nebo zvláštní předpis9) jinak. Uživatel se musí přizpůsobit stavebnímu stavu a dopravně technickému stavu dotčené pozemní komunikace.
(2) Dálnice, silnice a místní komunikace, jejich součásti a příslušenství je zakázáno znečišťovat nebo poškozovat. Na dálnicích, silnicích a místních komunikacích je dále zakázáno
a) neoprávněně odstraňovat, zakrývat, přemísťovat, osazovat nebo pozměňovat dopravní značky a dopravní zařízení, anebo na těchto věcech cokoliv umísťovat,
b) používat pásová a jiná vozidla, jejichž kola nejsou opatřena pneumatikami nebo gumovými obručemi, nebo používat jiné stroje a zařízení, které mohou způsobit poškození komunikace; výjimečně lze povolit jako zvláštní užívání (§ 25) použití silnice nebo místní komunikace pásovými vozidly Armády České republiky nebo historickými vozidly,
c) používat sněhové řetězy v úsecích, kde vozovka není dostatečně pokryta sněhovou nebo ledovou vrstvou,
d) používat hroty v pneumatikách, pokud zvláštní předpis10) nestanoví jinak,
e) vypouštět vodu, splašky a jiné tekuté odpady,
f) rozjíždět dočasné skládky údržbových hmot, otáčet zemědělské nebo lesní stroje a potahy při provádění polních nebo lesních prací,
g) odstavovat silniční vozidlo, které je trvale technicky nezpůsobilé k provozu10) a není opatřeno státní poznávací značkou11) nebo které je zjevně trvale technicky nezpůsobilé k provozu (dále jen „vrak“).
(3) Vlastník vraku je povinen na výzvu vlastníka dálnice, silnice nebo místní komunikace odstranit vrak do dvou měsíců od doručení výzvy k odstranění. Neučiní-li tak, odstraní a zlikviduje vrak vlastník této pozemní komunikace na náklady vlastníka vraku.
(4) Nemůže-li vlastník dálnice, silnice nebo místní komunikace zjistit vlastníka vraku, zveřejní výzvu k odstranění vraku způsobem v místě obvyklým a po marném uplynutí lhůty dvou měsíců ode dne zveřejnění výzvy odstraní a zlikviduje vrak na své náklady. Zjistí-li vlastník dálnice, silnice nebo místní komunikace vlastníka vraku dodatečně, může vůči němu uplatnit nárok na náhradu nákladů vzniklých odstraněním a likvidací vraku.
(5) Silniční správní úřad je oprávněn rozhodnout o označení místní komunikace nebo průjezdního úseku silnice nebo jejich částí, na kterých je z důvodu veřejného zájmu dočasně zakázáno stání silničních vozidel, příslušnou dopravní značkou podle zvláštního předpisu.2) Rozhodnutí o označení musí být provedeno nejméně týden před dnem dočasného zákazu stání na příslušné pozemní komunikaci a na řízení silničního správního úřadu se v tomto případě nevztahují obecné předpisy o správním řízení.
(6) V případě neuposlechnutí rozhodnutí silničního správního úřadu podle předchozího odstavce je vlastník místní komunikace nebo průjezdního úseku silnice oprávněn odstranit silniční vozidlo na náklady jeho vlastníka, pokud vlastník silničního vozidla neprokáže závažné důvody, které mu znemožnily, aby silniční vozidlo odstranil včas sám; v tomto případě hradí náklady spojené s odstraněním silničního vozidla ten, na jehož žádost bylo silničním správním úřadem vydáno rozhodnutí.

lotr
18. května • 11:27

Ale ne, to jste špatně pochopil. Magistrát z dobrého srdce přihraje tenhle kšeft spřízněné firmě. Pak přijde městskej policajt a protiprávně rozhodne o naložení vašeho auta. Když se po něm sháníte, tak vás odkážou na parkoviště soukromé firmy, kde vám auto nevydají, dokud nezaplatíte. Vy máte akorát možnost na ně poštvat právníka a dát je k sou du, což většina lidí neudělá, protože na to nemá čas. Ale je to okrádání lidí s požehnáním magistrátu!

fotr
18. května • 11:51

Kolegovi se stalo, že městská policie odtáhla auto stojící 5 minut přímo pod značkou parkoviště, ale z modré zóny. Potom mu tvrdili, že porušil zákaz parkování (ne že stál bez oprávnění v zóně). A že mu auto nevydají, dokud nezaplatí pokutu. Rozuměj: byl ochoten zaplatit za odtažení, ale nesouhlasil s výší pokuty a požadoval aby byla věc postoupena do správního řízení.

Kde to jsme, abys na městskou policii volal hlídku policie státní?

jogurt
18. května • 13:03

V takovém případě by ovšem drzý občan mohl špatně pochodit. Typicky takto: PČR přijede, zjistí kdo ji volal na kolegy z MP, "pachateli telefonátu" udělí několik nesmyslných výzev, které nelze uposlechnout ani kdybys chtěl, čímž se dopouštíš přestupku "neuposlechnutí výzvy veřejného činitele". Pak uniformovaný veřejný činitel použije mírného donucovacího prostředku, nebť nestrpí porušení zákona spočívající v nerespektování jeho pitomého pokynu. Pokud by tě napadlo ráně pendrekem uhnout, nebo do rány vložit třeba ruku, dopouštíš se útoku na veřejného činitele, což je jak známo oblíbený způsob jak kohokoliv obvinit z trestného činu. Buď si jist, že v takovém případě se na těle příslušníka najde několik modřin, na jeho stejnokroji bude chybět knoflík nebo odznak, což posléze najdou ve tvé kapse a v okolí se najde několik důvěryhodných uniformovaných svědků, kteří dosvědčí, žes praporčíka kopl bruslí mezi oči a to zákeřně zezadu.

cepal
18. května • 16:06

Tohle me zajima... mam vice indicii naznazuji podobne totalitarne se chovajici policajty... Mate nejakou podobnou zkusenost nebo znate nekoho, kdo takhle dopadl? Nemusite rikat konkretni udaje, jen me zajima, zda to vychazi z nejakeho zvastu TV Nova, nebo z bachorek, nebo z aspon jedne skutecne udalosti, kterou Vam sdelil duveryhodny svedek, nebo jejiz jste byl primo ucastnikem ci svedkem...

Diky, prosim odpoved poslat i na cepal@email.cz, protoze zde to nectu pravidelne.

CePal

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
19. května • 9:04

Dva konkrétní případy.

bohous
18. května • 10:17

Pointa je v tom že z odtahu má stát kulový.
1. odtah zajistuje soukromá firma (převážně Besico), kterému vysypete 1300+parkování -150 kč za den nekde v zapadlem koute prahy je opravdu unikát  (pri 50% vytizeni parkingu si tedy muzou dovolit najemne  cca150 kč/m2 za to poridite v Praze i zastreseny temperovany pojisteny sklad ...)
2. pak následuje obvyklá pohádka o hodném policistovi který vám to v kongresové nechá za 100,-  protože "už vás to stálo moc"  věřte že ta 100,- je to jediné (+DPH z odtahu) co stát odtahem získá !!!
Není nic jedodušší než vypsat na odtahy průhledné výběrové řízení.  Jenže proč, když nám to tak hezky vydělává  (odhaduji průměrný odtah s cestou zpet tak do 10 km, náklady tedy s přehledem do 500,-  (uvědomte si že ta odtahovak nedělá příležitostně, jezdí 6-8 hodin denně- oblíbené musí být čištění komunikací)   Takže když budu věřit číslu 36/den:  zisk na odtahu 800+ parkování 100  = 32000/den = 11.8 mega/rok   a z toho se už dá i vyžít, ne?
 

Pepa
18. května • 10:57

Pozor!!!! Pokuty od městské policie NEJSOU příjem státu! Zůstává to městské kase!

řidič
18. května • 9:52

Já bych zavedl paušální sazbu za odtažení vozidla na celém území Prahy ve výši 10000,- Kč.

Blbé pražáky by to naučilo konečně správně parkovat!



Pepa
18. května • 10:41

Jo, klidně. My, pražáci, totiž víme KDE parkovat. To akorát náhodní návštěvníci zaplatí pokutu.

FreeBSD_Radikal
18. května • 10:02

ba-ne v praze vetsinou blbe parkujou akorat venkovani jako ses ty

Taborak
18. května • 9:01

V Tabore (takovy stredne velky mesto na jihu Cech) to uz funguje a za "pristaveni" odtahovky z cca 200 m vzdaleneho "stanoviste", je uctovano 800 - 1200 Kc, coz mame prumerne cca 5000 Kc na 1 km. To neni spatny co ?

meme
18. května • 8:52

Zlata mticka Praha. V nasom hlavnom mestiatku stoji odtah 4.000,- Sk + 2.000,- Sk pokuta. Uz mame 2 odtahove sluzby a vzdy odtahuju tie auta ktore vobec nicomu a nikomu nezavadzaju, ale ked zavolam ze mi pred autom stoji dalsie auto a blokuje cestu, tak prist nemozu, pretoze prave vsetky auta nakladaju a pojdu na parkovisko. Ze nech vydrzim taku tristvrte hodku...

Haldo
18. května • 9:28

heh, minule idem od oca a pri autobusovej stanici pustam bus pred seba, takze nevidim toho moc smerom ku krizovatke. Ked uz sme tak stali bez pohybu 5minut, zacinal som byt nasraty, ale az ked sa autobus zacal radit do laveho pruhu som pochopil...2odtahovky, dvojblinker pusteny a jak som sa radil vedla nich, tak prave isiel policajt z miestneho elektro obchodu. Asi im dosli baterky vo fotaku...bolo to o 17.00 v najvacsej spicke a cez tu krizovatku sa z mojho smeru dostane na zelenu malo aut a takto to bolo este menej. Tak som si na nich fajne zatrubil ked som prechadzal okoli nich...svine jedny. A gol bol, ze potom zabocili na Safarikovo namestie, urcite isli odtahovat "zavadzajuce" auta.

xtemp
18. května • 8:41

Mozna by praxe s odtahy a blocky za steracem tak nevadila pokud by meli obcane stejna prava a povinnosti jako MP a radnice, tzn zadne vyhrazene parkoviste pred radnici a pred mestskou policii, zadna sluzebni auta atd. Primator a radni si z nasich dani zaplati sluzebni auto a pak s nim parkuji na vyhrazenem parkovisti a ostatni dostavaji pokuty a jsou jim odtahovana auta To uz ani nemluvim o absurdnich situacich jako, ze jsou ulice kterymi se spontane jezdi jakoby to byli jednosmerky a parkuje se po obou stranach prave jen v jednom smeru - idelani misto pro buzeraci mestaku. Nad tim, ze lide delaji spontane neco dobreho (sami si upravi dopravni reseni treba proto, ze z jednoho vyjezdu z predmetne ulice je lepsi (tzn bezpecnejsi) vjezd na hlavni se nikdo nezamysli. Mestska policie = sluzba obcanum v realu dobrej business pro smejdy jako Blazek a Steiner. Misto opravy silnic vic radaru, misto budovani parkovist, vic mestaku a odtahovek.

Kirk
18. května • 11:18

Silnice by opravovat mohli, ale radary a odtahovky mi rozhodně nevadí.

Driver
18. května • 8:17

Me jednou odtahli auto z Karlova Namesti, stal jsem "v krizovatce" a branil vyhledu (ROFL). Protoze tam neni kde zaparkovat, auta tam stojej na prechodech, stojej tam volne v ulicich a to nikdo neresi, ale to je jedno. Z toho Karlova Namesti to odtahli na Zahradni mesto pod most, po kterym vede jizni spojka.

Co me ale nasralo bylo, ze sem zaplatil 1450 za odtah plus 1. den stani, coz je demence, protoze sem si pro to auto prijel asi za 2 hodiny, ale navic jeste predvolani do Kongresovy ulice k podani vysvetleni => dalsi pokuta. Jako by tech skoro 1500,- nestacilo. V Kongresovy byl nejakej mladej ferovej policajt, tak mi to dal za kilo, kdyz videl, ze sem predtim platil odtah,ale moh mi to dat az za litr, kdyby byl hajzl. Takze pak vas takovej odtah muze stat klidne 2500,-.

A s cim nesouhlasim jsou odtahy behem cisteni ulic, protoze nekdo muze bejt dlouhodobeji pryc a nechat si auto pred barakem, a kdyz se vrati, tak nejen ze nenajde auto, ale jeste bude platit 200 Kč denne za to, ze to auto stoji na jeho parkovisti, aniz by za to on prakticky mohl?

Kdyz jsem byl na tom parkovisti pro auto, tak tam byly takovy vraky jako stary S120, polorozpadly, zrezly... tak presne pro tyhle auta uz si tam podle me nikdo nikdy neprijde, pak me zajima, jak budou po majiteli vymahat "skodu"....

Milos
18. května • 22:26

To je vybornej priklad. Pridam podobnej, jeste jsem uplne nevychladnul.
Odtahli mi auto za spatny parkovani. Parkovat se v tom miste sice nesmelo, ale nikomu jsem v noci neprekazel. A kdo vi, jak se parkuje vecer na Zizkove... Vyborny bylo, ze mi auto odtahli (podle jejich protokolu) ve 23.20 a prijezd na odtahove parkoviste byl 23.40. Odtazeni jsem zjistil hned rano - tak jsem si pro auto jeste ten den dosel.
Kalkulace: Odtah - 1300,-, 1. den parkovani 150,-, 2. den parkovani 200,-, CELKEM 1650,- Pokutu nepocitam, ta byla "opravnena".
To je nahoda, ze auto dorazilo na odtahovy parkoviste zrovna tesne pred pulnoci, aby si mohli nauctovat 200,- navic za druhy den parkovani.
Co si o tom myslim - Sprava sluzeb mestske policie je organizace, kde se nekdo pekne kapsuje na ukor lidi. Mestky policajti jsou v prumeru zoufalci, ktery umej akorat buzerovat lidi za kraviny a neco si tim asi kompenzujou.
Mestkej strazniku - pokutuj a odtahuj lidi, ktery nemaj kde jinde zaparkovat. Ignoruj sam se straznickym autem predpisy, jezdi v "protismerkach", na tramvajovem pasu, parkuj, kde se nesmi, kdyz si jdes rano pro svacinu. Porid si podle novyho zakona radar a chytej lidi vyhradne na prehlednych mistech, kde se ti budou dobre zastavovat auta. A NEDIV SE, ZE ZUSTANES ZOUFALCEM A LIDI NA TEBE, NEVZDELANCE, BUDOU KOUKAT SKRZ PRSTY. PARAZITE!

Tomáš
18. května • 11:34

V tomhle případě souhlas, že tě odtáhli, ceny za odtah si platil dle ceníku, pokutu spíš nízkou, takže si vlastně nemáš nač stěžovat. Co mě může jako řidiče nejvíc naštvat jsou pick-upy a dodávky stojící přímo před přechodem (např na Zahr.Městě pravidelně) - chodec nemá šanci přes ně vidět mě ani já jeho.
JInak jak už napsali jiní, pokud majitel vozidla prokáže že byl v době od postavení značek do doby čištění mimo (fyzicky, ne duševně ) a nemohl se to dozvědět tak má odtažení zdarma. 
 

Kirk
18. května • 11:17

Trochu to zjevně řeší, když ti to auto odtáhli. A že ho odtáhli, je dobře, jako řidiči i chodci mi vadí auta, co brání výhledu do křižovatky.

Driver
18. května • 13:02

Jasne, i tak se do da brat. Ale musel bys to tam videt, byla to krizovatka ulic Trojanova - Dittrichova, Praha 2 kousek od Karlova Namesti, tam je prednost zprava, ale stejne musis vzdycky najet do ty krizovatky a a podivat se. Kdyz tam auto stoji i nestoji, takze ja sem ve vyhledu nikomu nebranil, ale o tom sem se s nima nechtel hadat.

reznik
18. května • 10:46

když budeš dlouhodobě pryč a dokážeš to, tak ti auto z čištění musí bezplatně vydat

Driver
18. května • 12:58

Nemusi, protoze na internetu jsou ty terminy cisteni ulic nekolik tejdnu dopredu, takze si to tam mas prej zjistit. Bylo to v TV nova Na vlastni oci se nekdo takhle soudil, byl dlouhodobeji v zahranici a pak mel platit nejaky hrozny palky...

Vlada
18. května • 11:34

To bych si nedelal nadeje. Zlamal jsem si ruku a dva mesice jsem nemohl jezdit. V te dobe postavili znacku na cisteni, odtahli mi auto. Prisel jsem na to az potom, co 14 dni stalo na odtahovem parkovisti. Vsechno jsem zaplatil, ale zpatky jsem nic nedostal. Na tretim urade, ktery jsem kvuli tomu navstivil me poslali zpatky na ten prvni... Jsou to proste kurvy...

Navic nechapu, jak budes dokazovat, ze jsi byl pryc..

Tomáš
18. května • 11:37

Úřady jsou k***y, ale pokud bys to prokázal (třeba svědectví někoho dalšího), tak by ti to zaplatili a soudní výlohy k tomu.

JM
18. května • 8:45

Jde jen o prachy, ne o řešení problémů. U nás během čištění ulice odtáhli jenom novější auta. Vraky nechali na ulici...

Fido
18. května • 16:10

Je to tak. Ja zastavil na chodove kousek od firmy do rady zaparkovanych aut protoze nehodlam vykladat auto tak, ze zaparkuju kdesi na parkovisti obchodniho centra a kazdou vec budu tahat kilometr pres cele obchodni centrum. A co se stalo. Za par minut tam byl listecek od mestaku. Zajimave ze jen na mem aute a na zadnem jinem z tech co tam stali uz predtim i potom. Pricina nejspis bude v tom, ze na firemnim aute mam ostravske cislo.

jogurt
18. května • 12:52

Chichi, to je klasický případ české úřední zblbělosti. Nevraky odtáhnou za nemravný peníz, byť si mohu osobně myslet, že parkovat v souladu se zákonem lze. Vraky naproti tomu odtáhnout nesmí, protože na ně musí napřed nalepit výzvu k odstranění vraku a až když majitel nedbá, pokud možno v řádu měsíců, pak teprve smí být vrak na náklady majitele (CHACHACHA) odstraněn. Vivat  Kocourkov. Takže pokud chcete gratis někde parkovat kde se to nesmí, demontujte SPZ/RZ a vypusťte vzduch z pneu. Pak vám auto půl roku neodtáhnou protože je vrak.

martin kalenda
18. května • 9:07

ano jde o prachy. v kostelni stoji denne 10 aut 2-3 metry od prechodu. kdyz tak ovsem zastavi slovak tak je treba se napakovat

http://blog.kalenda.eu/2006/05/01/kovbojove-z-papiru-3/

Gofry
18. května • 11:25

Stalo sa mi čosi podobné - stál som na príjazdovej ceste ku koleji 17. listopadu (Trója), kde je zákaz vjazdu. Stáli tam ešte 2 české autá a jedno rakúske. Papuču sme samozrejme dostali ja s Rakušanom, české nie. Škoda, že som bol taký blbý a nepožiadal som strážnikov o identifikačné údaje a nepodal sťažnosť za diskrimináciu na základe príslušnosti k národu ;)

joey
18. května • 20:34

Bydlel jsem tam taky a musim rict, ze me tam dost s*ali "ridici" jako ty, co tam stavali (nekteri totiz fakt parkovali jako idioti). Dodejme, ze parkovani u koleje bylo za bratru 2stovky na mesic a onen zakaz vjezdu byl (je?) asi na 100m dlouhe ulici vedouci prave ke koleji. Pred zakazem je naprosto prazdne volne parkoviste. Moc bych se teda neohanel tim, ze jsem zhnily a ze mi chudackovi dali cajti pokutu a jinejm ne (ja bych to pokutoval bez ohledu). Navic se da predpokladat, ze si nepamatujes, zda tam ta ceska auta stala uz s tebou nebo ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Gofry
19. května • 22:34

Zrejme vôbec nechápeš, čo som napísal. Píšem o tom, že policajti majú dvojaký meter na zahraničných a na domácich. V celom mojom príspevku som vôbec nepovedal, že sa cítim ako chudáčik. Som dospelý človek a za svoje rozhodnutia nemám problém niesť zodpovednosť. Ale očakávam, že ak budem potrestaný ja, budú potrestaní všetci tí, ktorí urobia to isté čo ja a budú potrestaní rovnako.

Neviem prečo by ťa mali srať takí ako som ja. Ak je tam zákaz vjazdu, tak tam nemáš čo chodiť ani ty. Ak si tam vošiel, tak si porušil zákaz presne tak isto ako ja. Ak si tam nevošiel, tak ti to môže byť jedno. Z toho, čo si napísal, je však jasné, že zákaz si porušil aj ty.

V čase, keď som prichádzal, aj keď som odchádzal (po zaplatení pokuty), tam tie autá boli a papuče nemali, takže je to jasný dvojaký meter na zahraničných a domácich. Neviem, prečo by som si to nemal pamätať.

Jirka
18. května • 21:51

Je to asi takový národně policejně ekonomický zvyk - totéž co Vám se mi stalo v Linci, s pražskou poznávací značkou jsem byl na Slovensku za 7 dní 10x objektem buzeračních kontrol v silničním provozu.

Mr. P
18. května • 8:08

Velmi trefne jste popsal situaci v dodatku pod clankem. Pripojuji se.
Jeste by zastanci navrhu argumentovali tim, ze auto je treba nalozit/slozit (obvykla cena byva-la kolem 500Kc) a tim, ze musi porizovat dokumentaci (foto/ video, zapis). Kdyz jsem se v Praze prestehoval 1.noc do noveho bytu, prisla me tato noc na 2000 Kc (1500 odtah a parkovne + 500 pokuta). Rikal jsem si tehdy (r. 2004) - vyborny business. Jak je videt, kazdy business lze zlepsovat . . .

Driver
18. května • 8:19

Presne tak, uz jim ani tohle nestaci. A myslim, ze to nalozeni a slozeni stoji 800, kdybys treba prisel a oni by ho zrovna nakladali, tak to mas za 800. Na tom parkovisti jsem si cetl cenik a myslim, ze to tak je.

V Praze a ve vsech vetsich mestech je to s parkovanim fakt bida, v Praze stojej auta nekde i na chodnicich a NIKDO to neresi, vsichni stojej proste vsude. A ty hovada "nahore" ne aby udelali nejaky parkovaci mista nekde v centru, ale jeste budou vic a vic buzerovat s vyssima sazbama za uz takhle hodne predrazeny "sluzby" (jestli to muzu tak nazvat)

Kirk
18. května • 11:16

Většina aut je v Praze úplně zbytečně, jen pro zvýšení ega svých majitelů. Jsem proti jakémukoliv zvyšování počtu parkovacích míst v centru. Do centra auta nepatří, centrum je dobře pokryto MHD.

mrazik
18. května • 12:22

Ja trochu otocim. Jsem z periferie Prahy, kde rano autobus jezdi kazdych 5 minut (Jesenice). Bohuzel lidi je tolik, ze autobusy jsou plne a vydrzel jsem to 3 mesice. Momentalne jezdim autem, jsem v praci za 20 minut, trasu mam tak nejak vychytanou. MHD bych klidne jezdil, ale az mi poskytne vic nez cesta autem.

kriznik
18. května • 11:57

to je socialisticky nazor jako prase...

podzemni garaze resi vsechno, auta proste byly jsou a budou a bude jich vic tak se s tim smirte

R.
18. května • 11:24

Schválně si představ hodně teoretickou situaci, že se vystěhují z centra všichni majitelé aut (protože auta se nevzdají) a vystěhují se i kanceláře, protože tam nepůjde jet autem...

LeonardoCupranek
19. května • 13:10

Za problematicke parkovani v centru muze ten samy Magistrat (a stat), ktery nas nasledne pokutuje.
1) Centrum je plne obecnich a statnich uradu. To jednak vede k tomu, ze sami urednici zabiraji plno mist (a neplati za ne - magistrat si vzdy nejakou plochu "vyhradi" - tedy ukradne ostatnim) a jednak nas tak nuti za temi byrokraty stale vice do centra jezdit (protoze na kazdou kravinu potrebujem stale vice razitek).
2) To obec a stat davaji developerskym firmam vyjimky, ze pri stavbe nove kancelarske budovy nemusi vybudovat i predepsany pocet parkovacich mist. Pokud vznikne kancelarska budova pro 500 ouredniku a vybuduje se pod ni jen 70 parkovacich mist, tak to aby si lide bydlici a pracujici v okoli hodili masli. Lze predpokladat, ze do te budovy bude temer kazdy ourada jezdit autem, plus ze za nima budou jezdit navstevy/zakaznici.
Cili dalsi priklad, jak stat problemy vytvari a ne resi (vedle jiz mnohokrat zminovane nezamestnanosti, inflace, imigrace, ...).

Doporučujeme

Články odjinud