Viz Nám. Republiky kde bylo zrušeno jakékoliv oddělení tramvajové trati a pěší zóny. Takže tam turisté zaujatí okolím občas stanou tváří v tvář tramvaji a čumí jak puk kde se tam vzala :-))
účet petr1968 bude deaktivován. Už se tedy nikdy nevrátím. Je konec
vem si prášek,koho to zajímá :-D
Vem si prášek sám. Petr je tady ikona.
SB
Ach jo, pane Duchoni, proč tak často předvádíte, že neumíte chápat psaný text?Navíc byste také mohl vědět, že tohle není zdaleka první studie na toto téma. Vybavuji si jednu před pár lety (nebyla to britská studie, ale zdroj si bohužel nevybavím), která tvrdila v podstatě totéž o centrech měst. Že se ukázalo jako bezpečnější zrušení nástupních ostrůvků, zvýšených chodníků a ponechání celé oblasti v jedné rovině pouze s nakreslenými pruhy. Řidiči při vědomí, že chodec jim tam může kdykoli vejít, přirozeně zpomalili a drželi se sami pod (sic!) rychlostním limitem. Střetů výrazně ubylo, přitom doprava byla stejně plynulá (podotýkám, že se stále uvažuje se o centru!). V té studii to vysvětlovali tím, že ubylo případů, kdy by bylo nutné auto úplně zastavit, chodci bezpečně přecházely mezerami mezi auty, řidiči bez problémů zpomalovali.Pochopitelně se to týká jen některých oblastí, kde je chodců hodně. Nemůže se to týkat ulic, kde jezdí aut násobně více než kolik se tam vyskytuje chodců. Je nesmysl to zavádět na magistrálách, i v menších městech a obcích. Je to řešení ryze městské.A stejně tak je samozřejmé, že budování umělých překážek je naprostá kravina. Řidiči věnují pozornost překážce, ale o to méně pozornosti věnují ostatním věcem. Jistě, zpomalí tam, takže nakonec dojde k vytouženému snížení nehodovosti, ale je to jaksi okrajový efekt, ne přirozený jev. Navíc na umělých překážkách (typicky různé příčné prahy, retardéry apod.) dochází k většímu opotřebení auta a jeho součástí, takže je to ekonomicky nevýhodné.Ono se celkově ukazuje, že tam, kde výrazně ubude pravidel a umělých omezení, tam se zvýší odpovědnost většiny účastníků, kteří se přestanou spoléhat na to, že je ostatní neohrozí, protože mají zákonem (či jinak) zakázané, ale že se sami musí chovat tak, aby byli pro druhé předvídatelní a nebyli ohroženi nečekanou reakcí. A netýká se to jen silnice.
Jak uz tady taky nekdo podotknul - obrubnik ma i bezpecnostni funkci v tom, ze do jiste miry zabranuje pri nehode, nepozornosti, naledi atp. vjeti auta primo mezi chodce. Takze je sice fajn, ze ridici budou na chvili obezretnejsi, ale v pripade, ze se neco stane, budou nasledky daleko vetsi. Zkusili si autori studie stoupnout doprostred silnice na nakresleny nastupni ostruvek? Me tahle predstava teda moc nelaka...
Nikde jsem se v článku nedočetl, že bude silnice úplně bez obrubníků, tak nechápu rozhořčenou diskusi na toto téma.V článku je výslovně uvedeno " Odstranění zvýšených obrubníků".Což například iniciuje myšlenku kulatých obrubníků, o které by si automobilista neprorazil gumu nebo neutrhl spojlery atp...Třeba mají v Anglii po stranách silnice často betonové zábrany, pro které není jiný český ekvivalent...Líbí se mi, jak se český čtenář nechá špatně píšícími redaktory vyprovokovat . Chá!
Nikdy jsem nebyl příznivcem vysokých obrubníků. U nás udělali nové chodníky a kvůli evropské dotaci musely být min 20 cm(!) nad vozovkou. To nevymysleli v Bruselu, ale magoři v Praze, kteří vytvářejí programy pro čerpání dotací. Jako chodci je mi jedno, jestli jsem 5cm nebo 30 nad cestou, jen nešlápnout vedle, přes vjedy nachodíte sposty výškových metrů navíc, méně pohybliví nepřejdou cestu jen tak někde, opilci padají do příkopů jako do Macochy. Jako řidiči mi ty hradby kolem cesty na klidu nepřidaly a to nemluvím o zimě a shrnování sněhu. Adrenalinovým sportem se stala cesta na kole. Už jsem kdysi zažil zachycení pedálem o vysoký obrubník a jen díky instinktivnímu manévru jsem neskončil pod autem (pedál byl na maděru) - víckrát ne. Už samotné najetí na obrubník mne děsí.Proč u nás vymýšlíme takové zhovadilosti a nepodíváme se k sousedům do země motoristům, chodcům i cyklistům zároveň zaslíbené - země německé? Tam jsem jim tiše záviděl ve městě silnici, vedle nizoučký kulatý obrubník a pás pro cyklisty a stejně oddělený chodník.
Ještě jeden detail. Ony ty německé obrubníky jsou vlastně spíše mělké žlábky a slouží tak zároveň k odvodu vody. Ty naše vodě i sněhu staví hráze.
Pravda, taky jsem puvodne myslel, ze jde o odstarneni neprijemnejch obrubniku u hlavnich silnic, ktery zuzujou jizdni profil. U nas tohle vubec neni, ale v Britanii maj temer vsude kanalizaci podel silnice. Ale podle ty citace mi to vyznelo opravdu nesmyslne, zvlast teda ujetej napad o umelejch prekazkach. Navic se tam nepise, jestli jde o mesto nebo mimomestskou komunikaci, taky celkem zasadni
twe zvýšenej obrubník může bejt i kulatej , pořád je vyšší než silnice.ach jo
Když se řidiči nudí, chovají se agresivně. Mám řešení. Hned zítra letím do bruselu a protlačím to přes komisi. Všichni řidiči budou za jízdy povinně souložit a ti, co jedou sami, budou onanovat. Za prvé se nebudou nudit a za druhé se tím sníží i stres a agresivita, což vám potvrdí každý sexuolog. A evropská komise to určitě posvětí, protože dle toho, co od ní leze za nařízení, jí jde o to, udělat ve všem pořádný bor.el.
Člověče neblbni... Já dost často jezdím přes půl Evropy téměř nonstop, a honit si 12 a více hodin v kuse na to nemám.. Takový nadsamec fakt nejsem :-D:-D:-D
Ked si zvyknu aj na nudu bez obrubnikov tak co, daju ich naspat ? Najvacsia blbost to je v zime ako clanok pise, casto staci ist pomaly a uklzne to tak chodci teste sa obrubnik ma nezastavi coz na 90% pri normalnej jazde na snehu ano a budeme kosit :-))
Nojo, taky jsem si včera všiml, oč bezpečněji jedu, maje zrak upřený pouze na silnici těsně před sebou, snaže se (marně) povyhýbat se všem novým děrám v silnici a nemaje tak už vůbec žádnou kapacitu na vnímání okolního provozu a dopravního značení :-P … Takže u nás dokonce ani nemusíme budovat umělé překážky, stačí pouze neopravovat silnice …
V Holandsku se běžně neužívají obrubníky a domácím řidičům to nevadí. Mě by stačilo odstranit všechny ty umělecké výtvory starostů obcí, kteří pro "dobro" svých voličů vytvořili pseudobezpečné silnice tím, že je prošpikovali různými retardérdy, zvýšenými ostrůvky a pod. Také se mě velmi líbí kruhové objezdy o průměru tak 8 m. Jsou to dobré lapače náklaďáků.:-P
:-D
powerball je hňup
...a nam tu pletu mozgy so senzacne presvedcivymi argumentami ako o dva deci nizsou (samozrejme papierovou) spotrebou, kadejakymi zelenymi lajnami a modrym mousnom. To uz fakt naserie
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.