již před mnoha mnoha lety jezdil escort s 1.6T benzín....
Mam Rovera 416Si 82kW a to sjel z linky v roce 1996, tak tady neonanujte na nejakych 74kW srackach roku 2005.
okrem tych 82kw je to auto pekny shit tak ty tu nad nim neonanuj , rovery su celkovo prepadaky staci si to vypocut od anglicanov a zviest sa v tom
Není navíc ten motor 1,6 u Roveru od Hondy?
jj mne sa tiez zda ze je to honda motor kedze rover ich pouzival...inac na tie roky je to seriozny vykon na seriovku seriovky mali vacsinou max 100k u zaostalejsich koncernov sa pouzivali este stare 75k 8v ...
No jak se to vezme. VW měl již v roce 77 motor 1,6 80 kW, pak měl někdy v 87 roce 1,8 103 kW no a pak to trochu utnul a tyto menší motory šly do ústraní. Byl tu ale někdy od roku 92 třeba 2,0 110 kW apod.
pokial mi neukazes zdroj v ktorom si sa to dozvedel o tych motoroch moc ti to neverim aby c 77mom bol 80kw motor z 1,6 k dispozicii...nevravim ze to nebolo mozne, ale v beznych verziach vyjma sportovych s 2x karb a podobne tazko...
Odpovím vám za koleku diskutéra:1974 - Golf I GTI, motor 1,6 výkon 81 kW, od roku 1982 82 kW. Žádné dva karburátory apod. se nekonaly. Je pro vás problém napsat do google "golf gti history" a podívat se na odkaz..
Az na to, ze GTI je sportova verzia a pisal som mimo sportovych verzii, je jasne ze aj vtedy uz mali na to aby dostali tie KW z 1,6 ale v beznej verzii vyjma GTI to asi tak nebolo.Nie nieje to problem pre mna pozriet v google, ale chcem to mat hned na stole pecene, ja si tiez rad obhajim svoj nazor ked uz ide o to tak som ratal s vervou prispievajuceho.Inac vdaka za odpoved, som milo prekvapeny VW historiou ; )
Ano a ten Rover plnil emisní normy Euro 4, že? Ono bez emisních norem by nebyl problém udělat atmosféru s běžným výkonem okolo 200 koní při objemu někde 1,6 l. Jenže emise jsou pohřebištěm motorů minulosti. Dnes kde kdo oslavuje motory z první poloviny devadesátých let, jenže už nevidí ty rozdíly, které ty motory musely plnit kdysi a které musí plnit dnes.Navíc dnešní motory nejsou jenom o emisích, ale výrobci se snaží dělat motory s co nejplošší křivkou točivého momentu. Motory které zmiňujete byly slavné tím, že do třech tisíc nejely, pak to nakoplo a gradovalo k šesti tisícům, ale zákazníci takové motory nechtějí. Oni chtějí svým způsobem to, co kdysi nabízely 8ventilové agregáty, tedy zátah odspodu apod. A takto můžeme pokračovat dále.Jinak 82 kW z motoru 1,6 v roce 1996 není nic slavného, byly zde motory se stejným objemem a výkonnější. Již na počátku 70. let měl třeba VW svůj Golf GTI s výkonem 80 kW při objemu 1,6 l, pak třeba 103 kW při objemu 1,8 litru v roce tuším 88. To samé Peugeot a jeho GTI, Citroen a jeho BX GTI tedy 118 kW z objemu 1,9 litru a takto můžeme pokračovat dál.
Na tuhle zprávu čekám už dlouho, dík. To by byl přesně ten důvod, proč bych od Fordu odešel, že nemá v nabídce přeplňovaný maloobjemový benzín. Jen jsem doufal, že to nebude 1.4, ale od 1.6 výš a nezklamali. Teď ještě zjistit parametry, zbavit se toho přídomku Eco a bude to O.K. :-)
No v rámci toho, jaké motory to má nabídnout, tak očekávám výkon v různých verzích 120-160 koní.
160 kobyl, kolem 250 Nm a jsem spokojený, ideální motorizace pro Focuse. Jen doufám, že to nepo*erou cenou. Páč když si člověk vezme ceníkovou cenu třeba 2.0 atmosféry, která je mimochodem naprosto otřesná, tak se i po odečtení fleetový slevy dostaneme někam na 530 tis. za což se dá dneska pořídit OII s 1.8TSI. V tomhle ohledu Ford a jeho cenovou politiku prostě nechápu. Takže pokud se s tou 1.6 nedostanou pod půl mega, tak to bude neprodejný.
JIŽ za dva roky, opravdu rychlíci...!:-O
A co teprve japonci, ti ještě stále chrápou. VW s tím přišlo před třemi roky. Pokud to bude šikmookáčům trvat jako s přímovstřikovými diesly, tak si dají ještě tak 5-7let pauzu.
VW s tím přišlo před 3 roky? To znamená, že s tím přišli v roce 2005 ? Pokud ano, tak jsou to opět omezenci co zaspali dobu :-D:-DToyota Yaris 1.5 Turbo 110kW přišla na trh v roce 2003 :-PHold VW je v Evropě poslední snad ve všem, tedy v common-rail dieselech určitě :-D O proměnném časování ventilů raději ani nemluvím, ale snad se ho u VW dočkáme ještě v tomto století :-D:-D:-Dhttp://magazin.automix.centrum.cz/testy/clanek.phtml?id=3674http://magazin.auto.cz/testy/toyota-yaris-ts-turbo-nr-279-okyslicena-krev-02-2004.html
To nejsou srovnatelné motory. Pokud se dnes mluví o downsizingu tak se myslí benzínový motor se sníženým objemem, ale s přímým vstřikem a přeplňováním. A to ani toyota ani fiat nedělali. Super stroj v sériovce od VW je 1,4 s kombinací kompresoru a turba, což je řešení které přijde ke slovu i u dieslu v horizontu 5-10 let. Když říkám, že japonci chrápou tak prostě chrápou. Technicky nepřinesli nic nového a nepřinesou. Tak jak chodili s notesama a foťákama pajcovat v šedesátých letech, tak pajcujou dodneška. I když musím uznat, že to jim jde opravdu skvěle. Howgh.
Technicky japonci nic nepřinesli ?Hmm, a kdo teba kromě japonského Subaru vyrábí benzínové a dieselové boxery ?Kdo kromě Mazdy vyrábí wankel ?Honda měla už v 80. letech motor 1.2turbo (Honda City Turbo), pak tu byl Fiat Uno 1.3turbo atd., ale bez přímého vstřiku.Ehm, pajcujou všechny automobilky včetně VW, nejvíce se pajcuje od Fiatu ;-) Stejně jak třeba teď VW kopíruje spojení turba a kompresoru nebo common-railu, VVT atd. ;-)
Ano, nejlepší VW je zase první. Neschopní japonci chrápou. Že dělali Japonci malé benzínové motory s turbem a sériově nasazovali už před 20 lety, ale zarytého fanouška jaksi nezajímá, nehodí se to do krámu že? ;-)http://autospeed.com/cms/A_1126/article.html
On každý z nich jde jinou cestou. Toyota jde cestou hybridů, VW zase cestou turba a kompresoru. Obojí jsou složité a tím pádem i rizikové (z hlediska spolehlivosti) systémy. Který z nich se prosadí ukáže až čas, zatím vítězí populárnější hybridy.Jen je škoda, že se slehla zem po motoru s proměnným kompresním poměrem, který představil Saab v roce 2000 :-/http://www.periskop.cz/cz/clanky/saab-svc-vyvoj-motoru-zdaleka-nekonci/
:))) pobavils, jako vždy. Rok sem, rok tam, na tom nesejde. Ale co je důležitý je současnost. A v současnosti jsou na tom "omezenci" z VW, pro tebe bohužel, pro jiné bohudík, co se nabídky přeplňovaných benzínů, páč o těch je tady řeč především, daleko před konkurencí. A může se ti to líbit nebo ne, nenaděláš nic. To jen tak na okraj." O proměnném časování ventilů raději ani nemluvím, ale snad se ho u VW dočkáme ještě v tomto století " - Já doufám, že se ho nedočkáme vůbec a nejenom u VW, ale i jinde. Páč tenhle systém už má svá léta dávno za sebou. Proč to říkám, no protože si položme otázku co zázračného nám vlastně tenhle systém přínáší? NIC. Výkonový přírůstek ve spektru otáček, kam se většina lidí nikdy nepodívá a momentový přírůstek v jednotkách Nm. Příklad: 1.6 74kW 150Nm vs. 1.6 TiVCT 85kW a 155Nm kurňa, to opravdu stojí za to. Takže otázka na závěr, který systém je lepší? Ten, který ti přidá něco na výkonu a nula nula nic na krouťáku nebo ten, co ti přidá na výkonu a nehorázně na kroutáku navíc v rozmezí o kterém si může nechat atmosféra tak akorát zdát ??
VW a před konkurencí v přeplňovaných motorech ? :-D:-D:-DNo jo, oni přeci Saab, Volvo, Subaru nebo Mitsubishi nejsou pro VW konkurence, že ?Jinak jak japonci, tak i VW používali turba už dávno.Měs zase pobavil ty s tím VVT :-D Víš o tom, že VVT používá většina automobilek ? Tak popořádku Toyota (VVTi), Honda (VTEC). Mitsubishi (MITEC), BMW (Valvetronic), Alfa Romeo (používá ho u Twin Sparku), Mazda, dále taky Peugeot, Citroen, Volvo, Hynudai, Kia (CVVT) nebo taky k němu pomalu přechází i Ford a další.Jo jo, všichni jsou to blbci, jen VW jsou skvělí vizionáří, což už jednou dokázali s TDI PD, že ? :-PHonem zavolej do BMW, Toyoty a Hondy, že VVT je k ničemu a ať se jdou učit dělat benzínové motory k VW !To je zajímavé, uvádíš, že VVT poskytuje vyšší výkon a točivý moment ve všech otáčkách a pak tvrdíš, že nic nepřináší. To je vcelku zajímavé, až na to, že při lepších parametrech dosahuješ i nižší spotřeby.Co ještě přináší VVT ? Koukni se na test Aurisu 1.6VVTi 91kW, ve městě s ním můžeš jezdit v rozsahu 1.500-2.000 otáček při spotřebě cca 6,5 litru:http://magazin.auto.cz/testy/toyota-auris-1-6-vvt-i-vnitrni-hodnoty.htmlHmm, tak u toho Aurisu neklesá točivý moment v rozsahu 2.000-6.000 ot. pod 90% jeho maxima. Tak jak tak koukám na 1.4TSI 92kW v Superbu, tak točák začíná prudce klesat již ve 4.000 a v 6.000 je někde na 65 % svého maxima (cca 130Nm z 200Nm).Hmm, takže atmosferická 1.6ka od Toyoty má při 6.000 ot. cca 140Nm a 1.4 TSI od VW má 130Nm. No comment ;-) Ale jinak máš pravdu, turbo je přínos (hlavně v běžně používaných otáčkách), ale není to žádný spasitelný zázrak.
Točák sem, točák tam. Mezi motorem a koly je převodovka. Jednotlivá auta mají různé převody a ve finále nás stejně zajímá točivý moment, který se dostane na kola, ne ten, který je na klice motoru. A tam to může být různé i u nižšího točivého momentu to může být na kolech lepší. Viz. rozdíly mezi naftou a benzínem, kdy naftový motor má výrazně větší točivý moment motoru, ale na kolech je ho díky delším převodům méně a ve finále je naftové auto s vyšším točivým momentem pomalejší.
:-D četl si ten můj příspěvek vůbec? Zkus to ještě jednou a dej si věci do kontextu a uvidíš, že to, cos napsal, bylo úplně zbytečný. Tak to vezmem popořádku." No jo, oni přeci Saab, Volvo, Subaru nebo Mitsubishi nejsou pro VW konkurence, že ? " - Ehm, můžeš mi, prosím, vyjmenovat celkové portfolio přeplňovaných benzínů nabízených v běžné produkci od těchto firem?Ad VVTi a celkově tahle technologie - Ano, tady jsem formuloval větu nepřesně. Tím bylo myšleno, že doufám, že VW tuhle technologii už nepoužije, důvody jsou jasné, a u těch jiných automobilek jsem myslel, že do budoucna už ji také používat nebudou. Ono to je ale i tak částečně z té mé věty patrné, takže to vyjmenovávání automobilek bylo naprosto zbytečný." Jo jo, všichni jsou to blbci, jen VW jsou skvělí vizionáří " + volání do BMW atd. - Psal jsem snad někde v článku opěvné ódy na VW? Takže zase zbytečná reakce." To je zajímavé, uvádíš, že VVT poskytuje vyšší výkon a točivý moment ve všech otáčkách a pak tvrdíš, že nic nepřináší. " - Tohle se navzájem nevylučuje. To je překvapení, co? Je to myšleno tak, že to poskytnutí výkonu a točáku je tak minimální, hlavně toho točáku, což je to hlavní, že tím pádem nepřináší nic, co by stálo za řeč." Co ještě přináší VVT ? Koukni se na test Aurisu 1.6VVTi 91kW, ve městě s ním můžeš jezdit v rozsahu 1.500-2.000 otáček při spotřebě cca 6,5 litru: " - :))))) no tak to je terno.
Saab:všechny motory mají turbo (resp. 2.0, 2.3 a 2.8 V6 v několika "verzích" každého z těch motorů) s jedinou vyjímkou a to 1.8i od Opelu.Volvo:2.0 Turbo, 2.5 Turbo, 3.0 TurboMitsubishi:1.5 Turbo (Colt), 2.0 Turbo (Lancer Evo)Subaru:2.5 TurboNo nevím, ale pokud nějaká technologie zvýšuje výkon, točivý moment, tím i dynamické parametry auta a to vše při nižší spotřebě, tak je to většinou považováno za přínos.Hmm, tak koukám na porovnání těch motorů Fordu a v nízkých otáčkách dává VVT motor o nějakých 5-7 Nm víc (nárůst cca 3-5%) a ve vysokých otáčkách (od. 4.000 ot.) ten rozdíl sahá až někam k 20Nm (tedy nárůst až cca 20 %). No ale když je ti to málo, já ti to neberu.A neboj VVT nezanikne, leda tak až s příchodem elektromobilů, protože automobilka, která by snížila výkon svého auta a zároveň zvýšila jeho spotřebu by nebyla považována za normální ;-)
No vidíš, odpověděl sis sám. Je snad Subaru napřed oproti VW? Není. Je snad Mitsubishi napřed oproti VW? Není. Je snad Volvo napřed oproti VW? Není, ale už se mu blíží. Výkonové rozpětí Volva pokryje VW s 2.0T a navíc nabídne ještě 1.4T a 1.8T. U Saabu je to zrovna tak. Takže kdo má v současnosti nejširší nabídku turbobenzínů?"No nevím, ale pokud nějaká technologie zvýšuje výkon, točivý moment, tím i dynamické parametry auta a to vše při nižší spotřebě, tak je to většinou považováno za přínos. " - O tomhle se s tebou nikdo nepře, když to napíšeš takhle. Ale pokud se to dá do kontextu s turbo technologií, a o tomhle kontextu se já celou dobu bavím, tak nepřináší nic." Hmm, tak koukám na porovnání těch motorů Fordu a v nízkých otáčkách dává VVT motor o nějakých 5-7 Nm víc (nárůst cca 3-5%) a ve vysokých otáčkách (od. 4.000 ot.) ten rozdíl sahá až někam k 20Nm (tedy nárůst až cca 20 %). No ale když je ti to málo, já ti to neberu. " - Ty to budeš slepě obhajovat až do skonání :-) 3-5%, 20% a co? Turbo ti dá 100% a v některých případech i víc. Vidíš ten rozdíl? Proč roubovat na motor něco, co ti v podstatě nic nepřidá? Proč na něj nenaroubovat něco, co ti přidá jednou tolik? Já už k tomu nemám víc co říct." A neboj VVT nezanikne, leda tak až s příchodem elektromobilů, protože automobilka, která by snížila výkon svého auta a zároveň zvýšila jeho spotřebu by nebyla považována za normální " - Tohle si zapamatuj a za pár let si popovídáme.
"Takže kdo má v současnosti nejširší nabídku turbobenzínů?"VW:1.4T: 90-103-110-118-125 kW1.8T: 110-118-132 kW2.0T: 147 kWVW = 3 motory v 9 verzíchSaab2.0T: 110-129-132-147-154 kW2.3T: 136-154-191 kW2.8T: 188-206 kWSaab = 3 motory v 10 verzíchOdpověď na tvou otázku je Saab :-D:-D:-DNechápu proč pořád srovnáváš přínos turba a VVT ?1) vždyť existuje kombinace VVT+turbo (viz Toyota, Mitsubishi a další), což znamená, že místo obyčejného 100% nárůstu máš nárůst 120 % :-P2) jak jsem uvedl výše, tak při 6.000 otáčkách má ten turbomotor MENŠÍ točivý moment, než atmosferický motor s VVT :-P Takže žádný 100% nárůst :-D3) turbomotor je dražší, turbo musíš cca každých 150-200.000km repasovat (vyměnit ložiska) a je citlivé na zacházení (můžeš ho odrovnat po pár tisících km), což u VVT nehrozíTak jsem se po přečtení příspěvku od bingo kouknul na Valvelift od Audi a koukám, že VVT už od loňska má:http://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Audi-valvelift---vyssi-vykon-za-mene-paliva/
Zase vedle.VW:1.4T: 90-92-103-110-118-125-1321.8T: 110-118-1322.0T: 147-177VW = 3 motory ve 12 verzíchOdpověď na moji otázku je VW :-DK tomu zbytku se už vyjadřovat nebudu, to je pořád dokola.
Kam se montuje ten 1.4T 92kW, 1.4T 132kW a 2.0T 177kW ?Asi jsem to na www.volkswagen.cz přehlédnul.
A proč to hledáš na www.volkswagen.cz? Jsme zase u toho, že nečteš pořádně. Já jsem po tobě chtěl celkové portfolio, to že sis to vztáhl jenom na samotné Volvo je tvůj problém. Ten seznam, co jsem uvedl, není samozřejmě ještě úplný. Ale to je záměrně, páč čekám co kde ještě dohledáš, abys mě mohl trumfnout a já následně zase tebe ;-)
Jo tak pokud je to celý koncern VW vs Saab, tak ti tam ještě chybí Porsche a zbytek Audi ;-)Na to mi stačí "příplatková výbava" Saabu resp. "oficiální příplatkový tuning" ;-)On totiž Saab a dříve samostatná švýcarská tuningová firma Hirsch uzavřeli smlouvu a ty si tak můžeš při koupi, kteréhokoli Saaba při jeho objednání připlatit za tuto úpravu, takže při přebýrání nového auta máš už zvednutý výkon. Pro ty kdo to nemají a nového Saaba už mají to není problém dodělat v autorizovaném servisu Saab, přičemž plná záruka výrobce je samozřejmostí. Teď je to 18:12 pro Saab. Jseš na řadě s Porsche a zbytkem Audi :-DJinak co se nabídky VW týče, tak 1.4T 90kW bude postupně nahrazen 1.4T 92kW, který je lepší, protože nabízí větší výkon a stačí mu N95 (90kW jezdí na drahý N98).
Fuj, hnus, samozřejmě má být "přebírání"
Jo tak tuningovou firmu na mě ještě vytáhneš :)))))) Sorry, ale oba víme, že to je úplně mimo mísu. Jak jsem psal "bingo", celá diskuze směřuje do háje, takže já osobně končím.
Souhlas, diskuze o ničem a navíc není vůbec k tématu.
Tak ten posledni odstavec jsem nejak nepochopil. Proc se v budoucnu prestane VVT pouzivat? Vzdyt to pouzivaji skoro vsichni. VW ma VVT u sacich ventilu na 1.8 TSI i 2.0 TFSI, nema to snad jen 1.4 TSI, ale to je preplnovana vykopavka. Audi to ma spolecne s Valvelift taky snad na vsem. No ale je to divne, ze, takova tragicka technologie a VW to ma skoro na vsech novych motorech :-D Asi nebudou u VW tak chytry, jak se nam snazis namluvit ;-)
Další takový co nepoužívá hlavu při čtení příspěvku, na který potom reaguje. " Tak ten posledni odstavec jsem nejak nepochopil. Proc se v budoucnu prestane VVT pouzivat? " - Já jsem někde psal, že se v budoucnu přestane VVT technologie vyrábět? Zkus si ještě jednou tu moji poslední větu přečíst ;-)A co říct k tomu zbytku, no, ty o koze a já o voze. O tom, cos napsal, se s tebou přece nikdo nehádá. Problém je ale v tom, že já celou dobu mluvím úplně o něčem jiném. Takže se zase dostáváme k tomu, že nečteš všechny příspěvky a že u toho nepřemýšlíš.
No tak skutecne o takove blbosti jako, jestli je lepsi VVT nebo turbo, se s tebou hadat nebudu. Mne uplne staci odpoved, proc ti prijde VVT stara technologie a proc by se to melo dle tebe prestat pouzivat (radsi nebudu psat "proc se to prestane pouzivat", protoze bys me zacal zase prihlouple chytat za slovo a z informcni hodnoty by zbylo houno :-)) Mne osobne tedy variabilni casovani a zdvih ventilu, kdy neni potreba skrtici klapka, jako stara neperspektivni technologie neprijde, samozrejme i v kombinaci s preplnovanim, viz BMW.
Vzhledem k tomu, že tahle tvoje diskuze směřuje úplně jinam než kam má a o čem jsem se celou tu dobu bavil, tak v ní dál pokračovat nebudu. Sorry chlape, ale bavíš se o něčem, o čem se s tebou nikdo nepře.
Ja nabidnu jiny pohled na vec.Me jako motoristu zajima to, jaky ma motor vykon a spotrebu. Pokud bych chtel bych hnidopich, pak bych chtel ,aby motor mel vykon a tocivy moment v sirokem spektru, ale mam pocit ze takto auto ani motor nikdo nevybira.Jestli je toho dosazen tim ci jinym zpusobem je mi jedno. A kdo zacal s cim uz tuplem.Kazdopadne, Vam ze zda 11kW malo? To je narust o 15% a to tedy malo neni.Otazkou zustava spotreba, kdy je nutno vetsinou motor tocit tak, ze spotreba je vysoka, ale zase pokud potrebujete predjet, tak se tech 11kW narame hodi a motor vytocite jen na kratko.Jak rikam, je ale uplne jedno jestli je to ta ci ona technologie.
Beru v potaz, ale....Jedna technologie u motoru 1.6 - 11kW navíc - 15%Druhá technologie u motoru 1.6 - 74kW navíc - 100% ( dá se z něho dostat ještě víc )Jedna technologie u motoru 1.6 - 5Nm navíc - 3,3% ( ehm, bez komentáře )Druhá technologie u motoru 1.6 - 100Nm navíc - 66,6% ( hmmm )Ještě si pořád myslíte, že je úplně jedno jestli je to ta či ona technologie?
Fiat s tím přišel v osmdesátých letech ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.