Odpověď Fordu na downsizing: 1,6 EcoBoost Turbo

V dnešní době panuje v mnoha automobilkách trend „utahování opasků“. Zmenšují se emise a spotřeba a zároveň se hledají nejrůznější cesty, jak dostat do současných vozidel agregáty na alternativní pohon a to za příznivou, běžným lidem dostupnou cenu. Významnou roli dnes sehrává i tzv. downsizing, který snad netřeba nikomu představovat. Malý objem a přeplňovaní vede k alespoň částečnému zachování výhod objemnějších motorů, ale zároveň i nižší spotřebě a emisím.

Svou odpověď na downsizing nyní zná i Ford, který připravuje novinku v podobě přeplňovaného úsporného čtyřválce 1,6 EcoBoost Turbo s přímým vstřikováním, který bude oproti svému atmosférickému příbuznému úspornější až o 20 procent. Zatímco výrobce žádné bližší parametry nezveřejnil, očekává se, že nový agregát se objeví již za dva roky a chybět nebude v nabídce pohonných jednotek téměř u všech modelů.

Výroba bude probíhat v závodě Bridgend v Britském Walesu, kde se v současnosti vyrábí většina nabízených agregátů.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků