Odpověď Fordu na downsizing: 1,6 EcoBoost Turbo

V dnešní době panuje v mnoha automobilkách trend „utahování opasků“. Zmenšují se emise a spotřeba a zároveň se hledají nejrůznější cesty, jak dostat do současných vozidel agregáty na alternativní pohon a to za příznivou, běžným lidem dostupnou cenu. Významnou roli dnes sehrává i tzv. downsizing, který snad netřeba nikomu představovat. Malý objem a přeplňovaní vede k alespoň částečnému zachování výhod objemnějších motorů, ale zároveň i nižší spotřebě a emisím.

Svou odpověď na downsizing nyní zná i Ford, který připravuje novinku v podobě přeplňovaného úsporného čtyřválce 1,6 EcoBoost Turbo s přímým vstřikováním, který bude oproti svému atmosférickému příbuznému úspornější až o 20 procent. Zatímco výrobce žádné bližší parametry nezveřejnil, očekává se, že nový agregát se objeví již za dva roky a chybět nebude v nabídce pohonných jednotek téměř u všech modelů.

Výroba bude probíhat v závodě Bridgend v Britském Walesu, kde se v současnosti vyrábí většina nabízených agregátů.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků