Odpověď Fordu na downsizing: 1,6 EcoBoost Turbo

V dnešní době panuje v mnoha automobilkách trend „utahování opasků“. Zmenšují se emise a spotřeba a zároveň se hledají nejrůznější cesty, jak dostat do současných vozidel agregáty na alternativní pohon a to za příznivou, běžným lidem dostupnou cenu. Významnou roli dnes sehrává i tzv. downsizing, který snad netřeba nikomu představovat. Malý objem a přeplňovaní vede k alespoň částečnému zachování výhod objemnějších motorů, ale zároveň i nižší spotřebě a emisím.

Svou odpověď na downsizing nyní zná i Ford, který připravuje novinku v podobě přeplňovaného úsporného čtyřválce 1,6 EcoBoost Turbo s přímým vstřikováním, který bude oproti svému atmosférickému příbuznému úspornější až o 20 procent. Zatímco výrobce žádné bližší parametry nezveřejnil, očekává se, že nový agregát se objeví již za dva roky a chybět nebude v nabídce pohonných jednotek téměř u všech modelů.

Výroba bude probíhat v závodě Bridgend v Britském Walesu, kde se v současnosti vyrábí většina nabízených agregátů.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků