Odebrat techničák bude možné jen za konkrétní závady, určí je vyhláška

Doprovodná vyhláška ministerstva dopravy má stanovit výčet technických nedostatků, za které bude policie oprávněna zadržet přímo na místě osvědčení o registraci vozidla.
Odebrat techničák bude možné jen za konkrétní závady, určí je vyhláška

V rámci novely „silničního zákona“, kterou v lednu podepsal prezident republiky, získala Policie ČR po letech opět možnost odebrat při silniční kontrole přímo na místě osvědčení o registraci motorového vozidla neboli „malý techničák“. Bez něj přitom nelze vozidlo legálně provozovat, přistiženému řidiči pak hrozí pokuta v maximální výši 2000 Kč. 

Odebírání osvědčení o registraci přímo na místě je významným lobbistickým vítězstvím PČR, která o navrácení této možnosti dlouhodobě usilovala. Kritici však poukazovali na značný potenciál zneužití. 

Policie smí brát techničáky a chodci musí mít reflexní oděv

Policie smí brát techničáky a chodci musí mít reflexní oděv

Tomu má podle ministerstva dopravy zabránit stanovení konkrétních nedostatků, za něž lze osvědčení na místě odebrat, informují dnes Lidovky.cz. Podle lidovek může jít o rozbité čelní sklo, sjeté brzdové destičky, ojetý vzorek na pneumatikách nebo rozbitý výfuk. Úplný výčet závad obsahuje doprovodná vyhláška, kterou ministerstvo zaslalo do připomínkového řízení. 

Policejní kontrola zdrží autobus i desítky minut, na odškodnění zapomeňte

Policejní kontrola zdrží autobus i desítky minut, na odškodnění zapomeňte

Teoreticky by tak nemělo hrozit odebrání „malého techničáku“ bez pádného důvodu – například ze msty za chování řidiče, které se hlídce bude zdát málo zdvořilé. To bychom ovšem nesměli z praxe vědět, že policisté prokazují při zjišťování přestupků značnou vynalézavost a při nedostatečném technickém vybavení neváhají použít inovativní metody – například měření hloubky dezénu mozkovým myšlením.

Titulní foto: Profimedia

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků