Odebrat techničák bude možné jen za konkrétní závady, určí je vyhláška

Doprovodná vyhláška ministerstva dopravy má stanovit výčet technických nedostatků, za které bude policie oprávněna zadržet přímo na místě osvědčení o registraci vozidla.
Odebrat techničák bude možné jen za konkrétní závady, určí je vyhláška

V rámci novely „silničního zákona“, kterou v lednu podepsal prezident republiky, získala Policie ČR po letech opět možnost odebrat při silniční kontrole přímo na místě osvědčení o registraci motorového vozidla neboli „malý techničák“. Bez něj přitom nelze vozidlo legálně provozovat, přistiženému řidiči pak hrozí pokuta v maximální výši 2000 Kč. 

Odebírání osvědčení o registraci přímo na místě je významným lobbistickým vítězstvím PČR, která o navrácení této možnosti dlouhodobě usilovala. Kritici však poukazovali na značný potenciál zneužití. 

Policie smí brát techničáky a chodci musí mít reflexní oděv

Policie smí brát techničáky a chodci musí mít reflexní oděv

Tomu má podle ministerstva dopravy zabránit stanovení konkrétních nedostatků, za něž lze osvědčení na místě odebrat, informují dnes Lidovky.cz. Podle lidovek může jít o rozbité čelní sklo, sjeté brzdové destičky, ojetý vzorek na pneumatikách nebo rozbitý výfuk. Úplný výčet závad obsahuje doprovodná vyhláška, kterou ministerstvo zaslalo do připomínkového řízení. 

Policejní kontrola zdrží autobus i desítky minut, na odškodnění zapomeňte

Policejní kontrola zdrží autobus i desítky minut, na odškodnění zapomeňte

Teoreticky by tak nemělo hrozit odebrání „malého techničáku“ bez pádného důvodu – například ze msty za chování řidiče, které se hlídce bude zdát málo zdvořilé. To bychom ovšem nesměli z praxe vědět, že policisté prokazují při zjišťování přestupků značnou vynalézavost a při nedostatečném technickém vybavení neváhají použít inovativní metody – například měření hloubky dezénu mozkovým myšlením.

Titulní foto: Profimedia

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků