Odebrat techničák bude možné jen za konkrétní závady, určí je vyhláška

Doprovodná vyhláška ministerstva dopravy má stanovit výčet technických nedostatků, za které bude policie oprávněna zadržet přímo na místě osvědčení o registraci vozidla.
Odebrat techničák bude možné jen za konkrétní závady, určí je vyhláška

V rámci novely „silničního zákona“, kterou v lednu podepsal prezident republiky, získala Policie ČR po letech opět možnost odebrat při silniční kontrole přímo na místě osvědčení o registraci motorového vozidla neboli „malý techničák“. Bez něj přitom nelze vozidlo legálně provozovat, přistiženému řidiči pak hrozí pokuta v maximální výši 2000 Kč. 

Odebírání osvědčení o registraci přímo na místě je významným lobbistickým vítězstvím PČR, která o navrácení této možnosti dlouhodobě usilovala. Kritici však poukazovali na značný potenciál zneužití. 

Policie smí brát techničáky a chodci musí mít reflexní oděv

Policie smí brát techničáky a chodci musí mít reflexní oděv

Tomu má podle ministerstva dopravy zabránit stanovení konkrétních nedostatků, za něž lze osvědčení na místě odebrat, informují dnes Lidovky.cz. Podle lidovek může jít o rozbité čelní sklo, sjeté brzdové destičky, ojetý vzorek na pneumatikách nebo rozbitý výfuk. Úplný výčet závad obsahuje doprovodná vyhláška, kterou ministerstvo zaslalo do připomínkového řízení. 

Policejní kontrola zdrží autobus i desítky minut, na odškodnění zapomeňte

Policejní kontrola zdrží autobus i desítky minut, na odškodnění zapomeňte

Teoreticky by tak nemělo hrozit odebrání „malého techničáku“ bez pádného důvodu – například ze msty za chování řidiče, které se hlídce bude zdát málo zdvořilé. To bychom ovšem nesměli z praxe vědět, že policisté prokazují při zjišťování přestupků značnou vynalézavost a při nedostatečném technickém vybavení neváhají použít inovativní metody – například měření hloubky dezénu mozkovým myšlením.

Titulní foto: Profimedia

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků