Odebrat techničák bude možné jen za konkrétní závady, určí je vyhláška

Doprovodná vyhláška ministerstva dopravy má stanovit výčet technických nedostatků, za které bude policie oprávněna zadržet přímo na místě osvědčení o registraci vozidla.
Odebrat techničák bude možné jen za konkrétní závady, určí je vyhláška

V rámci novely „silničního zákona“, kterou v lednu podepsal prezident republiky, získala Policie ČR po letech opět možnost odebrat při silniční kontrole přímo na místě osvědčení o registraci motorového vozidla neboli „malý techničák“. Bez něj přitom nelze vozidlo legálně provozovat, přistiženému řidiči pak hrozí pokuta v maximální výši 2000 Kč. 

Odebírání osvědčení o registraci přímo na místě je významným lobbistickým vítězstvím PČR, která o navrácení této možnosti dlouhodobě usilovala. Kritici však poukazovali na značný potenciál zneužití. 

Policie smí brát techničáky a chodci musí mít reflexní oděv

Policie smí brát techničáky a chodci musí mít reflexní oděv

Tomu má podle ministerstva dopravy zabránit stanovení konkrétních nedostatků, za něž lze osvědčení na místě odebrat, informují dnes Lidovky.cz. Podle lidovek může jít o rozbité čelní sklo, sjeté brzdové destičky, ojetý vzorek na pneumatikách nebo rozbitý výfuk. Úplný výčet závad obsahuje doprovodná vyhláška, kterou ministerstvo zaslalo do připomínkového řízení. 

Policejní kontrola zdrží autobus i desítky minut, na odškodnění zapomeňte

Policejní kontrola zdrží autobus i desítky minut, na odškodnění zapomeňte

Teoreticky by tak nemělo hrozit odebrání „malého techničáku“ bez pádného důvodu – například ze msty za chování řidiče, které se hlídce bude zdát málo zdvořilé. To bychom ovšem nesměli z praxe vědět, že policisté prokazují při zjišťování přestupků značnou vynalézavost a při nedostatečném technickém vybavení neváhají použít inovativní metody – například měření hloubky dezénu mozkovým myšlením.

Titulní foto: Profimedia

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků