Odbyt společnosti Toyota Motor Europe v prvním pololetí tohoto roku

Toyota Motor Europe (TME) od ledna do června 2007 prodala celkem 661 753 vozů značek Toyota a Lexus, což představuje nárůst o 14 % oproti stejnému období roku 2006. Celkový objem trhu v tomto odvětví přitom vzrostl pouze o cca 2,2 %. Celkový podíl TME na trhu v prvních šesti měsících tohoto roku oproti stejnému období vloni narostl o 0,6% na výsledných 5,8 %. Od ledna do června Toyota vyrobila 415 152 vozů, 444 736 motorů a 294 993 převodovek. TME vyrábí ve svých závodech ve Velké Británii, Francii, Turecku, Polsku a České republice.

Mezi nejúspěšnější zástupce značky Toyota za období od ledna do června 2007 patří model Auris, který předčil očekávání díky 66 924 prodaným vozům; dále model Yaris (144 549 prodaných vozů; +11 % v porovnání se stejným obdobím vloni); Avensis (73 328 prodaných vozů; +2 %); a Corolla sedan (45 267 prodaných vozů; + 69 %).

Mezitím vzrostl i odbyt hybridního modelu Prius, který obsadil první místo v průzkumu spokojenosti zákazníků J.D. Power za rok 2007 na trzích ve Velké Británii, Německu a Francii. Počet prodaných kusů tohoto modelu skokově narostl o 53 % na výsledných 16 421 vozů, a tak byl vytvořen první pololetní rekord. Celkový odbyt hybridních modelů značek Toyota a Lexus dosáhl nové mety 24 870 prodaných vozů, což představuje nárůst o 38 % oproti stejnému období loňského roku; sem patří i uvedení nového hybridního vozu LS 600h v červnu tohoto roku. Celkový prodej vozů značky Lexus za prvních šest měsíců letos dosáhl 28 929 jednotek, což představuje nárůst o 7 % oproti stejnému období vloni; na tomto výsledku má podíl i uvedení modelu LS 460 v lednu letošního roku.

Největším trhem od ledna do června 2007 bylo Rusko s 83 743 prodanými vozy, což představuje nárůst o 81 % oproti stejnému období roku 2006. Následuje trh Velké Británie (78 854 prodaných vozů; +10 %); Itálie (77 136 prodaných vozů; + 9 %) a Německo (68 292 prodaných vozů; -4 %). TME rovněž zaznamenala silný růst odbytu v Polsku (+30 % oproti stejnému období 2006), v pobaltských zemích (+ 43 %) a Norsku (+29 %).

Pro rok 2007 si TME určila prodejní cíle pro Evropu ve výši 1,16 mil. prodaných vozů značky Toyota a 56 000 vozů značky Lexus.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků