Odbyt společnosti Toyota Motor Europe v prvním pololetí tohoto roku

Toyota Motor Europe (TME) od ledna do června 2007 prodala celkem 661 753 vozů značek Toyota a Lexus, což představuje nárůst o 14 % oproti stejnému období roku 2006. Celkový objem trhu v tomto odvětví přitom vzrostl pouze o cca 2,2 %. Celkový podíl TME na trhu v prvních šesti měsících tohoto roku oproti stejnému období vloni narostl o 0,6% na výsledných 5,8 %. Od ledna do června Toyota vyrobila 415 152 vozů, 444 736 motorů a 294 993 převodovek. TME vyrábí ve svých závodech ve Velké Británii, Francii, Turecku, Polsku a České republice.

Mezi nejúspěšnější zástupce značky Toyota za období od ledna do června 2007 patří model Auris, který předčil očekávání díky 66 924 prodaným vozům; dále model Yaris (144 549 prodaných vozů; +11 % v porovnání se stejným obdobím vloni); Avensis (73 328 prodaných vozů; +2 %); a Corolla sedan (45 267 prodaných vozů; + 69 %).

Mezitím vzrostl i odbyt hybridního modelu Prius, který obsadil první místo v průzkumu spokojenosti zákazníků J.D. Power za rok 2007 na trzích ve Velké Británii, Německu a Francii. Počet prodaných kusů tohoto modelu skokově narostl o 53 % na výsledných 16 421 vozů, a tak byl vytvořen první pololetní rekord. Celkový odbyt hybridních modelů značek Toyota a Lexus dosáhl nové mety 24 870 prodaných vozů, což představuje nárůst o 38 % oproti stejnému období loňského roku; sem patří i uvedení nového hybridního vozu LS 600h v červnu tohoto roku. Celkový prodej vozů značky Lexus za prvních šest měsíců letos dosáhl 28 929 jednotek, což představuje nárůst o 7 % oproti stejnému období vloni; na tomto výsledku má podíl i uvedení modelu LS 460 v lednu letošního roku.

Největším trhem od ledna do června 2007 bylo Rusko s 83 743 prodanými vozy, což představuje nárůst o 81 % oproti stejnému období roku 2006. Následuje trh Velké Británie (78 854 prodaných vozů; +10 %); Itálie (77 136 prodaných vozů; + 9 %) a Německo (68 292 prodaných vozů; -4 %). TME rovněž zaznamenala silný růst odbytu v Polsku (+30 % oproti stejnému období 2006), v pobaltských zemích (+ 43 %) a Norsku (+29 %).

Pro rok 2007 si TME určila prodejní cíle pro Evropu ve výši 1,16 mil. prodaných vozů značky Toyota a 56 000 vozů značky Lexus.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků